۱۳۹۲/۰۷/۲۷

امکانات سایت میهن جوان و آشنایی با پشتیبانی آن

 
نشریه میهن جوان در سال ۱۳۳۰ خورشیدی به وسیله ابراهیم صدرنیا، در شیراز به چاپ رسیده است، و امروز بعد از گذشت ٦٢ سال بار دیگر میهن جوان در شکل و سیستمی نو گشایش می یابد. شاید در آن دهه به فکر کسی خطور نمیکرد که شکل و قالب خبررسانی اینگونه دستخوش تغییرات شود و هر شهروندی در محل زندگی خود، در ادارات و شرکت‌ها و حتی در دور افتاده‌ترین نقاط با تکنولوژی اینترنت بتواند نقش یک گزارشگر و یا خبرنگار در فضای مجازی را ایفا کند، البته ما نیز در اوایل ورود اینترنت از تاثیر شگفت انگیز آن بی‌خبر بودیم ولی پدران اینترنت وینتون گری سرف، دانشمند علوم کامپیوتر و رابرت کان که پروتکل‌های متشکل TCP/IP و استانداردی که امروزه به‌عنوان اینترنت شناخته می‌شود را ایجاد كردند بخوبی میدانستند که از چه کشف بزرگی پرده برداشتند، با ظهور ابداعات پروفسور تیم برنرزلی که نخستین سیستم فرامتنی خود به نام Enquire را طراحی کرد.و در سال١٩٨٩-٩٠ برنامه سرور و کلاینت  WWW را ساخت و به صورت حرفه‌ای وب ابداع شد.
در همان آغاز پروفسور برنرزلی جنبشی به وجود آورد که بیایید همه چیز را از روی کاغذ به اطلاعات الکترونیکی تبدیل کنیم. افراد و شرکت‌ها تلاش می‌کردند محتوای کاغذی خود را به محتوای دیجیتالی تبدیل کنند. جنبش پر سرعت دیجیتالی شدن اطلاعات سبب شد که کاربران امکان دسترسی به انبوهی از اطلاعات را داشته باشند. نتیجه این حرکت میلیاردها صفحه حاوی اطلاعات مختلف است که امروز در دسترس ماست. البته دیجیتالی شدن اطلاعات همچنان ادامه دارد و سالهای زیادی نیز طول خواهد کشید.

به تدریج کاربران با انبوهی از اطلاعات و برگه‌ها رو به رو شدند که خود یک مشکل محسوب می‌شد. باید راه حلی برای طبقه بندی پیدا میشد. از این جا بود که کم کم نرم افزارهای مبتنی بر وب و زبان‌های برنامه نویسی مختلف به کمک کاربران آمدند. هر روز انبوهی از مطالب و اخبار در وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف به زبان فارسی منتشر می‌شود. اهمیت سایتهای اشتراک لینک در سرعت گردش داده هاست و همچنین می‌توان از مطالب پرطرفدار وب مطلع شد بدون این که مجبور باشید خودتان را در انبوهی از اطلاعات غرق کنید.
با توجه به تجربیات گذشته تصمیم گرفتیم در کنار سیستم لینکهای داغ شبکه اجتماعی مخصوص لینک داغ را ایجاد کنیم تا کاربران هرچه بیشتر بتوانند با امکان ارتباط فردی و کارهای گروهی در میهن جوان فعالیت کنند.

امکانات شبکه اجتماعی میهن جوان :

• ایجاد گروه و مبحث
• نمایش دوستان و کاربران آنلاین و گفتگو با آنها
• نمایش فعالیت‌ها در پروفایل
• ارسال ویدئو از چندین سرویس اشتراک فایلهای ویدیوئی، و امکان آپلود مستقیم فایل برای امتیازهای خاص
• ایجاد آلبوم و ارسال تصویر
• تعیین حریم خصوصی منسجم بطوریکه در هنگام ثبت نام می توان معین کرد که چه بخش هایی از پروفایل قابل بازدید باشد
• امکان لایک یا دیسلایک در تمام بخش‌ها (حتی پروفایل)
• گزارش صفحات به میهن یار
• ثبت نام اختصاصی و مجزا
• فرستادن پیام خصوصی به کاربران
• امکان ارسال دعوتنامه برای عضویت در گروه یا رویداد
• UserPoint  و نمایش امتیازات در پروفایل
• امکان اشتراک گذاری مطالب ارسال شده در دیوار به لینکهای داغ
• جستجوی دوستان بنا به فیلد‌های ثبت نامی(شبیه به جستجوی دوستان در فیس بوک)
• اشتراک موزیک
• ورود کاربران از طریق حساب فیس بوک یا توییتر
• گالری تصاویر با سیستم نظرات و امکان دسته بندی و مدیریت عکسها
• گالری فایلهای ویدیویی با امکان اشتراک گذاری در دیگر شبکه‌ها و رمز گذاری و امکان دسترسی برای اعضای خاص
• اشتراک گذاری و پخش فایلهای صوتی
• گروه‌های مختلف کاربری و صفحات مخصوص گروه‌ها با تمامی امکانات
• دعوت ایمیلی دوستان
• سیستم پیام خصوصی کامل و پیشرفته بین کاربران
• و چندین قابلیت دیگر که در آینده به مرور آشنا خواهید شد.

برای نخستین بار در بین چند سایت لینک داغ، میهن جوان دست به نوآوری خواهد زد، امیدواریم مورد پسند کاربران محترم قرار گیرد.
در آخر اینکه رونق و تاثیرگذاری یک سایت در کنار امکانات و مدیریت، بر عهده یکایک اعضای آن است، و همه ما به اهمیت این نکته کلیدی واقف هستیم.

با سپاس

۷۱ نظر:

  1. معذرت میخوام، ثبت نام توی این روزنومه، برای ما پیر و پاتال ها هم مجازه؟ یعنی آزاده؟ یا ما بریم به فال حافظ و لیدی گاگامون برسیم؟ خدا عزتتون بده زود جواب بدین ما سر شب خوابمون میبره... خیر ببینین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود به بیگ لاگ جان گًل :)
      حضور دوست عزیزم عرض می‌‌کنم که ثبت نام آزاد است و در مطلب بالا، دیگر امکاناتِ سایت ذکر گردیده است ،،

      حذف
  2. ضمن عرض سلام مجدد به حاج آینه خان مخبرالدوله، و تقدیم چند نرمش قهرمانانه آبدار خدمت ایشان و خاندان پاکشان، والله این امکانات بدرد همسن و سالهای ما که نمیخوره: نه فضای سبزی، نه پرستار خوش بر و رویی، نه بوفه ای... حداقل اخر هفته اش ببرند ما رو یه موزه ای چیزی بگردونن اخه! اینکه نشد جوان میهن که!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیگ لاگ جان، از همه اینهائی که گفتید، فضای سبزش را مطمئن هستم که کاربران درست می‌‌کنند! :)))

      حذف
    2. به به... چه شود! پرستار خوش بر و رویش هم با من. فقط باید تابلو بزنیم که "وارد فضای سبز نشوید!"

      حذف
  3. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم برداشتن انرژی است. اما امتیازات محاسبه خواهد شد.
    کاربران گرامی به هیچ عنوان نباید نگران پایان یافتن انرژی روزانه باشند.

