۱۳۹۳/۰۱/۰۱

خاطره‌ای از پدربزرگم!



پدربزرگم میگفت : دو سه ماهی از انقلاب گذشته بود و اصلا نمیشد یک بطری مشروب پیدا کرد او میگفت همه عرق فروشها فرار کرده بودند و یا در خانه‌های اقوامشون مخفی شده بودند. او میگفت خیلی کلافه شده بودم حتی چندبار به سرم زد که برم الکل طبی بخرم با آب قاطی کنم بخورم ترسیدم کور بشم از خیرش گذشتم ... پدربزرگم میگفت به ناچار مجبور شدم سری به همسایه مون که یک شیخی بود بزنم. او میگفت آشیح داشت تریاک میکشید و در کنارش هم رادیو بی‌بی سی داشت در رابطه با پیروزی انقلاب چرت و پرت میگفت ... پدربزرگم میگفت آشیخ یک بس بزرگی برای من بر روی وافور چسباند و به رادیو بی‌بی سی اشاره کرد و گفت همه اینها چرت و پرت هست اگر زنبورهای عسل تونستن بدون ملکه زندگی کنند ایرانی‌ها هم می تونند بدون پادشاه و ملکه زندگی کنند پدر بزرگم میگفت همینطور که داشتم تریاک میکشیدم به آشیخ گفتم بدون آخوند چی؟ آیا ایرانی‌ها بدون آخوند هم میتونند زندگی کنند!؟ آشیخ خندید و گفت آره میشه زندگی کرد اما یادت باشه که ایران بدون آخوند هم مثل مستراح بدون آفتابه هست یعنی ایرانی جماعت نه بدون پادشاه می تونه زندگی کنه نه بدون آخوند می تونه زندگی کنه


نوشته‌ای طنز از دوست عزیز بهداد

۴۷ نظر:

  1. بهداد جانِ آرسن لوپن، اگه پدر بزرگ میدونست که نوه‌اش نمی‌تونه حفظ اسرار بکنه هیچوقت راز دلشو به اون نمی‌‌گفت! :))

    پاسخحذف
  2. میرور جان سلام
    اولا که سال نو را بهت تبریک میگم و امیدوارم امسال حسابی از پولهای کلان پدرت استفاده کنی یا لااقل با این پولها یک دور دور کره زمین گردش کنی یا حداقل بلیط رفت و برگشت به کره ماه رو بگیری ... انشاالله
    بلاخره من نفهمیدم منظور تو از آرسن لوپن کدام نوع از کارهایش هست کاش به من میگفتی کدام یک از کتابها یا فیلمهای آرسن لوپن من رو به یاد تو می اندازد!! آخه من خودم را یک بچه صاف و ساده روستایی میدونم که اسیر چنگ شما تخم جن ها شدم که همه تون شارلاتان هستید
    در ضمن
    در ضمن
    من این مطلب رو در قبال مطلب فلسفی شهاب نوشتم تا بدون سرمنشاء همه ایده های فلسفی از کنار همین منقل ها یا بطریهای شراب بلند شده

    بهداد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بهداد جان با درود و شادباش سال نو،
      بر عکس تو که حوصله‌ی خواندن نوشته‌های مرا نداری (و انصافا حق هم داری!)، من نوشته‌های تو را همیشه با علاقه می‌خوانم و در ورای طنزی که در آنها نهفته، نکات جالب و آموزنده‌ای در آنها می‌یابم. امیدوارم در سال تازه از داستان‌های کودکی و ماجراهای پدر بزرگت بیشتر برایمان بنویسی.

      حذف
    2. شهاب جان، بهداد از دوران کودکی چیزی یادش نمیاد چون همش در دود و دم محو شده :)

      حذف
    3. درود میرور گرامی
      سال نو بر شما و همه‌ی آزادگان فرخنده باد.

