۱۳۹۲/۰۴/۲۲

آن دورها... در همین نزدیکی!


سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول میگیرد 
kakam
زنده باد وطنم با جوان هایش ...مرگ بر هر چی جهل است نادانی
aramn
دوست دارم زندگی کنم تنها زندگی نفس بکشم تنها نفس دوست دارم پرواز کنم بدون ترس از قفس کارمم موسیقیه شایدم کمی شناخته شده باشم همین و بس
arshia
نعمت روی زمین، قسمت پرویان است / خون دل میخورد ان کس که حیایی دارد
sammyalfa
من سیمرغ که نه، یک بال و یک مرغ هم ندارم، این اسم را به عاریه از مام وطن چند روزی به همراه گرفتم، قرار بود تجلی باشد از \"سیمرغ سبز آزادی\"، من در آن اندازه نبودم. هنوز نتوانستم بهایی به کرایه ی این اسم بپردازم، همین امروز فرداست که بیرونم کنند. گرچه در بند جلالش می مانم، شاید از بند سنگین ردایش آزاد شوم. هدف پابرجاست...
30morgh
مذهب مردم را متقاعد كرده كه : مردی نامرئي در آسمانها زندگي مي كند كه تمام رفتارهاي تو را زير نظر دارد، لحظه به لحظه آن را. و اين مرد نامرئي ليستي دارد از تمام كارهايي كه تو نبايد آنها را انجام دهي، و اگر يكي از اين كارها را انجام دهي، او تو را به جايي مي فرستد كه پر از آتش و دود و سوختن و شكنجه شدن و ناراحتي است و بايد تا ابد در آنجا زندگي كني، رنج بكشي، بسوزي و فرياد و ناله كني ولي او تو را دوست دارد… ! ”(جورج كارلين)
مشتی
شاید برای شناخت خودمان بهتر است آفریدگارمان را بهتر بشناسیم؟ برای همین از خدا در قرن 21 می نویسم: اگر خدای ادیان توانا بود شیطانی وجود نداشت. نیاز به فرشته نداشت. اگر می خواست ظالم را فورا متحول می کرد! اگر به نفرین انسان گوش می داد ظالم دوم به وجود نمی آمد. دشمنی نداشت چون خودش قبلا او را نیافریده یا متحولش کرده بود! اگر عادل بود به خاطر گناه آدم و حوا ما را از بهشت محروم نمی کرد! اگر می خواست باورش کنیم می توانست بدون وجود میلیونها آخوند همین کار را بکند. اگر آگاه بود ما را آزمایش نمی کرد. چون داناست نیازی به پرستش و ابراز عشق زورکی ندارد. اگر می خواست گرسنه را نیازمند نمی کرد. اگر کسی از نادانی انسانها بهره ای نمی برد حتی یک نفر از آگاهی دادن ناراحت نمی شد. انسانها باید روزی بفهمند که تنها خودشان باید مشکلاتشان را حل کنند. کاش به جای کینه و دشمنی با هم به هم کمک می کردیم تا جهانی بهتر داشته باشیم و به جای تخم دروغ و نفرت کاشتن تخم دانایی و دوستی می کاشتیم.