    پاسخحذف
  4. درود بر آیینه گرامی و بیگ لاگ گرانقدر و دوستان ارجمند.
    خیلی خوشحالم که در این مدت کوتاه که برایمان به اندازه یک عمر گذشته ؛ هستند عزیزانی که در جهت خدمت رسانی به کاربران تمام توان و امکانات را بکار گرفته اند تا بازهم محیطی گرم و فضایی صمیمی که در حال حاضر نبودش بیش از گذشته اخساس میشود ، فراهم کنند.
    ...پیشاپیش قدردان زحماتتان هستیم و صد البته اینکه ایشالا مبارکش باد...!
    .
    .
    .
    روشان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. روشان نازنین و عزیز
      به قول بیگ لاگ عزیز، درود بر شما و خاندان پاک شما، بعد از مدت‌ها چشممان به جمال شما روشن شد، امیدواریم که دوستان عزیز و کاربران محترم یکی‌ یکی‌ از راه برسند تا بتوانیم با کمک یکدیگر در راه هدفی‌ که از قبل آغازش کرده بودیم گام برداریم،،،

      حذف
  5. سلام: مبارکه:)))
    این چند ماه به اندازه یه عمر گذشت (جمعا به قدمت عمر بیگ لاگ و پرداد) فقط خدا کنه که سرعت بالا اومدن سایت خیلی کند نباشه . چند سوال داشتم:
    -من هنوز دیدگاهی یا مطلبی نخوندم که نشون دهنده دیدگاه مالکین یا مدیران یا موسسان این سایت باشه... منظورم اینه که : انشاءالله تعالی، از طیف حزب اللهی یا سبزاللهی نیستند که؟؟ (اگر دراینباره نیز چیزکی توسط سایت نوشته بشه بد نیست)
    -آیا شما هم نقشی در سایت ایفا میکنید؟ (منظورم مالک این وبلاگ -میرور- است)
    -مدیریت سایت چگونه است؟ مثل بالاترینه؟ یعنی کس یا کسانی انتخاب میشوند؟ یا که چی؟
    در این مدت باقیمانده، حداقل توضیحاتی در باره این مسائل داده بشه، خیلی مقیده. حداقل میشه از این توضیحات برای تبلیغ سایت استفاده بشه.
    .... منکه هر چه گشتم مناسبتی برای روز نهم آبان پیدا کنم، موفق نشدم. اما هفت ابان تولد کوروش کبیره:))
    آقا به هر حال مبارکه... زودتر کرکره رو بدین بالا که ملت کار و زندگی دارن:)))))
    دست همه تون درد نکنه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود بر ناشناسِ آشنا :))
      صاحب امتیاز سایت "آپلاس" گرامی است که با همراهی دوستانش زحمت این مهم را کشیده اند، در بارهٔ نقش خودم باید عرض کنم که شاید گوشه‌ای از مسئولیتِ اداره سایت را عهده دار بشوم، اطلاعات بیشتر را زمانی‌ که سایت بالا آمد در اختیار دوستان قرار خواهیم داد، اما تا آن زمان باز هم توضیحات بیشتری داده خواهد شد، برقرار و پیروز باشید ،،

      حذف
    2. البته طبق کنتور روزشمار، سایت در ده آبان افتتاح می‌شه. هر چند برای نهم آبان هم می‌شه روز تولد رضا پهلوی یا روز سالمند رو تصور کرد.

      حذف
  6. امکانات سایت رو دیدم و سرجمع در مقایسه با سایتهای موجود، به نظر سایت قوی و خوبی به نظر می‌رسه. از جهت پیشنهاد امیدوارم این دو مورد رو هم بشه توی سایت جدید اجرا کرد.

    اولی شاید همین الانش هم وجود داشته باشه و توی توضیحات سایت جدید متوجه اون بخش نشده باشم. منظورم مورد ایجاد انجمن یا تالار گفتگو و گپ بین کاربران هست که دیگه مجبور نباشن یه سری بحثها رو پای لینکها انجام بدن. اینجوری باعث می‌شه که بحثهای جنبی و حتی کل‌کل و چت از محیط اصلی دور بشه و سایت منظم‌تر و آرووم‌تر بشه. در مقایسه با بالاترین این یکی از نکات خوب دنباله بود که داشت.

    دومی هم این هست که اگه بشه میهن‌یاران رو با رای‌گیری از بین پیشکسوتها و کاربران شناخته شده انتخاب کرد که خیلی عالی می‌شه. اینجوری اگه کسی از قدرتش سرمست شد، کاربران می‌تونن بصورت دوره‌ای کنار بذارنش و یه فرد دمکرات‌تر و متعادل‌تر رو جایگزینش کنن. البته بگم که در عمل نمی‌دونم از نظر فنی قابل اجرا باشه یا نه.

    پاسخحذف
  7. امیدوارم قسمت پخش زنده اش دقیقا مثل سایت آزادگی باشد ... راستش من از قسمت پخش زنده سایت آزادگی خیلی لذت می بردم دقیقا مثل سینما بود و همینطور می شد در قسمت بخش زنده بچه ها را دید که مشغول چه کاری هستند ... مرده شور بالاترین ببرد که هنوز از این جور چیزها ندارد

    بهداد

    پاسخحذف
  8. با گرمترین درود ها و آرزوی تندرستی و بهروزی برای همه دوستان " آزاده " " آزادگی " :

    اگر چه پیرانه سرم ، ولیکن وقتی نام نا می ایران زمین و بوی عطر " میهن " به مشام میرسد ، حتی
    اگر سوخته شده باشم ، چون ققنوسی از خاکستر بر خا سته و حریف صد تا جوان خواهم شد .
    آقا پیر ها را هم راه میدین ؟
    .
    .
    نه !
    پس هیچ چی .
    .
    .
    .
    آری !
    پس ما هم بازی ؟
    .
    .
    .
    پیام واصل ! ارادت کامل ! سحر بد سگالان باطل ! مهر همه دوستان را شامل ! دوستان سرافراز و عمود ولیکن دشمنان کژ و ما یل !
    هر چه زودتر چشم ما به جمال " میهن جوان " نائل ! آما ده ای فرهیخته گان و یاران فاضل !
    خسته نباشید و شادباش بیکران حا مل !
    persiraner

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. persiraner جانِ عزیز و گرامی، و با هزاران درود بر شما
      نام و دست خط شما را که می‌‌بینم انگار نیروی تازه‌ای می‌‌گیرم، قدم و قلم شما برای من همیشه مایه افتخار است ،،،

      حذف
  9. متن زیر از طرف آپلاس عزیز(نیما آرین) در صفحه فیسبوکِ سایت میهن جوان قرار گرفته است و توجه دوستان را به آن جلب می‌‌کنم.
    --------------------------
    در چند روز اخیر پیام ها و ایمیل های تبریک و پرسشهای فراوانی دریافت کردیم. از همه این عزیزان بی نهایت سپاس گذاریم.
    عده ای از هم میهنان پرسش هایی مبنی بر مدیریت و نحوه اجرای قوانین در میهن جوان را داشتند و پیشنهاداتی نیز ارسال نمودند که در حال بررسی هستیم.

    اندیشه ایجاد میهن جوان به زمانهای دورتر بازمیگردد، در مدتی که سفارشی از یک شرکت تبلیغاتی برای ایجاد پروژه سوشیال نتورکینگ دریافت کردیم پیشنهادی به یکی از همکاران ارسال کردم تا برای وب فارسی در کنار سیستم اشتراک لینک، سوشیال نتورکینگ مرتبط با این پروژه را ایجاد نمائیم، تا کاربران از این سیستم یکنواخت رأی و انرژی خارج شوند.

    متاسفانه با وجود سرعت پائین اینترنت در کشورمان قابلیت هایی که در وب ٣ امکان پذیر است بصورت گزینشی و بر طبق سرعت پایین نت بکار گرفتیم، همچنین امکانات وب ٢ که امروزه در مرحله گذر قرار گرفته، و متاسفانه کشور ما در بکار گیری بسیاری از امکانات همین وب ٢ نیز با محدودیت های فراوانی مواجه است!

