۱۳۹۳/۰۱/۱۲

تیشه به ریشه!




 

به گزارش سازمان ملل، خطر تغییر آب و هوا شدید، فراگیر و برگشت‌ناپذیر است. این اخطار را باید جدی گرفت. تصور ناچیزی کره زمین در فضای لایتناهی برای بسیاری دشوار است. تنها آشیانهٔ بشر، به دست خودمان در حال نابودی است.

افزایش گرمای زمین که باعث و بانی‌ آن انسان است، نابودی منابع غذایی و فضای حیاتی را به دنبال خواهد آورد. اگر این روند با اقدامات عاجل متوقف نشود، بخش مهم و بزرگی‌ از گیاهان و جانوران از میان خواهند رفت.

با توجه به پیشرفت دانش و آگاهی‌ از موقعیت انسان و کره خاکی که تنها خانه او در میان صدها میلیارد کهکشان است، بی‌‌اعتنایی انسان به پاسداری از زیست‌جهان خود اندوهبار است.

زمانی‌ انسان ناآگاهانه تیشه به ریشه خود می‌زند، ولی‌ با گسترش نشانه‌ها و علائمی که برای همه واضح و روشن است، هیچ توجیهی نمی‌تواند بر حماقت بشر در نابودی تنها مأمن خود در گیتی‌ سرپوش بگذارد.

به راستی انسان را چه می‌‌شود؟ اکثر مردم جهان در ناآگاهی کامل بسر می‌‌برند و مسئله نابودی کره زمین را یک شوخی‌ تلقی‌ می‌‌کنند. ولی ضربه‌ای که انسان در ۵۰ سال گذشته به کره خاکی وارد کرده و همچنان بی‌وقفه وارد می‌کند، در طول عمر زمین سابقه نداشته است. با افزایش جمعیت و کمبود منابع غذایی و آلودگی محیط زیست، به هیچ عنوان نمی‌توان به آینده امیدوار بود.

کره زمین در میان میلیاردها کهکشان، ذره‌ کوچکی بیش نیست. با این همه شاید تنها آشیانه‌ای در گستره کیهان است که در آن حیات بصورت کنونی آن وجود دارد و انسان دو پا بر روی آن زندگی می‌کند. اما همین انسانِ  نادان با حماقت خود در حال نابودی تنها خانه‌اش و بستن راه تنفس خویش است!

به گزارش زیر توجه کنیم و اندکی به آن بیندیشیم. باشد که به خود آییم.
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/03/140331_me_un_report_says_climate_impacts_overwhelming.shtml



                                                        

۲ نظر:

  1. Doroud Mirror e aziz.
    Nouruze bastani ro khedmatet tabrik migam ba arezoye sali sarshar az movafaghiyat , salamaty, hamrah ba azadi pishe rou dashte bashi..delam baraye sheytanhat dar azadegi tang shod va yadet oftadam. Moraghebe khodet bash.
    dar zemn in id Fb man hast age mayel budin mitunam addeton konam lol gharaze badi nadaram
    Azi Hapu ;)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود و سلام به آذی جانِ نازنین، بسیار خوشحال شدم که پیامی به خط میخی‌ از تو دریافت کردم :)) سال نو و سیزده بدر بر تو "بادا بادا" مبارک باشد :)))
      یادت باشه که من مخالف آلودگی محیط زیست هستم، اگه سیزده بدر بیرون رفتین آشغال‌هاتون رو اینور و اونور نریزین، به بقیه هم بگو که ریخت و پاش نکنن و دور و برشون را پاک و منزه نگه بدارند، آفرین دختر خوب، شیرین کام باشی‌ :)))

      حذف