 yekii
‌به نام خدايي كه هر چه ميكشيم از اوست ... دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند...
سمندر
من یک فتنه گر هستم، حتی اگر فاش شود!
brushwood
با دین یا بدون آن، انسانهای خوب کارهای خوب می کنند و انسانهای شرور، کارهای شرارت بار. اما برای اینکه انسانهای خوب کارهای شرورانه بکنند، به دین نیاز است.(استیون واینبرگ برنده جایزه نوبل فیزیک)
مهراد
طلوع می کند آن آفتاب پنهانی ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی دوباره پلک دلم می پرد نشانه ی چیست؟ شنیده ام که کسی می آید به مهمانی کسی که سبزتر است از هزار بار بهار کسی شگفت، کسی آن چنان که می دانی تو از حوالی اقلیم هر کجا آباد بیا که می رود این شهر رو به ویرانی در انتظار تو تنها چراغ خانه ماست که روشن است در این کوچه های ظلمانی کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق بیا که یاد تو آرامشی است طوفانی
omid1121
آيا بي حس شده ايم؟ مي خوانيم مي بينيم مي شنويم بسيار هم. اما....
Rainforest
فرومیر، آی، ای شمعک، فرومیر، آی، که نباشد زندگانی هیچ الا سایه‌ایی لغزان و بازی‌های بازی پیشه‌ای نادان که بازد چند گاهی پر خروش و جوش نقشی اندرین میدان و آنگه هیچ! زندگی افسانه‌ای‌ست کز لب شوریده مغزی گفته آید سر به سر خشم و خروش و غرش و غوغا، لیک بی معنا! مکبث . شکسپیر
chinchilla
تحصیلات : عضو رسمی محققان در دانشکاه. تحقیقات : تاریخ ادیان اسیایی ، از اغاز بشریت شمسیان ، مانی ، مزدک ، و تحقیقات در ارتباط با مسیحیت استاد و تدریس کننده در دانشگاه ، دروس : کا ووش ، تاریخ ، عرفان. کاربر بالاترین از ساله ۱۳۸۶-اصلاح طلب نیستیم.
مهرداد.بهار
من پیام ایرانم ایرانی با تمام ابعاد خویش مسلمان،بهایی،مسیحی،یهود در سرزمین من آزادند البرز نماد استقامت مردم من و تاریخم افتخارمن است ..........من عاشق خلیج فارسم........... من از ایرانم و برای ایرانم ...............من فرزند کوروش هستم ..............توضیح مهم: من و آی دی (persian.gulf) از دوستان قدیمی یکدیگر هستیم
payameiran
من مخالف جمهوري اسلامى هستم . مخالف اعدام هستم. از نظر سياسي با مجاهدخلق ، كمونيست و سلطنت پادشاهى مشكل دارم ولى از نظر اجتماعى همه هموطنان من هستند. عقايد مخالف را گوش ميكنم و از دشنام و توهين دورى مى جويم . من فقط يك رأى دارم و ان را در يك انتخابات ازاد به حزب مورد نظر سياسى ام ميدهم. من انسانم ارزوست!
Didi22
نه به هر نوع اقتدار ، سلسله مراتب ، تمرکز ، اتوریته ، سرور و صاحب ، دولت ، حکومت ، حزب ، مرز ، تسلیحات نظامی ، نیروگاه اتمی ، فقر، ارتش ، سربازی ، زندان ، سرمایه داری، مرد سالاری ، نابرابری ، الیت گرائی، مذهب ، خدا و نه به انباشت سرمایه, تمرکز قدرت و ....
humanwatch
از حق اندیشیدن خود بهره ببرید، زیرا اشتباه فکر کردن، همیشه بهتر از هرگز فکر نکردن است!
Hypatia
در کف مردانگی شمشیر می باید گرفت ...... حق خود را از دهان شیر می باید گرفت
kaaveh
در همه حال مثبت بیاندیش
Mosbat
راه در جهان یکی است و آن راستی است پس راستی برگزینید تا هم در این جهان و هم در آخرت راستگار شوید ........................... ««« رای مثبت به هیچ عنوان دلیل بر تایید لینک نیست
Tina
این وب‌گاه من نیست، وب‌گاه منوچهر جمالی است.->http://www.jamali.info/index.phpدرود بر ضد ولایت فقیه و ج. ا.
سیمرغ
بالاترین سرمایه شرف است. بالاترین آرامش وجدان است. و کسی‌ که این دو را دارد آزاد است.
kami
خوبی؟ اومدی آمار منو بگیری؟ خیالت راحت باشه , ساندیس خور نیستم!
zerang7
زمانی کزروس به کورش بزرگ گفت: چرا از غنیمت های جنگی چیزی را برای خود برنمی داری و همه را به سربازانت می‌بخشی؟ کورش گفت: اگر غنیمت های جنگی رانمی بخشیدیم الان دارایی من چقدر بود؟! کزروس عددی را با معیار آن زمان گفت. کورش یکی از سربازانش را صدا زد و گفت برو به مردم بگو کورش برای امری به مقداری پول و طلا نیاز دارد. سرباز در بین مردم جار زد و سخن کورش را به گوش‌شان رسانید. مردم هرچه در توان داشتند برای کورش فرستادند. وقتی که مالهای گرد آوری شده را حساب کردند، از آنچه کزروس انتظار داشت بسیار بیشتر بود. کورش رو به کزروس کرد و گفت: ثروت من اینجاست. اگر آنهارا پیش خود نگه داشته بودم، همیشه باید نگران آنها بودم. زمانی که ثروت در اختیار توست و مردم از آن بی بهره‌اند مثل این می‌ماند که تو نگهبان پولهایی که مبادا کسی آن را ببرد
Reza4u
تمدن رو نه می‌شه تو کابوس دایناسور‌هایی که کفّاره نمی‌دادن پیدا کرد نه تو چرک‌نویس هیچ پیامبر دپرسی... تمدن رو فقط باید تو نفرین‌های نامکتوب پسرک‌های عاشق پیدا کرد در حسرت لمس بوسهٔ دخترک‌های معشوق...
herman
میرزا آقاخان کرمانی: ای ایران ... همین بس که خدا و پیغمبر و جبرئیل و تمامی فرشتگان دست به هم دادند و قسم خوردند که ترا از تخت سعادت و نیکبختی و شوکت و شرافت فرود آرند و بر خاک مذلت و فقر و مسکنت به بدترین حال بنشانند.
mamnoe
آنچه انجام می دهیم هرگز فهمیده نمی شود بلکه فقط ستایش یا تقبیح می شود به عنوان یک آنارشیست حمایت از تمامی اقلیت های دینی ، جنسی (همجنسگرایان ، دوجنسگرایان و دیگر دگرباشان جنسی)، قومی و سیاسی را اصلی اساسی در کنش سیاسی می دانم
iranpor
اگرمایه ی زندگی بندگی ست ... دوصد باره مردن به از زندگیست بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم ... برون سر از این بار ننگ آوریم
Me_bf109
نباشد همی نیک و بد پایدار /همان به که نیکی بود یادگار/ دراز است دست فلک بر بدی /همه نیکویی کن اگر بخردی/ چو نیکی کنی، نیکی آید برت بدی را بدی باشد اندرخورت/ چو نیکی نمایدت کیهان‌خدای/ تو با هر کسی نیز، نیکی نمای
Ma.v.ma
یک سبز، همین
deliverance
سلام بر همه آزادیخواهان! روزی بین بسیجی ها بودم. اما پس از دیدن ویدیو هاله نور از احمدی نژاد برگشتم. پس از تحقیقات بیشتر از خامنه ای برگشتم. در انتها از خمینی و کل این رژیم منحوس برگشتم. باید هر جور شده به سراغ کسانی رفت که شستشوی مغزی شده اند. باید به آنها گفت راضی بودن از نظام آخرت آنها را به باد می دهد. یاد به آنها یاد داد چگونه از فیلترشکن استفاده کنند. حتی اگر شده با پول خود برایشان ADSL بگیریم. این جنگ، جنگ سختی است. ما تا الان پیروز بوده ایم ولی نباید یک لحظه از تفکر براندازی کوتاه آمد. والسلام.
basijisabegh
ازادگی میهنم از دست دیکتاتورهای زمانه
iran_abad
 هیچکس نمی تواندبه عقب برگرددوازنو شروع کند، اما همه می توانند ازهم اکنون شروع کنند. اِنسانهای ضعیف اِنتقام می گیرند اِنسانهای قوی می بخشند انسانهای باهوش نادیده میگیرند
Libaro
از گاو که گنده تر نمی شی ، می دوشنت ، از خر که قوی تر نمی شی ، بارت میکنند ، از اسب که دونده تر نمی شی ، سوارت می شن ! آنها از فکر تو می ترسند. دکتر شریعتی
Saye g
گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر ، با اعتماد زمان حالت را بگذران و بدون ترس برای آینده آماده شو. ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز. شکهایت را باور نکن و هیچگاه به باورهایت شک نکن. زندگی شگفت انگیز است در صورتیکه بدانی چطور زنگی کنی. مهم این نیست که قشنگ باشی ، قشنگ اینست که مهم باشی، حتی برای یکنفر. کوچک باش و عاشق که عشق خود میداند آئین بزرگ کردنت را. بگذار عشق خاصیت تو باشد نه رابطهء خاص تو با کسی. موفقیت پیش رفتن است نه به نقطهء پایان رسیدن.. هر روز صبح در آفریقا ، آهوئی از خواب بیدار میشود و برای زندگی کردن و امرار معاش در صحرا میچراید. آهو میداند که باید سریعتر از شیر بدود در غیر اینصورت طعمهء شیر خواهد شد ، و شیر نیز برای زندگی و امرار معاش در صحرا میگردد ، که میداند باید از آهو سریعتر بدود تا گرسنه نماند. مهٌم این نیست که تو شیر باشی یا آهو .. مهٌم اینست که با طلوع آفتاب از خواب برخیزی و برای زندگیت با تمام توان و با تمام وجود شروع به دویدن کنی.. زلال باش! فرقی نمیکند که گودال کوچک آبی باشی یا دریای بیکران . زلال که باشی آسمان در تو پیداست. دو چیز را همیشه فراموش کن: خوبی که به کسی میکنی و بدی که کسی بتو میکند.
Faezeh
بگذارید تئوریها به جای انسانها بمیرند...
m.roshan
گفتند چه نوشی ؟ گفت : خون ملت ... گفتند چه پوشی ؟ گفت : پوست ملت ... گفتند از چه راه این ها را به دست می آوری ؟ گفت : از جهل ملت ... گفتند از جهل چگونه نگهداری و مراقبت میکنی ؟ گفت : در جعبه طلایی خرافات ---------------- امامزاده و شاهزاده، برای سر کیسه کردن انسان هایی اختراع شده اند که اعتماد به نفس ندارند و فکر می کنند نمی توانند بدون حضور شاه یا امام، خود را اداره کنند.
tirandaz
جایی که مردم از دولت شان بترسند ستم و دیکتاتوری حاکم است و در جایی که دولت از مردم بترسد آزادی وجود دارد...
Alpus
دش.ال.عرب یعنی دشمن الله و عرب. عرب نژادپرستی که عجم را پست می داند و ایرانی را تحقیر کرده، به ناموسش تجاوز کرده ثروتش را به غارت برده و دین ننگین اسلام را چون یوغ به گردنش نهاده. من شیر دلیر دشت آزادگی ام خود شاهم و بر همچو خودی بنده نی ام!
doshalarab
 چندی ست دلم یک دله به فتنه گران است این هم به یقین معجزهء دور زمان است چون فتنه گری انگ عدالت طلبی شد دل بهر خدا یک دله با فتنه گران است
behnam123
 ..... زیر این آسمان ابری به معنای نامش فکر می کند ، گل آفتابگردان به امید مهر آزادی
رهگذر
 آزادی ، دموکراسی ، حکومت مردم بر مردم ، همین
mohandes
خواهم آمد ، گل یاسی به گدا خواهم داد ...... زن زیبای جذامی را ، گوشواری دیگر خواهم بخشید............ کور را خواهم گفت: چه تماشا دارد باغ............. دوره گردی خواهم شد ، کوچه ها را خواهم گشت ......... جار خواهم زد: آی شبنم ، شبنم ، شبنم................ رهگذاری خواهد گفت: راستی را ، شب تاریکی است ، کهکشانی خواهم دادش........... روی پل دخترکی بی پاست ، دب اکبر را بر گردن او خواهم آویخت.............. هر چه دشنام ها ، از لب ها خواهم برچید............... هر چه دیوار ، از جا خواهم برکند............... رهزنان را خواهم گفت: کاروانی آمد بارش لبخند.............. ابر را ، پاره خواهم کرد................. من گره خواهم زد ، چشمان را با خورشید ............. دل ها را با عشق ، سایه ها را با آب ، شاخه ها را با باد............... و بهم خواهم پیوست ، خواب کودک را با زمزمه زنجره ها ...
behdad