    مدیریت و نحوه اجرای قوانین :

    صاحب امتیاز میهن جوان نیما آرین بوده و همچنین در ایجاد و پیکربندی سایت از روز نخست دوستانی از چند کشور کمک و همفکری داشته اند.

    در میهن جوان مدیران (میهن یاران) از بین کاربرانی که به نقش مشاور دست یافته اند با رأی مستقیم کاربران به مدت ٦ ماه انتخاب خواهند شد. این رای گیری ٣ ماه بعد از افتتاح میهن جوان و تکمیل کامل هر سه بخش لینکهای داغ، شبکه اجتماعی و ارتباط صوتی با کاربران در مدت زمان معین صورت خواهد گرفت.

    هدف ما از تدوین این سیستم، مشارکت مستقیم کاربران در اداره میهن جوان است. مدیریت بعد از انتخاب و تکمیل میهن یاران، پشتیبانی فنی و نظارت کلی را بر عهده خواهند داشت. تدوین و تغییر قوانین اجرایی بر عهده میهن یاران است و مدیریت بدون هماهنگی و مشورت با میهن یاران حق تغییر قوانین را ندارد.

    میهن جوان ملزم به رعایت حق آزادی بیان و اندیشه است. و تمامی کاربران در آزادی کامل در آن فعالیت خواهند کرد. بجز موارد زیر که در ارسال لینک ها- دیدگاه های بیان شده و در ایجاد موضوع داغ روز مجاز نخواهند بود:

    افراد دارای سنین کمتر از سیزده سال- فعالیت به قصد آزار و اذیت و یا تحت فشار قراردادن کاربران شامل : فحاشی ، ارعاب ، تهدید ، تهمت ، تخریب شخصیت و همچنین افشای نام ، آدرس و دیگر مشخصات برخلاف میل کاربر- ناقضان استقلال و تمامیت ارضی کشور ایران- توهین به اقوام ایرانی- نقض قوانین کپی رایت- آموزش و تشویق هک و خرابکاری اینترنتی- ترویج، تشویق و آموزش شکنجه، خشونت و اعمال تروریستی- تخریب وجهه کاربران بشکل افراطی و خصومت آمیز ممنوع است...

    آرزوی قلبی ما ایجاد محیطی دوستانه همراه با مشارکت، همکاری و گفتگوی تمامی کاربران با یکدیگر است.

    با احترام

    پاسخحذف
  10. اینکه الان توی بخش نظرات خوندم که سایت جدید می‌خواد همکارانش رو با رای شفاف و آشکار کاربران انتخاب کنه، خیلی برام خوشایند بود. با بررسی وضعیت سایتهایی که قبلاً بودن یا هنوز هم هستن، به نظرم این تنها سایتی خواهد بود که از همون اول کار سعی کرده ابزارها رو از نوع دیکتاتوری اون انتخاب نکنه.

    اینجوری رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی خیلی کم می‌شه. بخصوص اگه بشه از همین جمع انتخاب شده بعنوان هیات منصفه مجازاتهای سنگین مثل بسته شدن دائمی اکانت هم استفاده کرد. اینجوری دیگه قلع و قمع فله‌ای نخواهیم داشت و کسی هم نمی‌تونه بگه که فلان مجازات به ناحق در موردش انجام شده. البته همه این حرفها برمی‌گرده به انتخابات آزادی که امیدوارم 180 درجه با نوع ایرانی اون فرق داشته باشه.

    نهایت هم اینکه امیدوارم که سرنوشت نیمای عزیز هرگز مشابه سرنوشت مهیار دنباله و ساسان آزادگی نشه و به غیبت صغری و بعد غیبت کبری نرن و ایشون رو هم در بین بحثهای سایت فعال ببینیم.

    پاسخحذف
  11. به به..بسیار و بسی نغز است و دلپذیر..در انتظار روزهایی آتی می مانیم تا خزعبلات یک ذهن خسته و پیر و فسیل را در آن مطعبه به طبع حضور اصحاب جمع برسانیم و از قِبَلِ آن دمی بیاساییم!
    البته اینکه نیما جان فرمودند که به سازمان ها صفحه رایگان داده می شود که مثلا مراد سپاه گشتاپو جمهوری اسلامی که نیست؟یا وزارت اس اس اطلاعات ؟ چون مطمئنا بسار کسان از همین نهادهای مردمی(!)خواهان عضویت و تاثیر گذاری خواهند بود!
    درضمن امیدوارم وضعیتی فراهم شود که شاهزاده رضاپهلوی هم امکان حضور در این مطبخ را داشته باشند..همچون سایر رجال سیاسی و فرهنگی..همانند آنچه که در اساس نامه میهم جوان بر آن اشارت رفته است..
    امیدوارم اساس نامه میهن جوان همچون آزادگی مرحوم مغفور تبدیل به ساس نامه نشود!
    درضمن میرور گرامی..دوبار در چند ماه گذشته نظری را در پستی مرتبط به مذهب و دین درج کردم و هردو بار آن را همچون شورای نگهبان به قتل رساندید..به ظن قوی گفتم خسته اید..دیگر مزاحم نشدم..این بار تنها نظرم را نوشتم چون هم به شخصیت مجازی شما و نیما علاقه دارم و هم خواستم در قافله تبریک گویی عقب نمانده باشم! با احترام..کسروی..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درضمن میرور گرامی..دوبار در چند ماه گذشته نظری را در پستی مرتبط به مذهب و دین درج کردم و هردو بار آن را همچون شورای نگهبان به قتل رساندید..به ظن قوی گفتم خسته اید..دیگر مزاحم نشدم..این بار تنها نظرم را نوشتم چون هم به شخصیت مجازی شما و نیما علاقه دارم و هم خواستم در قافله تبریک گویی عقب نمانده باشم! با احترام..کسروی..
      -------------------------------------
      با درود و سلام به استاد کسروی عزیز
      قسمتی‌ از کامنت شما را که مربوط به من میشد جدا کردم و در اینجا گذاشتم ، من از شما خواهش می‌‌کنم در باره نظراتی که به گفته شما حذف شده توضیح مختصر و یا آدرس آنرا بدهید تا بیشتر متوجه بشوم، من در این وبلاگ هیچ نظری را حذف نمی کنم مگر هتاکی‌ها و فحاشی‌ها را، در سایت آزادگی هم که الان ماهاست هیچ نظری حذف نشده است، ممنون می‌‌شوم بدون پرده پوشی آن دو مورد را توضیح بدهید، با سپاس و آرزوی بهروزی برای شما

      حذف
  12. مبارک است انشاالله
    اگر بتوانیم سایت را آن کنیم که لازم است، مطمئنا به فضای سیاسی کشور کمک فراوانی کرده ایم، باید سایت برای همه آزاد باشد مگر اینکه یک خطوط قرمز کاملا تعریف شده ای قطع شود. باید از وجود همه حتی حزب اللهی ها، مجاهدین، تجزیه طلبان استقبال کرد و حرفشان را شنید، باید از وجود گروه های اطلاعاتی بشدت جلوگیری کرد که برای به هم ریختن سایت هجوم خواهند آورد. بالاترین به مشکلات فراوانی خورد، یک علت آن نبود رقیبی جان سخت و معتبر است، اگر رقیبی بالاترین داشت، درصد بالایی از سایت دست اطلاعاتی ها نمی افتاد که هر روز بامبولی درست کنند. از میرور هم تشکر می کنم که علی رغم نامهری ها دوام آورد تا سایت جدید بالا بیاید.
    آزادگی به این روز افتاد چون آقا ساسان عزیز کار بلد نبود، از روز اول نتوانست سایت را کنترل کند و سایت شد رسما فحاشی و اعمال غیرقانونی، پروگرمری بسیار کاردان بود اما مدیری بسیار ضعیف، بعد که کاربران دانه درشت گذاشتند و رفتند، دیگر دوستان و میرور شدند بمرور مدیر سایت که دیگر آب رفته به جوی بازنگشت. آزادگی کشته بی برنامه گی ها و ندانم کاری های ساسان عزیز شد، باشد تا چراغ راه آینده سایت جدید باشد، سایتی که می دانم فضای سیاسی ایران سخت به آن نیاز دارد.
    باید سعی کنیم بالاترین سالهای 87 و 88 را در این سایت جدید زنده کنیم.
    مخلص همه دوستان