      حذف
    4. شهاب جان، نوروز بر شما نیز مبارک باد، روزهای خوب و شاد برای شما آرزو می‌‌کنم
      از همین فرصت استفاده می‌‌کنم و به تمام دوستان و یارانِ همیشگی‌ سال جدید را تبریک گفته و به امیدِ روزی که بار دیگر در کنار یکدیگر باشیم لحظه شماری می‌‌کنم ،،،

      حذف
  3. ای خاطرۀ طنزت تو چشمم... اینکه ایران به مستراح تشبیه شده بسیار طربناک انگیز و فراخ گشاد بود!
    :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیگ لاگ کجایی !!!؟؟؟
      راستی یک جای خوب واست پیدا کردم که فیلتر نیست و می تونی بهترین وبلاگها رو درست کنی بخصوص برای تو که زبان انگلیسی ات خوبه ... برو اینجا در ضمن به نظر من اینجا حتی از وردپرس و بلاگر مطمئن تر هست ... خودم هم رفتم هین جا
      راستش من از جاهایی که فیلتر هست خوشم نمیاد دلم میخوا د وبلاگم بازدید کننده داشته باشه من از جاهای سوت و کور بدم میاد
      لطفا همه دوستان برن اینجا و یک وبلاگ درست کنند ... ما می تونیم با گسترش و فارسی کردن این وبلاگ به همه بچه های وبلاگ نویس کمک کنیم ... متاسفانه فقط قالب های این وبلاگ زیاد نیست لطفا کسانیکه زبان انگلیسی شون خوب هست بگردن و قالب های زیادتری پیدا کنند

      http://sigareeshnoo.blog.com/

      فعلا این وبلاگ جدید من هست
      شما می تونید در اینجا ثبت نام کنید

      http://blog.com/

      حذف
  4. بهداد دورغگو تو که همیشه تو ازادگی میگفتی چاه زمین کشاورزیتون خشک شده و دارید از تشنگی و گشنگی میمیرید! پس حالا چی شده که تو بینوا و بدبخت یهو سر از سوید در اوردی.. ها؟؟ تخم جن نکنه تو زمین بابا بزرگت تو کرمون گنج پیدا کردی که الان رفتی فرنگستون داری خوشگذرونی میکنی و تو بالاترین به همه گفتی که دیگه عمرا برنمیگردی به ایرون! اخه مارمولک میلیاردر حالا ما باس کدوم حرف تو رو باور کنیم.. ای فامیل درجه یک رفسنجانی پسته فروش!!:)))))))
    رامکال

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تخم جن همه رفتن آمریکا ما حرفی زدیم!!! تو خودت تو انگلیس داری عشق میکنی ما چیزی گفتیم :)
      چشت وا نمیشه ببینی من سوئد هستم آخه سوئد با این سرمای آدمکشش هم شد کشور باور کن من هنوز که هنوزه باید با پالتو کلاه و دستکش برم سر کار ... در ضمن من هیچ قوم و خویشی با رفسنجانی ندارم البته کاش داشتم مگه بده ... بهرحال رامکال گرامی بنده در خدمت هستم ... دلم برایت تنگ شده بود ... کار خوبی کردی کامنت گذاشتی ...