Mirror
دریغ است ایران ویران شود/ کنام پلنگان و شیران شود
mimi80
وقتی زندگی از بسترش سر‌ریز کند، به شاخه‌‌های زیادی تقسیم می‌شود. پیش‌بینیِ این که کدام یک از این شاخه‌ها به راه ناپاکی و نا‌راستی خواهد افتاد، آسان نیست. آنجا که امروز زندگی چنان کم‌عمق است که بستر پلیدش را می‌شود دید، فردا رود پُر‌بار و برکتی خواهد گذشت. (میخائیل شولوخوف – دُنِ آرام)
Biglog
دینم حقوق بشر است به هیچ گروه خاصی وابستگی ندارم آرزویم برای ایران آزادی و دموکراسی و سکولاریسم است مثل تمام مردمی که در ایران فریاد جمهوری ایرانی سر دادند...
Shocooh
 بر سر آنم که گر ز دست براید دست به کاری زنم که غصه سراید
shalqam
من ایرانی ام .. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭﻡ ، ﺍﻣﺎ ﻋﻘﻞ ﺩﺍﺭﻡ ...ﺍﻣﺎﻡ ﻧﺪﺍﺭﻡ ، ﺍﻣﺎ ﺷﻌﻮﺭ ﺩﺍﺭﻡ ... ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺳﺖ ، ﻣﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻧﺪﺍﺭﻡ . . .ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻡ . . . ﻣﻨﺠﯽ من ﺩﺭﻭﻥ خود من است...چاه جمکران ندارم . . . ﺗﻨﻬﺎ ﻓﮑﺮم ﺑﺎ ﺧﺪﺍست !ﺍﻣﺎ ﺧﺪﺍﯾﻢ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ است و نه ﺩﺭﻭﻥ کعبه ﻣﺤﺼﻮﺭ.
daropit
 در وطن احساس غربت می کنم
evely
{از زمزمه دلتنگیم ، از همهمه بیزاریم}... { نه طاقت خاموشی ، نه میل سخن داریم}... {آوار پریشانی‌ست ، رو سوی چه بگریزیم ؟}... {هنگامۀ حیرانی‌ست ، خود را به که بسپاریم ؟}... { تشویش هزار «آیا» ، وسواس هزار «اما» }... { کوریم و نمی‌بینیم ، ورنه همه بیماریم }... { دوران شکوه باغ از خاطرمان رفته‌ ست}... {امروز که صف در صف خشکیده و بی‌باریم}... { دردا که هدر دادیم آن ذات گرامی را }... تیغیم و نمی‌بریم ، ابریم و نمی‌باریم }... {ما خویش ندانستیم بیداریمان از خواب }... { گفتند که بیدارید ؟ گفتیم که بیداریم }... { من راه تو را بسته ، تو راه مرا بسته }... { امید رهایی نیست وقتی همه دیواریم}..... "حسین منزوی"
ramkal
از دوران ناهمگونی ، از دوران انزوا ، از دوران دوگانه باوری ، از دوران ناظر کبیر! سلام!
X.marquez
آنچنان در زندگانی سخن بگوییم و رفتار نماییم که پس از رفتنمان، ما را به نیکی یاد کنند. سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی..... برقرار باد ایران آزاد و آباد
iran2571
برای من دفاع از حقوق زندانیان سیاسی ،کودکان ،زنان ، کارگران و وضعیت معیشتی اقشار پایین جامعه در اولویت قرار دارد
zhakao
از کاربران محترم و دوستان گرامی و سروران خودم عاجزانه تقاضا میکنم که به لینک های من ندیده و نخوا نده دلتان خواست امتیاز منفی بدهند (با ذکر دلیل بهتر ، نشد هم نشد ) ولی خواهش میکنم امتیاز مثبت ندهید ، چرا که من زود جوگیر میشم و توهم نویسندگی میزنم و هر مهملی رو لینک میکنم و توقع امتیازم میره بالا. از همکاری شما صمیمانه سپاسگزارم
Mostafa23
 نمی دانم به چه می اندیشند آدمیان زادگاهم، اما می دانم گلهای آنجا هنوز هم همان عطر همیشگی را دارند.
rahaii
 آيا بي حس شده ايم؟ مي خوانيم مي بينيم مي شنويم بسيار هم. اما....
Rainforest
 عزیزوطن،غریب وطن، بینوا وطن
mehreganesabz
 اسلام دين دجال است. محمد دجال بود که 1400 سال پيش ظهور کرد و با دروغ و شمشير و جنايت دين خود را گسترش داد و جهاني را در جنگ و خونريزي و ترور و تجاوز و وحشت و نفرت فرو برد و دروغ و دروغگويي را در جهت پيشبرد اهدافش کاري درست جلوه داد
anti_h_a
 شناخت ، هنر مردمان وارسته و خردمند است ؛ آنان که از خویشتن خویش فراتر می روند.
شناخت
بالاترین سرمایه شرف است. بالاترین آرامش وجدان است. و کسی‌ که این دو را دارد آزاد است.
kami
آنچه انجام می دهیم هرگز فهمیده نمی شود بلکه فقط ستایش یا تقبیح می شود به عنوان یک آنارشیست حمایت از تمامی اقلیت های دینی ، جنسی (همجنسگرایان ، دوجنسگرایان و دیگر دگرباشان جنسی)، قومی و سیاسی را اصلی اساسی در کنش سیاسی می دانم
iranpor
 وقتي مروجين مذهبي به سرزمين ما آمدند، در دستشان کتاب مقدس داشتند و ما زمينهايمان را، پنجاه سال بعد، ما در دست کتاب هاي مقدس داشتيم و آنها زمين هاي ما را.
armin_farzam
 من عاشق تو هستم ای ایران، همه تکه تکه تو با من عشقی است. تبریزت را، تهرانت، زاهدانت؛ اهواز و خرمشهر و اروند رودت؛ ارومیه؛ شیراز، سقز، بانه، سنندج و کردان ایرانیان اصیل، اصفهان، آزربایگان و ایرانیان وطن پرست اصیل آذر زبان. تنب کوچک و… همه وهمه قلب من است زرتشت مسلمان بابی بهائی بودایی دروزی مانی مسیحیت مهرپرستی ویکا یزیدیان کلیمی کمونیست من ایرانیم آرمانم آزادیست
sami1
به حكومت فردي _ به هر شكل و نوعي(پادشاهي ، رهبري ، ...)_ معتقد نيستم . اعتقاد به ازادي و حراست از ان را ، ركن و پايه اصلي هر حزب و گروه و دولتي ، ميدانم . هرگونه ديدگاه و بينش ديني و ايدئولوگ را نفي ميكنم . از اشخاص و احزاب "تك كتابي" دوري ميكنم . معتقدم كه در كشورم (ايران) صدها سال است كه ازادي مرده و متاسفانه هم ميهنانم (به هر دليل) نسبت به خود ، جامعه ، ارزشهاي زيباي انساني و كشورشان ، كمتر احساس مسئوليت ميكنند . هيچگاه نااميد نخواهم شد و مطمئن هستم كه در اينده اي نه چندان دور ، ايراني "ازاد" را خواهيم داشت . تا زماني كه عقايد و باورهاي اشخاص ، شمشيري بر گردنم نشده اند ، قابل احترامند
pardad