    دلیورنس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خطاب به جناب میرور..با سپاس از جواب مرحمتی شما..در فرصتی درخور به آن خواهم پرداخت..هرچند مهم هم نبوده و نیست و کمی مطایبه نمودم تا گله..
      خطاب به دلیورنس..حرف شما بسیار متین و مستدل...یک چند مورد کوجک خطاب به نوشته شما جای اشاره دارد که اگر این ذهن فسیل شده یاری کند به آن خواهم پرداخت..فعلا به موردی که در جلوی چشمانم رژه می رود اشارتی کوتاه کنم تا از ذهن خسته ام پرواز نکند!
      یک گرفتاری بزرگ مملکت آنکه هرکه فقط می خواهد مهم باشد تا مفید..دلایل این امر بی شمار است که جای آن اینجا نیست و عوامل جامعه شناختی فراوانی دخیل است..اما تمامیت خواهی برخی و تنها خود را مظلوم و محق حق دانستن باعث شده تا نه تفاهمی حاصل آید و نه اشتراک نظری...همین امر باعث می شود که نقطه نظرات عوامل اطلاعاتی که کاری بجز ترول کردن و تفرقه ندارند در راستای حرکت برخی از افراد همین گروه ها ارزیابی شود..مدتها فکر می کردم که چرا چنین است؟با عضویت و همکاری در شورای ملی ایرانیان دریافتم که موارد اختلاف نظر هرگروه توسط عواملی--گاه در سطوح بالای مدیریتی-عملیاتی-- بدست عوامل اطلاعاتی می افتد..بنابراین بصورتی کاملا طبیعی و با استفاده از همین معبر اقدام به تفرقه اندازی و دسیسه چینی می کنند..موارد مورد اختلاف گاه چنان ظریف و موذیانه مطرح می شوند که تقریبا امکان شناسایی یک ترول گر از یک فرد مبارز چنین گروه هایی سلب می شود..علاوه بر اینکه سیل اتهام زنی آغاز می شود فضای بدبینی نیز گسترش بیشتری می یابد..درست نظیر همان چیزی که اکنون در شورای ملی شاهد آن هستم..
      مشکل دیگر اینکه شامورتی بازی و شارلاتانیزم در فضای سیاسی و گاه حتی مجازی موج می زند..برخی دانسته یا ندانسته چون خروس بی محل سخنی می پراکنند به صرف آنکه بگویند کاری انجام داده ایم و بر اساس آن بتوانند در گروه های دیگر با جلب اعتماد نفوذ کنند...علاوه بر آنکه گذشته افراد هم قابل پیگیری و ردیابی نیست و همین نیز بخصوص در فضای مجازی بر ابهام و ایراد می افزاید..
      بنده خود تقریبا اکنون حکم یک کاغذ صافی آزمایشگاهی پیدا کرده ام..تقریبا با چندین جلسه نشست و برخاست با افراد و اصحاب سخن می توانم دورنمای ذهنی آنان را که هرچند به شیوه ای کاملا هنرمندانه گاه پنهان می نمایند بیابم..در یک مورد که گزارشی از یکی از عوامل اطلاعاتی نفوذی در یک گروه رصد نموده و اعلام نمودم..هرچند فرد مورد نظر اخراج شد و شواهد بعدی بر درستی گزارش حکم می کرد ولی مورد بی مهری و کدورت مقام گزارش گیرنده نیز واقع شدم که تبعات آن هنوز نیز ادامه دارد..وقتی شما هیچ وابستگی فکری و سیاسی و بخصوص از همه مهمتر مالی نسبت به کسی یا سازمانی ندارید..تمامی نظرات را بخوبی می شنوید و آنها را بدقت تجزیه و تحلیل می کنید..بهتر می توانید به ضمیر افراد پی برده و خود را از مخاطرات احتمالی برحذر دارید..
      کوتاه سخن آنکه تجربه من نشان می دهد که در فضایی همچون شورای ملی که محکی مناسب از تضارب آرا و تفاهم نظرات است ..تنها چیزی که حاصل نشده همین هدف مهم است..طبیعی است که مفهومی بنام دمکراسی نیز در این بین رنگ می بازد..وقتی در فضای حقیقی نمی توان اعتماد کرد و اشتراک نظری بدست آورد و مفید فایده واقع شد چگونه می توان در فضای مجازی به این مهم دست یافت؟ مثال کوچکی برای فهم بهتر مطلب بزنم..شما استکانی حکاکی شده با گل رز دوست دارید و فرد مقابل شما استکانی با نقش حضرت امامش بر آن..حال پیدا کنید دمکراسی را وقتی فرد مقابل شما به کمتر از استکان خود رضایت نمی دهد..در کمترین حالت استکان شما را بر زمین انداخته و می شکند و در بدترین حالت آن را بر سر شما می شکند! با احترام..کسروی.

      حذف
    2. استاد کسروی جان، درود دوباره و ممنون بخاطر ارسال دیدگاهتان
      استاد, تا شما آن "دو مورد" را برای من بازگو نکنید آرام و قرار نمی گیرم، محال است که من نظرِ شما را نشر ندهم، مطمئن باشید که از یادآوری آن ناراحت نخواهم شد،،،،،، منتظر جواب شما می‌‌مانم

      حذف
  13. سایتهای اشتراک گذاری محتوا، مانند کاروانسرای بزرگی هستند که در هر غرفۀ آن، گروهی سکنی گزیده و در رفت و آمدند. بسته به اینکه کدام کاروان از کدام شهرها و از کدام دروازه وارد کاروانسرا شود، فضای انجا میتواند تحت تاثیر قرار گیرد. این فضاها هر جور هم که مدیریت شوند، باز یکی خودش را وسط حجره ای می ترکاند، یا تعدادی دزد و جانی در لباس تجار محترم وارد کاروانسرا خواهند شد. همیشه تعدادی تا نیمه شب بر سر و کول هم خواهند زد و تعدادی دیر وقت شب رسیده و صبح سحر بیصدا بیرون میزنند... بهتر است از خودمان بپرسیم چندین سال فعالیت سایتهای رنگارنگ اجتماعی، چه تاثیری بر جامعه واقعی ما داشته و چه ثمری به بار آورده. شاید (و امیدوارم) امکانات جدید و خاصی که سایت میهن جوان ارائه می کند، بتواند تکانی به جماعت خوابزدۀ واقعی و جماعت متوهم مجازی بدهد...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود فراوان به بیگ لاگ جانِ عزیز ،،

      حذف
    2. درود فراوان متقابل بر آینه خان گل گلاب و خاندان پاکش... یکی از "میهن یاران" بالقوه آینده!!!

      حذف
  14. صحبتهای کسروی عزیز من رو یاد این موضوع انداخت که روزهای آخر آزادگی که هنوز اعتبار قبلی رو داشت ولی در حال سقوط بود، سرنوشت سایت و رفتار کاربران بخصوص در بخش ادامه راه و پخش نشدن جمع قبلی، زیررصد عزیزان خیلی گمنام سایبری بود. شکی ندارم که الان هم راه‌اندازی یه سایت جدید که می‌تونه رقیب جدی برای سایتهای دیگه باشه، نگرانشون کرده و مشغول ارائه طرح و برنامه برای آینده و به قول کسروی عزیز نفوذ به سایت هستن. کاری که با بالاترین کردن و الان عملاً سایت بالاترین شده در حد یه سایت تبلیغاتیبرای فرقه‌‌ها-گروه‌ها و زد و خوردهای بین اعضا اونها.