      حذف
  5. خدمت دوستان گل و بلبلم سلام و درود بسیار دارم .... امیدوارم سال نو بسیار خوبی در پیش داشته باشید ... راستش سال 1392 برای من بسیار سال نکبت بار و بدی بود و از همه مهمتر سالی بود که الکی الکی سایت خوب آزادگی را از دست دادم ... اینکه میگم الکی الکی بی دلیل نمی گم آخه چه کسی اومد ثابت کرد که این سایت فلان و بهمان هست!! مگر من از همه شماها بیشتر وبلاگ نداشتم مگر همه وبلاگهای من ایرانی نبود!! والا ما که ندیدیم یک نفر بیاد در خانه ما بگه دیگه حق نداری مطلب بنویسی!! به نظر من خودمون تیشه زدیم به ریشه خودمون ... آخه من نمیدونم شماها از چی ترسیدید!!! مگه ما چیکار می کردیم !! ما که همه مثل بز بودیم فوقش سه چهارتا مثبت و منفی به لینکها میدادیم تازه اکثر لینک ها هم که از سایت های داخل ایران بود و زیر نظر جمهوری اسلامی بود ... پس هیچ گناهی ما مرتکب نشده ایم غیر از فحش هایی که به همدیگر می دادیم
    خب بگذریم
    از شهاب عزیز بابت نوشتن کامنت و شوخی های مودبش تشکر و سپاسگزاری میکنم
    همینطور از میرور عزیز و از بیگ لاگ گرامی که یکی از دوستان خوب من در آزادگی بود و ما مجبور بودیم مثل کارگر افغانی مدام زیر لینکهاش چرت و پرت بگیم تا لینکهاش داغ بشه بره صفحه لینکهای داغ و پر بحث

    عید نوروز را بر همه بچه های خوب ازادگی تبریک میگم ... راستی پس کجا هستند بچه های خوب آزادگی!!!
    چرا حداقل نمیان اینجا و یک سلام و عیلکی نمی کنند

    بهداد

    پاسخحذف
  6. ای تو روحتون شما هنوز فعالید؟
    بیخیال نشدین هنوز؟
    سال نوی همگیتون مبارک، دلم براتون تنگ شده بود گفتم بیام سال نویی ببینم چه خبره، خوشحالم میبینم هنوز دارید تو سر و کله هم میزنید.
    میدونستم آدم نمیشید. ادامه بدید همینطوری خوبه.
    Noadnish

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای نواندیش، ‌ای یار غار و گرمابه و ماساژ دهنده احمدی‌ نژاد، ‌ای رهروِ هیتلر، عیدت مبارک :))) دلم برات تنگ شده بود ‌ای نازی ، ‌ای اس‌ اس‌ :))))))

      حذف
    2. نواندیش گرامی منم به نوبه خودم عید نوروز را بهت تبریک میگم امیدوارم هرکجا هستی سالم و تندرست باشی

      بهداد

      حذف
  7. از اینکه نظرها دیر منتشر شدند معذرت می‌‌خواهم، در دسترس نبودم
    رامکال جان, حالت چطور است؟ سال نو بر تو مبارک :) دلم برای همگی‌ تنگ شده، هر کدام از دوستان که وبلاگ دارند لطفا آدرس آن را برای من در همین جا بفرستند تا به لیست وبلاگ‌ها اضافه کنم، اگر دوست داشتید مقالات شخصی‌ خود را به صورت کامنت در اینجا بگذارید تا آنرا در صفحه وبلاگ و با نام خودتان منتشر بکنم، با سپاس از همه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود به میرور همیشه در صحنه و رفیق چهار فصل آزادگان
      با آرزوی سلامتی و خوشبختی برای همگی دوستان، سال نو رو به همگی تبریک میگم ، امیدوارم سال خوبی رو در پیش داشته باشیم.
      دورا دور از دم همگیتون رو میبوسم ، بیادتون هستم

      >>>>>>>>>>>>>>>>
      میرور جان اون نظر قبلی که با نام من ثبت شده رو من ننوشتم .(البته احتیاجی به حذف کردنش نمیبینم)
      خطاب به رامکال قلابی: ازین کارا نکن داداش من اعتماد دوستان رو با این کارا از بین میبری، در ضمن نظر نواندیش هم یه ذره بودار به نظر میاد، نگی نوشتیم و کسی نفهمید....