به سلامتی هر چی سرو سبزه... هستیم سر بالا این رمز نبضه بودن ماست...فردا آفتاب در میاد...منم مثل تو مطمئنم که این روزا سر میاد
jsgilan

 از سیزده اقلیم موجود در دنیا یازده اقلیم آن در ایران وجود دارند که به عنوان یک ایرانی می توانم بدون نیاز به پاسپورت در آنها سفر کنم و این دلخوشی من است. به شدت مخالف هر اقدامی توسط هر کس یا گروهی هستم که تمامیت ارضی این کشور را به خطر بیاندازد.
golbahar
من اهل شهر رویش و دیدارم و... تا مغز استخوانم سبز است من می طپم من... مثل ابر می بارم من روشنم و مثل قطره قطره باران در آفتاب می رقصم من با تکه های چوب وکاغذ و پرواز پل می سازم چکنم ؟ من از جنس بودنم و... چون شاخه های سبز زیر ضربه می شکنم من مثل سبزه زیر چکمه های خشونت می میرم
Gilemard

 دولت های ما هرچه می خواهند بکنند، ما مردم هنوز می توانیم رودررو با هم صحبت کنیم
sharonayoni
تنها آرزویم آزادی ایران است ................دین را افیون جامعه میدانم ............به امید روزی که از مذهب و دیگر خرافات اثری نباشد
Shilairani
رو سينه را چون سينه‌ها، هفت آب شوي از كينه‌ها *** وانگه شراب عـشــق را پيـمـانه شـو، پـيـمـانه شـو!
brushwood
به دیده ی من عمیق ترین ریشه شر در جهان باور و عقیده ای است که می گوید: "تنها یک حقیقت وجود دارد و آن حقیقت ما هستیم". - ماکس بورن
mashti
فرومیر، آی، ای شمعک، فرومیر، آی، که نباشد زندگانی هیچ الا سایه‌ایی لغزان و بازی‌های بازی پیشه‌ای نادان که بازد چند گاهی پر خروش و جوش نقشی اندرین میدان و آنگه هیچ! زندگی افسانه‌ای‌ست کز لب شوریده مغزی گفته آید سر به سر خشم و خروش و غرش و غوغا، لیک بی معنا! مکبث . شکسپیر
chinchilla
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند ، لیاقت آزادی را ندارد "بنجامین فرانکلین" / ابتدا تو را نادیده می گیرند، سپس مسخره ات می کنند و بعد با تو می جنگند؛ ولی در نهایت پیروزی از آن توست "گاندی"
a3mooon

بهترین روش مبارزه با خرافه ای به نام اسلام تابو شکنیست ! دیدگاه سیاسی: طرفداره نظامی سکولار ، دموکراتیک ، فدرال و پادشاهی به عنوان نماد باستانی و هویتیه ایران و با اختیارات محدود جهت ایجاد اتحاد میان اقوام و گروه های سیاسی
 ali.all
 نیازِ مبرم به یک شاعر کافی دارم ، که به طرزِ فجیعی در خیالم آزادی کند
Nia.brabt
همانطور كه مايل نيستم بنده كسي باشم، حاضر نيستم آقاي كسي باشم. كساني كه مخالف آزادي ديگرانند، خود لياقت آزادي را ندارند نگرش سیاسی :خواهان حکومت لیبرال دموکرات هستم.از طرفداران سکولاریسم.فمینیسم نگرش مذهبی:آتئیست هستم .به امید روزی که دست در دست هم آزادی را در ایران تجربه کنیم 
atsezmilani
 مشکل جامعه ایران را مشکل فرهنگی می دانم ، طرفدار آزادی و سکولاریسم و حقوق بشر هستم ، آزادی بیان و اندیشه را حق و لازمه هر جامعه سالم میدانم ، با هر ایدئولوژی و با هر شکل آن مخالف هستم . ضمن مخالفت با تفتیش عقاید ،احترام به عقیده دیگران را تا وقتی محترم می دانم که آزاری به کسانی که بر آن عقیده نیستند نرساند ، بر این باورم که تا عقیده ای بیان می شود در معرض نقد قرار می گیرد.
ramin_0056
من يک مهندس هستم هميشه همه چير را با منطقم مي سنجم خلاف ان را قبول ندارم من يک انسان هستم و اصول انسانيت ايمان دارم و هر ديني عقيده اي که انسانيت را قبول نداشته بیزاري مي جويم
sayah
همیشه از اینکه چرا اکثریت خاموش به میدان نمی‌آیند تا به مبارزه با دیکتاتور بپردازند نالیدیدم که ما فرزندان ناله ایم .اما فراموش کردیم روزهایی را که به دیکتاتوری اجازه بالیدن دادیم.
yarghadimi

 دموکراسی روشی است معین، برای رسیدن به نتایج نامعین، التزام به دموکراسی،التزام به اصل بازی و قواعد آن است، نه نتیجه بازی
arash63
مرا فحاشی های بی دینان تبدیل یه یک ساندیس خور شاد کرد! قاه قاه قاه قاه قاه
zelzeleh
بزرگی آدمها به اندازه دردهای ناگفته شان است
 azad66
سخت است فهماندن چیزی به کسی که در قبال نفهمیدنش پول میگیرد
kakam
--------
و همۀ انها که بودند و هنوز هستند... دور از ما، همین نزدیکی ها!
Biglog





۴۷ نظر:

  1. اشکمونو در آوردی میرور جان
    .
    .
    جای همه دوستان سبز

    پاسخحذف
  2. خوشحالم که هیچ جا، جایی ندارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهندس جان الان اون پسر دایی منه اسم شریفش زیر اسم چناب رهگذر خودنمایی می کنه؟ :))

      حذف
  3. ایده و ابتکار این پست از طرف دوست گرامی و عزیز من ، بیگ لاگ میباشد که من هم به سهم خود از او تشکر می‌کنم ،
    مهندس جان ، نام شما هم در این میان میدرخشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آینه جان ضمن سپاس از همکاری شما، من بد ندیدم که با هم مروری داشته باشیم بر آرزوها و نقطه نظرات دوستان قدیم و جدیدمان، آدمهایی که متاسفانه سعی می شود از آنها دیوهایی ترسیم شود ولی همگی انسانهایی هستند ساده و پر مهر، مانند همۀ آدمهای دیگر... با همان آرزوها و همان قوتها و ضعفها...

      حذف
    2. سپاس از بیگ لاگ خوش فکر
      ایده جالبی بود
      چیزی که نظر منو جلب کرد اینه چقدر شعارامون بهم نزدیکه اما در عمل فاصله داریم
      البته میشه از یه دید دیگه هم نگاه کرد :
      اینقدر به روش و راه و ابزار رسیدن فکر میکنیم که یادمون میره چقدر هدفامون به هم نزدیکه .