    پاسخحذف
  15. دلیورانس عزیز درود
    پیام شما را دریافت کردم و امیدوارم که بتوانیم نگرانی‌های شما را با کمک یکدیگر رفع بکنیم، به امید موفقیت ,,

    پاسخحذف
  16. دوستان عزیز
    لحظاتی قبل پیامی از نیما گرامی در رابطه با سایت میهن جوان دریافت کردم، ایشان توضیحاتی را در صفحه فیسبوک قرار داده اند که عین مطلب را برای رویت دوستان گرامی در اینجا می‌‌آورم .
    -----------------------------
    تأخیر چند روزه در گشایش میهن جوان...
    طبق پیش بینی قبلی تیم فنی میهن جوان و گزارش شرکت طرف قرارداد ما که در یکی از کشورهای اروپا در زمینه امنیت سایتهای اجتماعی و خبری فعالیت میکند در روزهای ٦ و٧ آبان حملاتی از چندین نقطه بر روی سرور میهن جوان صورت گرفته، و پس از چندین ساعت تلاش این گروه سایبری بدون رسیدن به هدفشان! تمامی آدرس‌ها شناسایی و از ارتباط و دسترسی آنها به سرور میهن جوان جلوگیری بعمل آمده است ... به لحاظ هدفمان و طبق شفاف بودن در تمامی رخدادها و همچنین با پوزش از وقفه چند روزه که با تصمیم تیم فنی صورت گرفته است برای بازبینی و نصب بسته‌های امنیتی بیشتر و همچنین ایجاد دیواره دفاعی قویتر و تغییر بسته امن پروتکل HTTPS اقدام خواهد شد.

    پیش بینی ما بسیار زودتر از آنچه که تصور میکردیم به واقعیت پیوست. وما پیشاپیش تمامی گزینه‌های تخریبی را در زمان آغاز پروژه مورد بررسی قرار داده ایم، ولی برای اطمینان هرچه بیشتر گزینه‌های موجود را بازبینی و به نصب چند بسته امن دیگر اقدام خواهیم نمود. بار دیگر از یکایک هم میهنان بابت این تأخیر چند روزه پوزش می طلبیم.

    ناقضان بی‌اخلاق آزادی بیان و اندیشه بدانند چشمه خروشان تفکر و تبادل دیدگاه هیچگاه خاموش نخواهد شد!

    با احترام

    پاسخحذف
  17. دلیورنس
    ظواهر نشان می دهد که چقدر بودن این سایت جدید پتانسیل بالایی از تاثیر گذاری را در خود دارد

    پاسخحذف
  18. با سلام بر جناب میرور گرامی..مطلبی در چند پست گذشته مورد بحث و تبادل نظر دوستان بود در ارتباط با مذهب و دین..بانویی نظری داده بودند مبنی بر آرامش وی و اعتقاد به مذهب و دین و دعوت دیگران به اعتقاد داشتن و مسخره نکردن (اگر حافظه ام بدرستی یاری کرده باشد)..
    من در همان جا مطلبی ساده در مثالی کوچک نوشتم که ناپدید شد.گفتم تصور کنید شمسی خانم به سمساری و خنزر پنزر فروشی رفته و برای خود اشیا دست دوم خریده..حال دیگران را دعوت به رفتن به آنجا و خرید می کند..هرکه می رود با انبوهی از اجناس بنجل روبرو می شود..وقتی به شمسی خانم اعتراض می کنند که اینجا دیگر چگونه جایی است که به ما معرفی نمودی؟شمسی خانم با گرفتن قیافه حق به جانب می گوید:"من آفتابه خیلی خوبی برای دستشویی منزلم از آنجا گرفتم...اگر بگردید لااقل آفتابه های خوبی آنجا برای خود می یابید."
    سپس نتیجه گرفتم که حکایت مسلمان دیندار و دعوت دیگران به آن همان حکایت شمسی خانم و افتابه اش است!
    فارغ از مهم نبودن این مطلب که مشمول گذر زمان شده و دوبار سعی در انتشار آن داشتم..باید بگویم متاسفانه کماکان بر این عقیده خود همچون مسلمین دیندار پافشاری می کنم و خواهم کرد که عمده عامل بدبختی(یا یکی از مهمترین عوامل گرفتاری ایرانی و تبعات ناشی از آن) همین دین مبین اسلام است..همانگونه که شاه می خواست تعاملی موفق بین ملی گرایی و اسلام در آن مملکت بسازد که نتیجه آن ملغمه ای ناهمگون و متعفن شد!

    در مورد تارنمای نیماجان و حملاتی که شده باید بگویم که بسیار باید شکیبا و پرحوصله باشید..همان گونه که اداره یک مملکت استراحت نمی شناسد و نیازمند مراقبتی دائم و بیست و چهار ساعته است..اداره یک سایت بخصوص با اهداف مد نظر آن کمتر از اداره یک مملکت نبوده و نیست..پایدار باشید..با احترام..کسروی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. استاد کسروی عزیز درود و سلام بر شما باد
      کامنت مورد اشاره شما در همان زمان و مکان منتشر شده بود و یکنفر گرامی هم جوابیه برای شما نوشته بودند که دقیقا در زیر آن قرار گرفته است و من فکر می‌‌کنم که از دید شما پنهان مانده بود و شما جواب آنرا نداده بودید، در مقاله "پارک ژوراسیک" از پایین، "کامنت ششم" مربوط به شما است و در زیر آن کامنت بانو یکنفر درج گردیده است. http://azadnameh1.blogspot.de/2013/08/blog-post_7.html
      با سپاس و درود

      حذف
    2. استاد کسروی جان، لطفا من را از صحت و سقم کامنت یاد شده باخبر سازید و تائیدیه آنرا برایم بفرستید، در غیر اینصورت مجبورم به دادگاه بلخ رفته و از شما شکایت کنم :))