      حذف
    2. رامکال جان ممنون از توضیحت، پس یکبار دیگر سال نو را به رامکال واقعی‌ و اصلی‌ تبریک گفته و آرزوی سالی‌ خوب برایش می‌کنیم :))
      از آن دسته افرادی هم که با نام دیگران کامنت و نظر می‌‌گذارند درخواست می‌‌کنیم که: اگر راستگو نیستند اقلاّ دروغگو نباشند (عجب جمله با حالی‌ گفتم)

      حذف
    3. میرور جان خدا لعنتت کنه مگه منه رامکال و نواندیش قلابی دل نداریم پس چرا عید رو به ما قلابی ها تبریک نمیگی مگه ما ها ادم نیستیم ببینم نکنه فکر کردی ما رباتیم میایم اینجا کامنت میزاریم خب یه تبریکم به ما بگو دیگه !!! بخدا اگه به من تبریک نگی دیگه هیچ وقت نمیام خودمو جای کسی دیگه جا بزنم.. به گوز سه شعله بهداد قسم دیگه حتی پامو تو وبلاگتم نمیزارم .. زودباش تبریکت رو بگو زودباش منتظرم ..... :))))

      حذف
  8. درود به همگی دوستان گل
    امیدوارم که همگی سال خوب و موفقی رو پیش روشون داشته باشن.
    نایب الزیاره همگی از جوار بارگاه ملکوتی :))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود خدایان و بندگانش نثار "مشتی‌" باد که از طرف همه ما نائب الزیاره است :)))) دلمون برایت بسیار بسیار بسیار تنگ شده است ،،،

      حذف
  9. میرور عزیز عید نوروز رو از زادگاهم شهر زیبای رشت به شما و به همه یه دوستان ازادکی تبریک میکم امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید. راستی میرور مهربانم چه خبر از سایت میهن جوان و جناب اپلاس? رامین

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رامین جان درود، منهم نوروز را به شما شادباش گفته و آرزوی سالی‌ خوب برای شما دارم، در مورد سایت فقط همین را بگویم که: دوست ما در این باره بد قولی کرد و فعلا هیچ خبری از او نداریم، شاد و برقرار باشید

      حذف
  10. درود بر معلم اخلاق جناب میرور گرامی هر روزتان نوروز نورزتان پیروز ارزو دارم امسال سال پرباری داشته باشید و با دختری زیبا ازدواج کنید و نسل سادات و شیعه را افزایش بدهید................... reza45

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رضا جان درود، سال نو شما هم مبارک باشد و امیدوارم که طاعات و عبادات سالیانه شما، در درگاه خدایان و فرشتگانش مقبول بیفتد ،،، الهیات آمین :)

      حذف
  11. هزاران تبریک و درود به همشهری مشهدی گلم آن مرد مردان آن لوتی با مرام آن "مشتی" خوش مرام ان که داد پیامی به آزادگان. سال اسب را هم با تاخیر یک هفته ای به همه زوار امام هشتم الخصوص به خادم حرم جناب حاج میرور رستگاری ناخدای کشتی آزادگی تبریک و شادباش میگویم.
    ***** سمندر لرستان*****

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سمندر جان، نمی‌دونم تو همون "جیگر" خودمون هستی‌ یا نه، بعضی‌ از دوستان با ما شوخیشون گرفته و جای همدیگه می‌‌نویسن و خلاصه ما را به اشتباه میندازن، بهر صورت دست به دامن امام رضا میشم و تا این مشکل حل نشه دامنشو ول نمیکنم :))
      من از جانب خودم به سمندر جانِ لرستانِ جیگر، سال جدیدِ اسب را شیهه میکشم و آرزو می‌کنم که در سال پیش رو یک اسب چهار نعل مثل مال zorro نصیبت بشه :))
      خلاصه خیلی‌ دوستت داریم ,,,