      حذف
  4. درود بر دوستان آزاده
    دوستان گرامی فکر میکنم بد متوجه منظورم شدید. منظورم این ماهایست که هیچ جایی جایمان نیست. الان که آزادگی اینطور شده. سایتهای موازی هم که خودتون بهتر اطلاع دارید. ما موندیم و جمعی بی نام و نشان و بی جا و محل. منظورم این بود که برخلاف شایعه پراکنی های برخی مبنی بر آوارگی کاربران آزادگی، همچنان خوشحالیم از اینکه هستیم حتی اگر جایی نداشته باشیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهندس جان دوستان جایگاهشان در قلب یکدیگر است... حالا مثلا فکر می کنید این "دیگرانی" که در سایتهای "دیگر" در حال فعالیتند، شومبول غول می شکنند؟ نه عزیزم، همه علافیم در اینترنت... نمونه اش خانه اول من، بالاترین. روزی دو دقیقه وقت گذاشتن هم آنجا مایه علافی است!

      حذف
    2. درود بر بیگ لاگ عزیز
      سپاس از خلاقیت زیبایی که اینجا به کار بردی و اینطور باز خاطرات خوب و همراهی های آزادگی رو در دل ما زنده کردی. همیشه از خلاقیت و نکته سنجیت به وجد میومدم. کامنتهای ظریفت هنوز در یادم مونده.
      در مورد علافی باید بگم که باهات موافقم. کلا تمام انرژی ما در این دنیای مجازی خلاصه شده. ولی شاید این علافی برای روشن نگه داشتن آتش زیر خاکستر مفید باشه. تا روزی که جایی به واقعیت تبدیل بشه.

      حذف
  5. درود خدایان و فرشتگان زیبا بر رهگذر گرامی،
    رهگذر جان، دست به قلم شوید و مطلبی برای اینجا آماده کنید که چشم انتظاریم ،

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات میرور جان

      دو سه تا مطلب تو یه ماه گذشته در وبلاگم گذاشتم هر کدومو خواستی انتخاب کن
      فکر میکنم این یکی مناسبتره

      " روحانی مچکریم "

      http://sodoko.wordpress.com/2013/06/23/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DA%86%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85/

      سپاس
      در ضمن فکر میکنم فری وویس عزیز هم اشتباه منو مرتکب شده و متوجه نشده جملات هر کس بالای اسم کاربریش آورده شده نه زیرش

      حذف
    2. رهگذر جان، ممنون به خاطر لینک مربوطه ، اما ما مطب جدید و بکر میخواهیم که برای اولین بار در اینجا بگذاریم ، البته اگر آنرا اول در وبلاگ خودتان هم گذاشتید اشکالی ندارد و من فوری آن را از آنجا می‌دزدم :))

      حذف
    3. خوب چطور بفرستم ؟

      حذف
    4. جانم به فدایت ‌ای رهگذر جان، اول در وبلاگ خودتان بذارین یا در یک صفحه موقت بنویسید، بعد آدرس آنرا در همینجا که من این کامنت را گذاشتم بگذارید ، باقی‌ کار با من ،
      درود فرشتگان خوشگل بر شما باد :))

      حذف
  6. درود بر همه رفقای قدیمی
    بخاطر این پست از میرور و بیگ لاگ ممنوم.
    شاید تنها با این روش میشد، بخش بزرگی از کاربران آزادگی در نوشتن مطلبی در این وبلاگ سهیم کرد.
    امیدوارم کاربران دیگر آزادگی با دیدن این مطلب دیدگاهی بنویسند، نوشتن یک *سلام* هم میتونه مارو از احوال عزیزان باخبر کنه.
    ــــــــــــــــــــ
    راستی باید این رو بدونید که : من هر وقت که وارد نت میشم حتما به اینجا سر میزنم، امکان رای دادن، در آزادگی باعث میشد همیشه ردی از خودم بجا بگذارم ولی اینجا حتی اگر روزی چند بار هم سر بزنم ، هیشکی خبر دار نمیشه، اینارو نوشتم تا بدونید اینقدر بی معرفت نیستم که دوستانی رو که خیلی چیزا ازشون یاد گرفتم رو به این راحتی ها فراموش کنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم رامکال جان... بر خلاف برخی آدمها، انسان واقعی از اسب می افته، اما از اصل نمی افته!

      حذف
  7. راستش مثل همیشه که از قافله عقبم اینبار هم از قافله جا موندم و متوجه نشدم این جملات نقل شده از عزیزان از کجا اومدن. مال بخش پروفایل کاربری هست چون دیدم که اینطور نیست. یا قبلاً در یه محفل خصوصی گفته شده.

    من هم مثل رامکال عزیز هر وقت برم اینترنت اینجا و البته آزادگی رو چک می‌کنم و در هر دو حالت هم حسرت می‌خورم.
    برای اینجا چون قلم ادبی ندارم نمی‌تونم در جواب این مقاله‌های سودمند و سنگین نظر مفیدی بدم و چون نمی‌خوام مشابه بز اخفش فقط سر تائید تکون بدم، اجباراً تماشا می‌کنم و از دور به عزیزان خسته نباشید می‌گم.
    توی آزادگی هم حسرت می‌خورم که چطور همچون جایی تبدیل شده به محل تفریح بسیجی‌های مسلمون و مسیحی و هر دو دست در دست هم مشغول به لجن کشوندن اونجا هستن.

    دیدم مهندس گرامی نوشتن که گویا هنوز دست از سر کاربران آزادگی برنداشتن و پشت سرشون ادعای آواره شدن رو دارن. این ادعاها رو تنها یه جور می‌شه تعبیرش کرد. اینکه جمع کاربران آزادگی هنوزم هست و ادامه داره که اینجور باعث ناراحتی عده‌ای شده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فری وویس جان اینها جملات بخش پروفایل کاربران است... اینهمه آدم در یک محفل خصوصی چه می کرده اند آخر؟ آینه جان اخر هر ماه حقوق ما را واریز می کرد به حسابمون در زوریخ... نیازی به ور در رو شدن نبود.
      :)))

      حذف
  8. بیگ‌لاگ گرامی راستش از شانس هر چی پروفایل رو دیدم، این مطالب توشون نبود و موندم که چطور تهیه شدن. گفتم که از قافله عقبم و از دنیا بی‌خبر. بخصوص که تا الان فکر می‌کردم همه عام‌المنفعه کار می‌کنن که دیدم ای دل غافل، باقی بانکهای سوئیس‌شون رو پر می‌کنن و من اندر خم یک کوچه‌ام. ((:

    پاسخحذف
  9. ساسا
    سلام به همه دوستان گرامی نمیدونین چقد دنبالتون گشتم تا اینجا پیداتون کردم
    خیلی خوشحالم از دیدارتوووووووووووووووون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود العلیکم به سارا خانم ساسایی :))
      از اینکه از دیدن ما خوشحالی، ما هم خوشحالیم :))
      دلمون برایت تنگِ تنگ شده بود ،،،،،، فکر کنم که قلبت از سنگ شده بود
      :)))

      حذف
    2. اون وقت ها که آزادگی بود میومدم سر میزدم زیاد فعالیت نمیکردم ولی کامنت هاتون رو میدیدم و میخوندم ولی حیف اون همه لینک ها و کامنت های زیبا اگه از بین بره...