      حذف
    3. بله جناب میرور صحیح فرمودید..چوزش مرا بپذیرید..مشخص است که بنده باید مغزم را مجدد روغن کاری و آچارکشی نمایم..ضمن آنکه این عینک فرسوده را یک مدل ارتقا دهم تا قادر به مشاهده مطلب خود و پاسخ بر آن هم بوده باشم..
      گرچه از جوابیه مزبور هویداست که ایشان یک طرفه به قاضی رفته و بنده را بسهولت و سرعت شناسایی نموده و با القابی نه چندان درخور مشت محکمی بر دهان یاوه گویی چون من کوبیده و پیروز از میدان خارج شده اند..جای تبریک درخور و بسیار برای ایشان و همفکران محترمه ایشان خالی است که بدین وسیله خودم ان را ابراز می کنم..پیداست که بنده موجود بسیار مخوف..پلید و منحوسی بوده ام که از زوایای پنهان خود بی خبر بوده ام و اگر روشنگری ایشان نبود هم چنان در گمراهی و ظلمت ابدی خود بسر می بردم..اما ندانستم رابطه بنده با دکتر مصدق و کودتای 28 مرداد را ایشان چگونه کشف و شهود نمودند که هنوز برای من تازگی دارد!آفرین به این هوش سرشار..از این نسوان و بانوان شایسته بسی کم داریم که بتوان فردای ایران آتی را ساخت و پردازش کرد.
      بازهم سپاس از یادآوری مجدد شما..اگر به دادگاه بلخ تشریف بردید فراموش نفرمایید که به مهد تمدن و فرهنگ در دوره های گذشته قدم گذاشته اید..مشاهیری چون زرتشت، يما پاچا، کنيشکا، مولانا جلال الدين محمد بلخى، رابعه بلخى، ناصر خسرو بلخى، دقيقى بلخى، ابن سينا بلخى، ابوشکور بلخى، شهيد بلخى، جامست حکيم، اندانى بلخى، علامه سيد اسماعيل بلخى، امير خسرو بلخى، وطواط بلخى، عنصرى بلخى، ابومعشر بلخى، فاطمه بلخى، شقيق بلخى، کيقباد بلخى، پروچيستا بلخى، روخسانه بلخى، اشفته باخترى، نبى مسکون، واصف باخترى، مرحوم اسحق، استاد عبدالصمد جاهد و ديگران همگی بزرگان آن دیار هستند..
      همچنین در سنگ نگاره کیقباد نخستین شاه کیانی بلخ ؛ در دیوار فرهیختگان بلخ در مورد (کی) آمده است:(کی) (کاوی) (کوی) در اوستا, پهلوی و در فارسی دری به معنای دانا، آقا و پیشوا - پیشوند نامهای شاهان این دودمان بلخی است که به نام کیانی در تاریخ شهرت دارند. ازین خاندان پس از کیقباد ؛ کیکاوس، کی سیاوش ، کی خسرو ، کی لهراسب و کی گشتاسب به سلطنت رسیده اند.
      تاریخ نویسان کیخسرو را یکی از پیامبران باستانی حوزه بلخ میپندارند.
      سپاس از این همه دقت نظر..براستی مدیری شایسته بودید و هستید..پایدار و پیروز و پرتوان باشید.با احترام...کسروی

      حذف
    4. استاد کسروی عزیز
      بسیار خوشحال و مسرورم که سؤ تفاهم برطرف شد، شما بخوبی میدانید که من از حامیانِ جدالهای فکری با حفظ حرمت و بدور از کلماتِ غیر ادیبانه هستم و محال است که در این باره به پایان زودرسِ آن رضایت بدهم و دست به سانسور بزنم، خصوصاً که صحبت‌های شما در آن نوشته، دنباله بحث‌هایی‌ بود که دوستان و خودِ من، قبل از شما شروع کرده و منتظر ادامه آن بودیم.
      ضمن سپاس مجدد از اظهار لطفتان و آرزوی دیدار گسترده تر در آوردگاه مجازی :)

      حذف
  19. اگر بخواهم همچون فسیل های سیاسی که در فصول نهایی زندگانی خویش به تنها کار مانده زندگی خویش که تا آن زمان فرصت و فراغت انجام آن را نداشتند مبادرت ورزم حتما شروع به خاطره نویسی می کنم و چنان با مهارت با چاشنی مکاشفه حقیقت واژگویی و ژاژگویی خود را در قالب حقیقت تاریخی به خورد خواننده می دهم که گمان کند اگر من نبودم حتما مسیر و مدار مملکت از وضعیت موجود فعلی به مراتب بدتر می بود..اما اگر کمی منصف باشم و ته مانده وجدانی در انبان روح خود به همراه داشته باشم حتما از خودم در خلوت خود ساخته ام سوال می کنم پس چه شد که اکنون در وضعیتی اسفناک هستیم و نقش من هرچند کوچک در بازتولید این وضع در گذر زمان موجود در دوره خودم چه بوده است؟
    حال در شورای ملی که شاید بتوانم آن را باغ رنگارنگی از افراد و گروه های متنوع فکری و عقیدتی بنامم به چشم خویش می بینم که افرادی هستند که نیامده سهمی مطالبه می کنند و وقتی علت پرسیده می شود به کارنامه گذشته خود اشاره می کنند و وای به حال من اگر کوچکترین شکی در عملکرد آنان داشته باشم و یا پرسشی هرچند کوچک مطرح کنم..چنان بدیده یک فرد جذامی طاعون زده به من خواهند نگریست که یقین حاصل کنم من عامل و محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ملایان هستم که وظیفه دارم آنان را با پرسشگری محکوم و تحقیر نمایم..بخصوص وقتی تحقیق می ورزند و رد پایی از بنده حقیر در هیچ گروه سیاسی پیدا نمی کنند شک و تردیدشان به یقین بدل می شود و چون قاطعانه می پندارند که من نابخرد ابله بخوبی خودم را از نظر اطلاعاتی-عملیاتی استتار کرده ام تبدیل به هدف متحرک در تیررس آنان می شوم که با سم پاشی عوامل پیدای نظام آخوندسالار هرچه بیشتر به دیده آنان خطرناک تر می شوم..
    حال از همه این مطلب اگر بگذرم..چون ذاتا فردی موشکافانه نگر و کنجکاو(بخوانید فضول از دید برخی)می باشم..خود برای خویشتنم اسباب دردسر هستم..سن و سال نه چندان کم بنده هم مایه تفریح و سرگرمی کسانی است که می پندارند در سر پیری معرکه گیری سیاسی کرده ام..خواهر زاده ام که گرفتار شد گمان کردم ممکن است بدلیل من اتفاق ناگواری برایش افتاده باشد..خوشبختانه بجز عضویت در بالاترین و آزادگی و پیدا شدن مشخصات شناسه وی و گرفتن وثیقه و چند ماهی در محبس گذراندن و کمی کنک خوردن و به بیمارستان اعزام شدن(بچه حلال زاده به دایی اش می رود!)مشکل غیر قابل بازگشت و جبران دیگری رخ نداد..
    گذشته خودم هم برای خودم محترم و اینکه چه بوده ام و در کوره راه حوادث سیاسی ایران چه کرده ام..همه اینها به کنار..
    اما...در این شورای ملی برای گربه خاندان هم مستمری و امتیاز می خواهند و چون فردی مایل نیست با به رخ کشیدن گذشته خود صاحب مقام و منصبی ولو خیالی در آتیه ایران زمین شود بنظرفردی احمق و خام و فاقد وجاهت قانونی برای همکاری و ادامه مبارزه سیاسی خود می رسد!
    تا کی این دور تسلسل باطل ادامه خواهد داشت من نمی دانم...اما تصور می کنم که می توانم با ذهن نه چندان دانای خودم چنین نتیجه گیری کنم که تا وقتی سردمداران مبارزه سیاسی چنین تیپ افرادی هستند مطمئن باشید که نظام مقدس کماکان در راه خود استوار و پاسدار است و به ریش همه ما می خندد..وقتی مهم بودن و سهم داشتن از چپاول آینده ایران در افق پنهان فکری افراد قرار می گیرد دیگر مفید بودن و گذشته را همچون تکرار پیمایش یک کوچه بن بست پیمودن چندین و چند باره همچون فکری کودکانه می ماند که خریداری ندارد..واقعا جای تاسف است..بحث داشتن لیدر(تکی یا گروهی) باهوش و متفکر که دیگر افسانه است!..با احترام..کسروی

    پاسخحذف
  20. الان فیس‌بوک میهن جوان رو نگاه کردم، ولی خبری از زمان راه‌اندازی نیست. طبق آخرین صحبت قرار ۱۵ آبان بود که اون هم رد شده. فکر می‌کنید کی بشه به سایت دسترسی پیدا کرد؟

    پاسخحذف
  21. دوست گرامی: پس چرا سایت بالا نمیاد؟!!

    پاسخحذف
  22. دوستان گرامی
    طبق صحبتی‌ که با آپلاس گرامی(نیما) داشتم، سایت آماده است و فقط چند ریزه کاری فنی‌ باقی‌ مانده است، ایشان گفتند که در صدد رفعِ آخرین اشکالات فنی‌ هستند و بزودی همه ما شاهد بالا آمدن سایت خواهیم بود.