      حذف
  12. سال جدید بر حاجی فیروز سیه رو (میرور اینه دل) بسیاران خجسته باد.
    رهگذر تنهای غروب تخت جمشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال جدید بر رهگذر تنهای غروب تخت جمشید نیز مبارک باد ،،،، ولی‌ حیف نیست در این غروب رمانتیک تنها باشی‌؟ دست یکی‌ از دختران کوروش را بگیر و تو کوچه پس کوچه‌های تخت جمشید با هم لاس بزنید :)))
      مخلص رهگذر جان هم هستیم :)

      حذف
    2. میرور جان با درود و تبریک مجدد سال نو
      نظری که در بالا به اسم من ثبت شده مال من نیست شاید منظور دوستمون این بوده که شیرازی هستند
      ممنون

      حذف
    3. رهگذر نازنین، درود و عید شما مبارک، ممنون از توضیح شما، من هنوز منتظر مقاله شما هستم، پایدار و برقرار باشید

      حذف
  13. دلیورنس
    سال جدید را خدمت همه دوستان تبریک عرض می کنم، ما که در این غربت در تنهایی "خیلی خوش می گذرانیم" انصافا، ولی امیدوارم دوستان واقعا خوش و خرم بوده و روزهای خوبی در پیش رو داشته باشند.
    ضمنا یک سایتی هست که اسم آنرا اینجا نمی آورم ولی قدیم الایام به این حالت حیف نان می گفتند، خواستم این خبر را لینک بدهم، حیفم آمد برای این خبر. یک پاراگرافی را کپی پست می کنم که بسیار آموزنده هست و لینک را می آورم:
    کره شمالی معمولا این مانورهای نظامی را هراز گاه و به نشانه ناخشنودی خود از عدم دریافت کمکهای خارجی انجام می دهد. در ماههای اخیر این کشور به تهدیدهای خود برای پرتاب انواع موشک و در پاسخ به مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا افزوده است.
    http://farsi.alarabiya.net/fa/international/2014/03/31/%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D9%87-.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال نو را به دلیورنس نازنین تبریک می‌‌گویم و آرزوی روزهای خوش برای او دارم، پاینده و پیروز باشید

      حذف
  14. این هم خدمت آینه جان و دیگر دوستان، از آن بالاها، دیروز... بیاد همگی. خوش باشید.
    http://gigpars.com/upload/4zg5_t-1.jpg

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بسیار زیبا و گرم :)) دست کوهنوردِ آزادمردِ ما درد نکند ،،،،

      حذف
    2. خواهشمندم... پاینده باشی آینه جان

      حذف
  15. بیگ لاگ جان! آن بالا! که بودید، نمازتان شکسته بود یا کامل؟ غرض فاصله اتان از شهر چقدر بود؟ شکسته خواندید؟ با برف وضو گرفتید؟ یعنی برف را آب کردید که وضو بگیرید یا سرد بود تیمم کردید؟ برای تیمم باید برف را کنار می زدید با با خودتان خاک برده بودید؟ می دانید که کوه نوردی و کشیدن سختی برای مبارزه با هوای نفس خیلی مفید است، آیا در این فضای پر از معنویت انقلاب و رهبر آنرا دعا کردید؟ خدای ناکرده غیبت که نکردید؟ همه اتان آقا بودید درست است؟ یا آنکه اگر خانمی با شما بوده، لابد صیغه یکی از شماها بوده. می دانید که اگر زنی و مردی با هم تنها شوند و نامحرم باشند، احتمال آلوده شدن به گناه افزایش می یابد.
    دلیورنس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوبی احسان جان؟ سال نوی شما فرخنده. راستش امدیم به سوالات شرعی شما جواب بدهیم، یکدفعه غسل واجب شدیم... اجازه بفرمایید استخاره کنیم اگر خوب امد شرح مبسوط عرض خواهیم کرد.. حبذالله.

      حذف
  16. درود به دوستان قدیمی‌ ،

    سال نو به همه شما فرخنده و سرتون سلامت و دمتون گرم که هنوز از لطف مهمان نوازی میرور عزیز در اینجا به دیدن هم میاییم.