      حذف
  10. دلیورنس
    درود و بسیار درود به همه دوستان عزیز. باور کنید بمرور احساس دوستی من از عالم مجازی به عالم حقیقی رسیده با بسیاری از دوستان. اما چند موضوع:
    اول - از ساسان خبری نیست و بسیار نگران این عزیز هستم. البته یک احتمال هم می دهم که ساسان خود خواسته و علی رغم میلش خود را نشان نمی دهد شاید خیلی هم صحیح و سالم باشد. واقعا امیدوارم.
    دوم - از این لینک و این نوشته بسیار لذت بردم دوباره یاد دوستان قدیمی زنده شد
    سوم - با وضعیتی که پیش آمده احتمالا از اواخر امسال دیگر برای همیشه آزادگی را نخواهیم داشت. پیشنهاد می کنم اگر دوستان می خواهند کپی از نوشته ها بگیرند و داشته باشند. بعید می دانم که امکان گرفتن بک آپ برای میرور باشد ولی اگر امکانش هست اینکار را انجام دهید لطفا گو اینکه بعید است
    چهارم - بالاترین دقیقا از بین رفته است نه اینکه مثل سابق نباشد بلکه از بین رفته است. اگر سایت جدید را بتوانیم با قدرت وارد فضای مجازی کنیم برد خوبی باید داشته باشد اما باید با قدرت وارد شویم. میرور جان فکر می کنید که کی سایت آماده شود؟

    پاسخحذف
  11. انسان، وجودیست که در خود نمیگنجد. انسان وجودیست که ازخود لبریزمیشود. از خود، میدرخشد. از خود، پیشرفت میکند. از خود، میگسترد. او همیشه بیش از خودی میشود که بوده است. او، آینده میشود، آینده خود را میآفریند. او بیش از فکریست که داشته است و دارد. او هیچگاه « درخود نمی ماند ». او وجودیست افزاینده، افزونخواه. انسان را نمیتوان در چیزی وظرفی وقفسی وجائی، گنجانید. اورا نمیتوان در آموزه ای، مکتبی، عقیده ای، مذهبی و ایمانی گنجانید. او خود را درفراسویش، در ملت و در حکومت و در حقوق و در اقتصاد و در اخلاق و در بینش، میگسترد و در این خودگستریست، که به شادی و خوشی میرسد.

    http://www.jamali.info/alternate/040512_2

    پاسخحذف
  12. رستم، تنها به هفتخوان آزمایشها یش میرود، تا آنکه طبق ستایشها و نکوهشهای تماشاگران، عمل نکند ونیندیشد، بلکه طبق خرد آفریننده خودش (آسَن خرد)، بیندیشد و عمل کند. شیوه رفتار یا اخلاق هر کسی، معمولا دراثرستودنها و نکوهید نهای مردمان، یا کسانی را که او اهمیت میدهد، شکل به خود میگیرد. انسان، کارها واندیشه هائی را بیشتر و بهتر میکند که دیگران، آنرا میستایند یا می نکوهند. ولی رستم، وارونه اسفندیار موءمن به زرتشت، نه کسی را با خود میبرد که راهنمای او باشد، و نه تماشگرانی همراه او هستند که کارهای اورا بستایند. بدینسان، رستم، سرمشق پیدایش اخلاق در فرهنگ ایران میگردد. این خود انسانست که بدون داشتن راهبروبدون توجه به نکوهش و ستایش تماشاگران، میتواند و حق دارد درهفتخوان آزمایشهای زندگی، معیار خوبی وبدی عمل و اندیشه خود را بیابد. ما در شاهنامه می یابیم که این رستم هست که بنیاد اخلاق را در فرهنگ ایران گذاشته است، نه زرتشت ونه محمد.

    http://www.jamali.info/alternate/290312_1

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سیمرغ جان ، هر چند که شما بدون دلیل با من قهر کردین ولی‌ من با شما همیشه آشتی‌‌ام :)))
      در هر صورت خیلی‌ خوش آمدین :)

      حذف
    2. با درود به سیمرغ گرامی
      متوجه نشدم چه کسی به رستم تشبیه شده؛ ولی ایکاش رستم بجای اینکه تنهایی به هفتخوان می رفت مدتی با یک طرح تشکیلاتی،کادرسازی می کرد برنامه زمانی و برنامه اقدام می داد و بعد به صورت تیمی متشکل از مردم از خوانها می گذشت و بجای خدمت به پادشاهان دارای فر ایزدی، متحد با کاوه آهنگر حزبی می زد ...آنگاه ناچار نبود بدستور شاه، پسرش سهراب را بکشد!

      حذف
  13. دلیورنس عزیز وضعیت فعلی بالاترین تنها بخاطر سوءمدیریت و نوع اداره سایت نیست. یه دلیلش نوع ثبت‌نام اونجا که با دعوتنامه انجام می‌شه، هستش. اینجوری خیلی راحت و البته بصورت قانونی، افراد یه گروه یا سازمان کنار هم جمع می‌شن و چون از حضور هم خبر دارن، بیشتر ترغیب به همکاری و رای‌های گروهی می‌شن.
    چیزی که توی آزادگی نداشتیم و همین مورد آخر یعنی تشکیل باند گروه‌های مسیحی جهت رای دادن هماهنگ، دیدیم که چه بلایی سر آزادگی آورد و هنوزم می‌یاره.
    برای همین امیدوارم که سایت جدید مشابه آزادگی، ثبت‌نام دعوتنامه‌ای نداشته باشه.

    در مورد سایت جدید راستش من هم مشتاقم که بدونم جریان کار در چه مرحله‌ای هست. در مورد راه‌حلهای موقت تابحال که میرور گرامی علاقه‌ای نشون ندادن. البته فکر کنم این عدم‌اشتیاق سر مسئولیت سنگین اون باشه که می‌شه به میرور حق داد. ولی فکر کنم از نظر امنیت ایشون و کاربران خیلی وضعیت بدی نداشته باشه و خوب بود اهل فن هم نظر می‌دادن که تابحال سکوت کردن.

    پاسخحذف
  14. freevoice عزیز، از آنجا که خودِ من هم مثل شما منتظر اتمام و افتتاح سایت جدید هستم و آپلاس گرامی (نیما) مشغول به پرداختن آن است، لذا نمیتوانم دقیقا بگویم که تا چه زمان دیگر سایت آماده خواهد شد ، البته یک برنامه کلی‌ از آن میدانم که آپلاس آنرا برایم توضیح داده است، فقط به نقل از او میتوانم بگویم که کارهای اساسی‌ آن تمام شده است و من هم مثل شما منتظر هستم ، از نظر امنیت و سفت و قرص بودن کار، آپلاس به من اطمینان کامل داده است ، برای جزییات و کم و زیاد کردن امور فنی‌ و تسهیلات، صلاح در این است که ابتدا سایت را ببینیم و بعد از آن از پیشنهادات استفاده خواهد شد، در رابطه با نواقص و کمبود ها، چون بسیاری از کمبود‌ها در بحبوحه کار معلوم میشود، میتوان در همان زمان که سایت فعال است اشکالات را هم رفع کرد ، با سپاس از همه و شما

    پاسخحذف
  15. ممنون از خبری که دادین. امیدوارم که سایت جدید هر چه زودتر با قوت فعال بشه.
    راستش اگه بگم بخاطر نبود آزادگی (یا حداقل جاهایی مشابه آزادگی) بوده، شاید عده‌ای بگن خیلی به آزادگی و کاربرانش می‌نازم. ولی حالا از شانس اینطور شده (که بعید می‌دونم) یا واقعاً از نبود امکانات آزاد و دمکراتیک در دنیای مجازی و سایتهای خبری، دیدیم که حقوق مردم ایران کمتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیره و دشمنان ایران گستاخ‌تر شدن.
    برای مثال تابحال ندیده بودم بی.بی.سی اینجور از تجزیه‌طلبان حمایت کنه و آشکارا از عبارت جعلی آذربـــایجان جنـ_ــوبــــی و طرفداران تجزیه ایران رسماً حمایت کنه (اخبار امشب) و اون رو در کنار حقوق عادی مردم ایران قرار بده. بماند توی قضایای برکناری مرسی توی مصر هم فقط از اخوان‌المسلمین حمایت کرده و مخالفین رو کوبیده. معلومه کلاً دیگه حفظ ظاهر براش مهم نیست.
    امیدوارم هر چه زودتر توی سایت جدید، بتونیم مشابه قبل اینجور اخبار که توی جاهایی مثل بالاترین عمداً پائین کشیده می‌شن رو مطرح کنیم و در موردشون بحث کنیم.