    پاسخحذف
  23. بدین وسیله به اطلاع امت خنگول پرور همیشه در پیک نیک ایران می رساند که اینجانبان برادران سایبری دهان گشاد بی صبرانه منتظر شروع به کار سایت میهن جوان هستیم تا با عضویت میلیونی برادران بسیجی کف بر دهن بتوانیم مشت محکمی بر دهان اینترنت بکوبیم..از طرف ستاد بسیج کشور ابلاغ شده است که بسیجیانی که بتوانند به مراتب بالای مدیریتی سایت مذکور برسند ضمن افزایش میزان حقوق از ساعتی هفت هزارتومان به هفتاد هزارتومان(هدیه رهبری)مدرک دکترای هررشته ای که بخواهند به آنان اعطا خواهد شد..بسیجیانی که قاری قرآن بوده و باتوم زن و قمه کش حرفه ای هستند در صورت اخذ سمت مدیریتی این سایت همچون بالاترین و فیس بوک و سایت های مشابه از مواهبی چون صیغه چند همسری و خانه و ماشین مورد دلخواه خود بهره مند خواهند شد..(روابط عمومی استانداری کشور=قلعه حیوانات)...بیگ لاگ ثانی!

    پاسخحذف
  24. من نمیدونم این آقا نیما داره چیکار میکنه!!! خب که دیگه نمی خواست اتم کشف کنه !!! بابا راش بنداز این میهن جوان رو ملت حوصله شون سر رفت

    پاسخحذف
  25. لازم به تذکر است که نظر فوق از اینجانب نیست و تنها نظر شخصی نویسنده آن است. با احترام به همه دوستان، بهتر است از اسامی مجازی یکدیگر استفاده نکنیم. با سپاس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای بیگ لاگ اول ..بدان و آگاه باش که من بیگ لاگ ثانی هستم..من هماورد تو در جهانی موازی با این جهان هستم..نظر من نظر توست..اما در ناخودآگاه تو حک شده و من آن را بر زبان می آورم..جهان موازی نگهدارت باد..بیگ لاگ ثانی..(میرور جون..اینو بذار باشه یک کم سر به سر بیگ لاگ بذاریم..بعدا خودش می فهمه من کیم..شما که می دونین من کیم..لطفا فعلا بهش چیزی نگین!)

      حذف
  26. لطفا صادقانه، مشکل بالا نیامدن سایت را عنوان کنید . اجازه ندهید، شک و گمانها، زیاد شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من یک ساعت پیش برای آپلاس عزیز، پیامی چند کلمه‌ای فرستادم و توضیحِ اینکه چرا سایت هنوز بالا نیامده است را از او خواستم، هنوز جواب من را نداده است، لطفا تا پایان امروز صبر کنید تا من نتیجه را به اطلاع همگی‌ برسانم، بسیار ممنون از حوصله و صبری که بخرج می‌‌دهید.

      حذف
  27. در تماسی که آپلاس گرامی با من داشت، می‌گوید که سیستم امتیاز دهی‌ همه درخواست‌ها را ثبت نمی کند و در حال رفع این اشکال و برنامه نویسی دوباره است.

    پاسخحذف
  28. دروووووود ، پوزش زیاد بابت تاخیر ولی محبت فرموده و تبریکات صمیمانه بنده را نیز پذیرا باشید اگر مرحمت فرموده و بنده را هم در محفلتان بپذیرید بسی منت گذاشته اید /// مشتی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای قشنگ تر از پریا ،،، تا حالا تو کجا بودیا
      مشتی‌ جان را عشق است، ایشالا نیومدی که سوک سوک کنی‌ و بری! :)))

      حذف
    2. درود، فعلا که به برکت ایام شهادت اباعبدالله در خدمتتون هستیم و بساط شله خوری هم براهه :)))) جای شما و بقیه دوستان هم حسابی خالیه آقا اگه سایت رو راه بندازید ما هم از این دربدری خلاص میشیم و میدونیم که کجا باید احوال دوستان رو بپرسیم

      حذف
  29. دلیورنس
    نباید با عجله سایت را بالا آورد، اگر نیما واقعا روی سایت کار می کند، نباید تحت فشار گذاشت. چند روز یا چند هفته دیرتر شروع شدن سایت مهم نیست، باید سایت عاقبت بخیر شود، آزادگی و بالاترین که عاقبت بخیر نشدند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. متاسفانه بدی اینجور سایتها هم این هست که بخاطر امنیتشون کسی نمی‌تونه دست کمک دراز کنه و مدیران سایت هم نمی‌تونن همچین کمکهای فکری رو قبول کنن. درنتیجه بایستی در خلوت، به تنهایی آپلاس و شاید همراهان تائید شده‌شون، سایت رو بسازن و اینجوری کار براشون سخت‌تر بشه.

      حذف
  30. freevoice
    چه جالب که اینبار تا نظر نوشتم، سریع تائید شد. به نظر کسی آنلاین هست.
    البته بگم اومدم یه چیزی اضافه‌تر بگم که بهم گفتن بیشتر از کوپنت حرف نزن و سهیمه‌ات تموم شده. میرور عزیز می‌شه این سهمیه روزانه رو بیشتر کنید؟ شاید کسی خواست بیشتر حرف بزنه. بالاخره اسپم هم توی این دوران که دستمون به سایت اصلی نمی‌رسه، برای خودش حرفی هست.

    اما می‌خواستم این رو هم در جواب دلیورنس عزیز اضافه کنم که آزادگی یا دنباله سر مشکلات مدیرانش، به فراموشی سپرده شدن و همچینن بالاترین سر طمع و قبول لابیگری به این وضع دچار شده. مشکلات فنی بیشتر برای کاربران دردسر می‌یاره تا خود سایت.
    بعد هم نمی‌دونم دقت کردین یا نه که بالاترین هم چند وقتی هست که شده جولانگاه فحاشی میسیونرهای مسیحی و یا سایت تبلیغاتی برای یک یا دو گروه خاص سیاسی و دیگه مثل سابق کنترل و نظارت نیست. شاید اونجا هم داره به وضعیت مشابه آزادگی دچار می‌شه. منتهی با شیب و شدت کمتر.

    پاسخحذف
  31. freevoice عزیز، من هر وقت که آنلاین باشم کامنت‌ها را سریع نشان می‌‌دهم، اجازه بدهید در رابطه با سایت جدید توضیح کوتاهی بدهم، من از نیما گرامی خواهش کردم که مشکلِ بالا نیامدن سایت را برای من توضیح کوتاهی بدهد و ایشان در یک ایمیل برای گفت که یک قسمت از سیستم ارور نشان می‌‌دهد که تا بحال پنج بار برای آن برنامه نویسی شده است و چند نفر بر روی آن مشغول هستند، اینها چیزهایی است که قابل پیش بینی‌ نبودند و بعدا ایجاد شده است، بهر صورت آنها شدیدا در تلاش هستند تا این اشکال را رفع کنند و امید است که سایت هر چه زودتر آماده بشود.

    پاسخحذف
  32. نمی دانم چرا این بار نغز نیست!یک فرد علاقه مند با گروهی همکار که همگی نیز باید علاقه مند به کار بوده وپشتکار کافی و دانش مورد نیاز را داشته و همچنین مزدور جمهوری اسلامی هم نباشند در یک کار فشرده در حال آماده سازی یک تارنمای مناسب کاربران هستند..آن وقت بنده بی سواد که اصلا نمی دانم دگمه شیفت در کیبورد به چه درد می خورد و اصلا دانش فنی ندارم بسیار مشتاق و عجولم که سایت مزبور بازگشایی شده و بنده در انجا مشغول سم پاشی گردم!
    سوای شوخ بودن مطلب کاش این امکان فراهم باشد که بخصوص کاربرانی که مایلند در آینده در تقبل هزینه های نگهداری سرور و سایت با مشارکت هرچند اندک خود یاری نمایند بتوانند سهمی هرچند کوچک در برپایی و ادامه جامعه مجازی فوق داشته باشند..(کسروی)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نغز است جناب کسروی!
      جهت اطلاع شما بگویم که دگمه شیفت در کیبورد به این درد می‌خورد که اگر آن را فشار بدهید، صندلی شما را مانند صندلی کنار دست راننده دراتومبیل جیمز باند، به هوا پرتاب می‌کند! پس احتیاطا موقع کار با کامپیوتر یک چتر نجات به خودتان ببندید!