    در ضمن یک شیطونی کردم و این عکس پانوراما بیگی رو دست کاری و ویرایش کردم.دست خودم هم نبود، گفتم که حیفه که همینجوری بمونه. خلاصه نقض کاپی رایت، شلاقش هم قبول.(سر عیدی، خوبیت نداره )

    پینوشت: اگر فرمت Raw بود که خیلی‌ بهتر میشد.
    http://www.directupload.net/file/d/3578/nllp3z6k_jpg.htm

    به آرزوی روز‌های بهتر :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کیوان جان، سرت به سلامت، چقدر خوشحالمون کردی که به ما سر زدی، عیدت مبارک، به همراه دوربینت پایدار و برقرار باشی‌ :)))

      حذف
    2. کیوان جان سال نوی شما فرخنده، کلا کپی رایت وجود من دست دوستان است. بسیار زیبا کار کردی. دست مریزاد. البته فضای واقعی و گرفتۀ آن بالا دقیقا همانی است که در عکس اصلی هست. فرمت اصلی عکس هم raw بود و حدود 70 مگابایت. عکس در شرایطی گرفته شد که دور و ور ما الکتریسیته ساکن ایجاد شده بود و رعد و برق میزد. با اجازه ادیت شما رو به عنوان یادگاری نگه میدارم. شاد باشی

      حذف
  17. سال نو یکنفر به نام میرور مبارک باد.


    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. :))))))
      منهم سال نو را به یکنفر گرامی تبریک گفته و آرزوی روزهای خوب، همراه با نشاط و شادی برایشان می‌‌کنم ،،،

      حذف
    2. یکنفر در پست پیشین به همه دوستان تبریک سال نو را عرض کرده و از دوستی که با این شیوه ی نگارش، چنین ابهامی ایجاد کرده است تقاضا می کنم با صراحت از نام مجازی خودش استفاده کند تا بتوان دیدگاه ها را با اطمینان به هویت های شناخته شده ی واقعی(در فضای مجازی) در نظر گرفت.
      یکنفر

      حذف
    3. یکنفر گرامی، ممنون از توضیح شما، در پست پیشین احساس کردم که پیام مربوط به شما میشود و عرض ادب کوتاهی نیز کردم، اما متأسفانه در زیر این پست شخصی‌ پیدا شده است که با بی‌ فرهنگی‌ تمام با ما شوخیش گرفته و بجای بسیاری از دوستان کامنت گذاشته است که مجبور به حذف تعدادی از آنها شدم، در صورتیکه اینکار شوخی‌ بردار نیست و فقط از یک آدم بزدل و دغلکار بر می‌‌آید که شهامت اظهار وجود علنی ندارد و برای من این شخص با یک سایبریِ نظام فرقی‌ ندارد، ضمن پوزش از شما و سپاس از توضیحتان، بار دیگر برایتان سالی‌ خوب و سرشار از شادی و نشاط آرزو می‌‌کنم ،،،

      حذف
  18. هر جای این جهان
    که ز ایران نشانه ای ست
    در پیشواز نوروز
    از شور و شادمانی
    از پرچم و چراغ
    از سبزه و بنفشه
    گل آذین و تابناک
    جان پاک، خانه پاک، دل پاک، عشق پاک
    چشمی به راه باشد
    مشتاق و بی قرار
    کاین پنج روز زندگی آموز می رسد.
    دیروز را به خاطره بسپار و
    بازگرد
    و آن را عزیزدار
    که امروز می‌رسد
    ش ن ا خ ت

    پاسخحذف
  19. سلام
    از آشنایی باهاتون خوشبختم. اگه دوست داشتین منو اد کنید. user: footbalist
    f.footbalist@yahoo.com

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فوتبالیست جان، من هم از آشنایی با شما خوشوقتم، آرزوی سالی‌ خوب برای شما می‌کنم، شاد و برقرار باشید

      حذف