    پاسخحذف
  16. با عرض سلام و ارادت خدمت قاطبۀ روزه داران و نمازگزاران درگاه احدیت و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و حلالیت مستحبات، و تقاضای التماس دعا از برادران و امت همیشه در صحنه هیئت سابق آزادگی، خدمت آینه جان و نیما جان و فری وویس جان و باقی جانان عرض کنم که... امیدوارم اگر وبسایت جدید راه افتاد به میمنت و مبارکی انشالله و تبارک و تعالی، بهتر است اسم و رسم و شماره و آدرس و سابقه خانوادگی و مبارزاتی و تحصیلی مالکین و صاحبان و ادمینین سایت بر همگان مکشوف و ملحوظ باشد تا خدای ناکرده بعدا ملتِ انتلکتوئل راه نیافتند در بدر از ما هویت واقعی ایشان را طلب کنند.
    والسام علیکم، و من الله توقیف.

    پاسخحذف
  17. «متوجه نشدم چه کسی به رستم تشبیه شده؛ ولی ایکاش رستم بجای اینکه تنهایی به هفتخوان می رفت مدتی با یک طرح تشکیلاتی،کادرسازی می کرد برنامه زمانی و برنامه اقدام می داد و بعد به صورت تیمی متشکل از مردم از خوانها می گذشت»
    :))
    «بجای خدمت به پادشاهان دارای فر ایزدی، ...آنگاه ناچار نبود بدستور شاه، پسرش سهراب را بکشد!»
    +++

    سهراب در واقع یک پزشکزاد بود و مادرش یک پریِ جادو. تهمینه نه هویت واقعی دارد و نه نام مستقل بلکه خود را شبحی از تهمتن کرده تنها به یک منظور: گرفتن سهراب
    «بجستـم هـمی کفت و یال و برت»! ***** بدین شـهر کرد ایزد آبـشـخورت
    و غیر از این نقش و وظیفه ای در شاهنامه بعهده اش نیست.
    سهراب هم تنها یک نیت در سر دارد و آن واژگونی تخت سلطنت کاووس و به قدرت رساندن رستم و به تَبَع، خودش:
    برانگیزم از گاه کاووس را ***** از ایران ببرم پی طوس را
    چو رستم پدر باشد و من پسر ***** نباید به گیتی کسی تاجور
    اما ایراد اینکار کجاست؟
    به باور ایرانیان تنها کسی که میتواند جبهه اهریمن را نابود کند کسی از تخمه کیانیان است بعلاوه او باید دارای فره ایزدی هم باشد که نهایتا این شخص کیخسرو میشود(یشتها ج دوم، و زامیاد یشت فقره 77)
    و رستم فاقد این خصوصیات است و وظیفه اش نگهبانی تاج و نژاد است. رستم خود توان برکناری هر شاهی را دارد ولی وظیفه اش چیز دیگریست:
    ز بالا نگون اندرآمد به سر
    برو کرد رستم به تندی گذر
    به در شد به خشم اندرآمد به رخش
    منم گفت شیراوژن و «تاج‌بخش»!
    چو خشم آورم شاه کاووس کیست
    چرا دست یازد به من طوس کیست
    زمین بنده و رخش گاه من‌ست
    نگین گرز و مغفر کلاه من‌ست
    شب تیره از تیغ رخشان کنم
    به آورد گه بر سرافشان کنم
    سر نیزه و تیغ یار من‌اند
    دو بازو و دل شهریار من‌اند

    بنابراین همانطور که شما به درستی اشاره کردید رستم مجبور بود سهراب را بکشد البته او به کاووس چندان اهمیت نمیداد و هدفش نجات ایران بود بر همین مبنا برخی عقیده دارند رستم از ابتدا سهراب را میشناخت ولی ناگزیز از کشتن او بود:
    تهمتن چو بشنید و نامه بخواند
    «بخندید و زان کار خیره بماند»!
    که مانندهٔ سام گرد از مهان
    سواری پدید آمد اندر جهان
    از آزادگان این نباشد شگفت
    ز ترکان چنین یاد نتوان گرفت
    من از دخت شاه سمنگان یکی
    پسر دارم و باشد او کودکی
    هنوز آن گرامی نداند که جنگ
    توان کرد باید گه نام و ننگ
    فرستادمش زر و گوهر بسی
    بر مادر او به دست کسی
    چنین پاسخ آمد که آن ارجمند
    بسی برنیاید که گردد بلند
    همی می خورد با لب شیربوی
    شود بی‌گمان زود پرخاشجوی
    با عذر خواهی از تمام حامیان تراژدی و معتقدان مظلومیت سهراب با توجه به اشاره ظریفی که راقم سطور بالا به اجبار رستم در کشتن سهراب و دستور بودن از سوی پادشاه کرده و اینکه اشتباهی درین بین از سوی رستم صورت نگرفته حیفم آمد حرفشان را تایید نکنم هرچند مطمئن نیستم آگاهانه و با همین منظور از سوی ایشان بیان شده باشد که خودشان میتوانند توضیح لازم را بدهند.
    ضمنا فکر میکنم «هفت خان» درست باشد و سفره ای برای رستم پهن نشده بود.
    اسمم را هم نمینویسم که میرور متوجه نشود کی به اینجا می آید وکی میرود. اصلا تابلو هم نیست!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سیمرغ گسترده پر - رستم - پیش گفتار
      http://wp.me/p2D8TY-zu
      -------------------------------------
      دوام ملت ایران و سیمرغ گسترده پر
      http://wp.me/p2D8TY-yI
      -------------------------------------
      فرهنگ ایران، قدرت را مشروط میسازد
      داستان رستم و سهراب
      استوار بر مفهوم ( اندازه ) است
      http://www.jamali.info/pdf/Andazeh.pdf

      حذف
  18. چنان آشفتگی افتاد بر سرم ،،،،،، که نام چه کس در سر پرورم
    ز مغرب کامنت بالا و ز مشرق بالاترش ،،،،،،،دو دیدگاه آمد بر سر و بر پیکرم
    یکی‌ با پنبه زد بر سر و گردنم ،،،،، یکی‌ خنجر آورد بر دل‌ و بر جیگرم
    نبینم که کس رود سوی غم ،،،،،،، درفش در دست و من یک آهنگرم
    -----------------------------------
    این دیوان شعر رو فی‌ البداهه سروده و به چاپ رساندم
    کسی‌ بی‌خودی از وزن و قافیه شعر ایراد نگیره که خیلی‌ عصبانی میشم :))