      حذف
    2. سپاس از پاسخ نغز شما گرامی..البته با دانش اندکی که دارم تصورم بر این است که "رایانه دارای کلاویه شیفت "مورد نظر شما احتمالا پیشرفته ترین محصول جمهوری اسلامی است...نوع پیشرفته تر آن " پیشگام" که میمون جهان اسلام بود را چندی پیش در داخل یک یونولیت درحالی که وحشت زده بود به هوا فرستاد!البته بعدا بر سر خال میمون که در سفر رفت وجود داشت و در موقع بازگشت بدلیل نبود جاذبه ناپدید شد مابین علمای تکنولوژیک اسلامی مباحثات فقهی بسیاری صورت گرفت که اصلا این میمون همان است که رفت و بازگشت و یا اینکه محصول فتوپاش است.. مابین علمای اسلام بحث و بررسی فراوانی در حوزه علمیه قم پس از این رخداد صورت گرفت و رساله ها درباب آن نوشته شد..بنحوی که مسائل و مخاطرات پیش روی جهان اسلام موقتا به محاق نسیان رفت!(کسروی)

      حذف
  33. با درود به همه دوستان گرامی،
    فکر می‌کنم روز گشایش سایت جدید میهن جوان احتمالا یا با روز وفات آیت‌الله جنتی همزمان خواهد شد یا با ظهور امام زمان! در هر دو مورد یعنی عملا تعویق به محال!

    پاسخحذف

  34. بهتر بود که سایت میهن جوان مانند گذشته روزی را برای گشایش اعلام میکرد . با این شیوه ای که در پیش گرفتند افراد را دلسرد و مایوس میکنند . افرادی نظیر ناشناس که به شوخی گفتند که « احتمالا با روز وفات آیت الله جنتی همزمان خواهد شد » تنها یک نمونه از افکاری است که در فکر منتظران میگذرد .
    شیوه درست برخورد با مخاطبان و پاسخگویی و صادقانه در میان گذاشتن مشکلات سایت را محبوب تر میکند و گرنه همان خواهد شد که بر آزادگی و دنباله گذشت و هم اکنون در بالاترین میگذرد ...

    پاسخحذف
  35. دلیورنس هستم
    سلام عرض کردم. من به دو دلیل کاملا حق می دهم به مسئولین سایت که هنوز آنرا راه نیانداخته باشند، اول اینکه از دور دستی بر برنامه نویسی داشته ام که بعضا یک ارور کوچک را به این راحتی ها نمی توان جمع کرد، شاید آن اروری که کوچک به نظر می رسد محصول مشکلات درونی فراوان در برنامه نوشته شده باشد و هر چقدر ریزتر دوستان بشوند، ایرادات جدی تر پیدا شود. دوم اینکه می دانم همکاری های ایرانی چقدر سست است و مثل آب خوردنی تمام زحمات می تواند دود شده و به هوا رود، چیزی که بر شرکت ما در ایران رفت اما:
    لازم می دانم که خود جناب آپلوس عزیز به طریقی مستقیما جوابگوی سوالات باشند، این جوابگویی مستقیم البته اگر بصورت موثری باشد، می تواند در دراز مدت به معنی جوابگو بودن مسئولین سایت باشد و این یعنی قدم اول را درست برداشته ایم و نه کج
    ارادتمند

    پاسخحذف
  36. بیگ لاگ ثانی: احتمالا نیما جون مشغول انجام کارهای اداری گرفتن مجوز ارشاد واسه راه انداختن سایته!فعلا پرونده تو دایره فیلترینگ خوابیده!

    پاسخحذف
  37. آقا من فکر کنم اسم و لوگوی سایت رو به "میهن کهنسال" تغییر دهیم بهتر باشه... چون عمر خیلی هامون قد نمیده افتتاحش رو ببینیم!!! من که شخصا موهام سفید شد، خجالت می کشم بیام توی سایت جوونا!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. "میهن جوان" شود روزی نمایان غم مخور ،،،،،،، پیش از آنکه عمر ما رسد به پایان غم مخور
      گر موی سیاهت شود چون برف دل‌ بد مکن ،،،،،، با رنگ مو کنی‌ خود را چون جوانان غم مخور
      :)))

      حذف
    2. پیر ، با رنگ مو ، جوون نمیشه ، ای جوون :))
      علاجش چیزه دیگه است :)))

      حذف
  38. پیشنهاد می‌کنم هیئتی مرکب از جوان‌ترین دوستانمان را مامور مذاکره با آپلاس و پرسش از علل دیرکرد گشایش سایت میهن‌جوان کنیم. با توجه به سن دوستان، این هیئت باید به ترتیب مرکب از: پرداد، بیگ‌لاگ و پرس‌ایرانر باشه!!

    پاسخحذف
  39. به خدایان و فرشتگان قسم داره یک اتفاقاتی می‌‌افتد، لطفا به سایت مراجعه بکنید! یعنی‌ دارم خواب می‌‌بینم؟! :)

    پاسخحذف
  40. ما که هنوز همان تصاویر ابری می بینیم
    به نظر من هیچ اشکالی ندارد که سایت در طول راه اندازی آبندی شود ، مثلا اگر عیب و ایرادی داشت خومان به نیما گزارش کنیم ... نکته مهمتر اینکه حتی سایت بالاترین هنوز کامل نیست و پر از ضعف های تکنیکی و تاکنیکی هست

    بهداد

    پاسخحذف
  41. آره، میرور راست می‌گه. من هم به سایت سر زدم و دیدم داره یه اتفاقاتی می‌افته و ابرها امروز کمی پررنگ‌تر شده‌اند!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خب میخواد بارون بیاد دیگه! نفری یه چتر باید برداریم! :))

      حذف

  42. این سایت میهن هم عجب مقوله ای شده است . چند ماه تبلیغات که فلان تاریخ افتتاح میشود که نشد . بعد یک ماه نوشتند آخرین مرحله ، که نشد .اکنون نوشته اند آماده رونمایی . مرحله بعدی گمان می کنم که با حضرت مهدی ( عج ) تعالی فرجه الشریف ظهور میکند

    پاسخحذف
  43. «««"بیگ لاگ ثانی: احتمالا نیما جون مشغول انجام کارهای اداری گرفتن مجوز ارشاد واسه راه انداختن سایته!فعلا پرونده تو دایره فیلترینگ خوابیده!"»»»

    واقعاً نکته بسیار جالب توجهی بود که امیدوارم که البته اینطور نباشه. هر چند مجوز ارشاد اهمیتی نداره و مجوز بالاتر مهمه.

    پاسخحذف
  44. دلیورنس هستم
    خداوند این ابرهای "میهن جوان" را از ما نگیره، روزی دو روزی یک بار یک نگاهی می کنیم به سایت و دلمان به همین ابرها خوش است. سلام به نیما برسانید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دلیور جان...نیما جان فرمودند به مناسبت ماه های مبارک محرم و صفر کارها تعطیل است و انشالله پس از گذر از ماه های حرام تارنمای فوق بازگشایی خواهد شد!(کسروی)

      حذف