    پاسخحذف
  19. میرور جان من دیدگاهم را جداً در تصدیق حرف ایشان نوشتم و اگر دوباره بخوانید می بینید که هیچ کنایه ای در آن نیست. در مورد «هفت خان» هم قصذم توجه دادن نویسنده اولی یعنی سیمرغ گرامی بود. صدر دیدگاه خانم یکنفر هم با اینکه شکل بیان مطلب کمی طنزگونه است ولی با توجه به کامنتی که در زیر پست دیگری گذاشته بودند و گویای نوع اعتقادشان بود هیچ قصد کنایه ای در اینجا احساس نکردم و به فکرم آمد که نظر واقعیشان است. حالا اگر طعنه ای هم در آن هست از دید من اصلااشکالی ندارد و ابدا جای ناراحتی نیست. جمله آخرم هم مخاطبش شخص شما بود جهت شوخی.
    راستش اول که شعرت را خواندم تا چند دقیقه نمی توانستم جلوی خنده ام را بگیرم و یک جوابیه هم برایش نوشتم ولی بعد متوجه شدم که سوتفاهمی پیش آمده و حالا مانده ام که سروده ام را چه کار کنم. یادت باشدت که با ذوق من چه کارکردی! :)
    sami

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدای سامی عزیز که شوخی‌ من را جدی گرفت،
      سامی جان شما اصلا تا بحال ناراحتی‌ من را دیده آید که این بارِ دومش باشد ، نمی‌دونم چرا جو شاهنامه منو گرفت و یک دفعه حماسی شدم :))))) من اصلا حرف معمولی را هم سخت میفهمم چه برسه به طنز :)))) بهر جهت منهم قصد جسارت نداشتم و فقط خواستم که به سبک کاوه آهنگر، ولی‌ در نقش افراسیاب، حماسه سرایی کنم، اصلا من تنها کسی‌ در دنیا هستم که شوخی‌ و طنز با او مجاز است(انتقاد را هم قبول می‌کنیم) (اسمایلی آدم پر جنبه) سامی جان سروده تان را هم بفرستید که منتظرم ، البته چند ساعتی در خدمت نیستم ولی‌ بعد از بازگشت آنرا می‌بینم ، :)))

      حذف
    2. نمی‌دونم چرا کلمه "دیده‌اید" را در کامنت بالا با لهجه خارجی‌ نوشتم :)))

      حذف
    3. با درود به همه دوستان گرامی
      توجه: این نوشتار پر از کنایه در پوشش طنز است و دوستانی که در خطر قهر و رنجش و ... هستند از خواندن آن پرهیز نمایند.)
      اخطار قانونی مدنی ماده 13 ( که قرار است پس از برقراری جمهوری لائیک به تصویب، ابلاغ و اجرا برسد): کسانی که خودرا ناشناس می نامند مایلند ناشناس بمانند و هر گونه افشای هویت آنان، برخلاف قانون و افشا کننده(گان) مسوول جبران پیامدهای ناگوار آن هستند.
      ستایش جناب سیمرغ از رستم از زبان استاد جمالی، خوانشی انسانی/خردورزانه در راستای باور های ایشان به فرهنگ (کهن) ایرانی است (جمهوری ایرانی).
      پاسخ ناشناس در راستای خوانشی امروزین، رفتار رستم را که پس از بهره مندی از هفت خوان (و نه گذر از 7 خان)به خدمت شاه در آمده و برای تداوم حکومت او، پسر خود(نسل اینده و تحول خواه)را از بین می برد، نکوهش شده است. از این منظر، شاه نقش مستبد حاکم، رستم نقش بخش تاثیرگذار جامعه و، سهراب نقش اپوزیسیون را بازی می کند که قایل به حکومت شایسته سالاری و از مردم برای مردم است.
      در خوانش حماسی دوست گرامی، سامی، تداوم موجودیت ملت و میهن (به اولویت ملت برمیهن توجه شود)در گرو حکومت غیرپاسخگوی کسانی از تخم و نژاد مشخصی است که باامداد غیبی از سوی ایزد(الله) یعنی همان فر، پشتیبانی می شود در عوض سهراب، که احتمالا" ایرانی نسل دوم و اپوزیسیون آشنا شده با دمکراسی و آزادی های فردی و اجتماعی است فردی مشکوک، زاده پری جادو (سازمان های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای دیگر(!))قلمداد می شود که با هدف شوم حکومت در لوای رستم به نیابت از سوی خارجی باید قربانی شود!
      ضمنا" برخی لرزه های عجیب در شهر توس موجب هراس ساکنان آن شده کسی از علت آن خبر دارد؟ شاید فردوسی که تابحال در برابر این همه اضافات و حذفیات به شاهنامه از خود واکنشی نشان نداده دیگر در برابر برخی منظومات صبرش لبریز شده باشد!

      حذف
    4. سامی جان ، پیام شما را دریافت کردم و با کمال میل انجام خواهد شد ،،

      حذف
    5. ممنون میرور جان، باز هم طبق معمول موقع نوشتن پست جدید رو ندیدم. هر وقت صلاح دونستی بکن.

      حذف
    6. سامی جان ، چون آخرین پست را که مربوط به کاکا عزیز بود قبل از پیام شما گذاشته بودم ، از این جهت بعد از گذشت زمان معینی مقاله شما را رویِ ار می‌برم، (اسمایلی تلویزیون‌های لوس آنجلسی)
      چنان مزیّن کنم صفحه از پست شما ،،،،،،،، که رستم هم نلرزاند پشت شما
      سامی جان، انگار جو حماسی بد جوری منو گرفته :)))

      حذف
    7. میرور جان حماسه رو بیخیال شو برادر من، حالا فردوسی مادر مرده هیچی، میزنی یکی رو شل و پل میکنی کار دست خودت و بقیه میدی. همین ماه پیش حماسه کردیم کافی بود دیگه، تازه یکی دیگه شم تو راهه هنوز نیومده. اصلا معلوم نیست سیمرغ با چه نیتی اومد اون کامنتا رو زیر این پست گذاشت ما رو هم وارد چه بازیهای پیچیده ای کرد. میترسم با همین فرمون پیش بریم کار به جاهای باریک بکشه و انقلاب بشه(اسمایلی شجاعِ کاشی!)
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      حرفای بالا همش از روی حسادت بود :) راستشو بگم با دیوانت خیلی حال کردم و تا جلد دوم و سوم و چهارمش! چاپ نشه، هیچ جا نمیریم همینجا هستیم(اسمایلی فرهادعلی منتظری!)

      حذف
    8. تذکر: هرگونه تشابه اسمی در کامنت فوق اتفاقی ست.
      میرمحمد موسوی که رشته اش والیباله اصلا به ما نمی خوره. فردوسی پور هم که خودش تکذیب کرده پرسپولیسیه!

      حذف
  20. ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهب لنا من لدنك رحمة. با‌ سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و مومنات، ‌و آرزوی توفیق بیشتر برای درک فضیلت لحظات نورانی بهار قرآن و ماه بخشش الهی و بهره گرفتن از آن. استدعا دارم بنده سراپا تقصیر را از دعای خیر خودتان در لحظات ملکوتی افطار فراموش نفرمایید. ( اسمایلی ماکس بورن و جورج کارولین در اعماق جهنم موعود)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به گرز گران رستم و به رخش
      خدایا، گناهان مشتی‌ را ببخش
      به پیری جوانی‌ کرده از گناه
      به پای امامت آورده او پناه
      ------
      به‌‌ به‌‌ ، از نظر خودم این مناجات نامه حرف نداره ، مشتی‌ جون برو حالشو ببر
      :))))

      حذف
  21. بچه تر كه بوديم...!
    يه درويش علي بود كه هيچ جايي نداشت ولي همه جا بود.
    صبحونه و نهار و شامش رو اهل محل كه سهله كل شهر براش با احترام كامل مياوردند...شبا هم يه جايي رو پيدا ميكرد و بهتر از من و شما ميخوابيد.
    ...و درويش علي؛ گدايي بود كه مثل پادشاه ها زندگي كرد.
    .
    .
    حكايت امروز ما هم حكايت درويش علي شده جايي نداريم و همه جا هستيم...!

    پاسخحذف