۱۳۹۲/۰۳/۱۹

چرا ناگزیر به کناره‌گیری از مدیریت سایت آزادگی هستم

سایت آزادگی چند روز پیش پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای دوباره راه‌اندازی شد. ولی در میان ناباوری همه دوستداران و کاربران این سایت که دو هفته در بیم و امید بسر برده بودند، هیچ توضیحی از طرف ادمین برای دلایل این وقفه ارائه نشده بود. من به عنوان مدیر سایت در طول دو هفته‌ای که آزادگی در محاق بود هر چه در توان داشتم برای آرامش و بردباری کاربران انجام دادم و از آنجا که ارتباط خودم نیز با ادمین سایت قطع شده بود، بیش از گمانه‌زنی در مورد دلایل این خاموشی ناگهانی کاری از دستم برنمی‌آمد. گمان و امید من و اغلب کاربران این بود که حتی اگر سایت آزادگی مورد حمله سایبری رژیم قرار گرفته باشد، ادمین سایت قادر خواهد بود آن را پس از مدت کوتاهی دوباره راه‌اندازی کند.  پس از راه‌اندازی دوباره آزادگی، توضیحی کوتاه و قانع کننده برای کاربران و علاقه‌مندان  این سایت از طرف ادمین آن می‌توانست به تمام شایعات و اتهاماتی که در این دو هفته متوجه این سایت و مسئولان آن و نیز شخص من بود پایان دهد. ولی متاسفانه اکنون با گذشت چند روز از راه‌اندازی دوباره سایت، کماکان هیچ توضیحی در این باره ارائه نشده است و این جای تعجب و تاسف دارد. من به عنوان مدیر سایت، آگاهی از دلایل تعطیلی ناگهانی و دو هفته‌ای سایت را حق همه کاربرانی می‌دانم که با تلاش‌های خود در گذشته این سایت را اعتلا بخشیده و آن را به جایگاهی معتبر و قابل احترام در فضای مجازی رسانده‌اند. من با توجه به فضای کنونی که آکنده از تردید و عدم اطمینان و شبهه و شایعه و اتهام است، دیگر هیچ دلیل موجهی برای ادامه سکوت  ادمین سایت و بی‌اعتنایی به درخواست‌های مکرر خودم و کاربران وفادار سایت نمی‌بینم و حاضر به ادامه کار در این وضعیت نیستم. بدین‌وسیله کناره‌گیری خود را از مدیریت این سایت اعلام و از خود در قبال آن سلب مسئولیت می‌کنم. از اینکه سرانجام یک سایت معتبر و مترقی به اینجا رسیده است عمیقا متاسفم
Mirror

۷۲ نظر:

  1. میرور گرامی نوشته شما بسی نغز بود..به عنوان یکی از اعضای کوچک جامعه مجازی آزادگی که در کوتاه مدت به آن پیوسته بود همیشه از مدیریت پرحوصله و بردبار شما و متانت در برخورد و امانت در گفتار نوشتاری تان متاثر بودم و آن را یکی از دلایل اصلی پویندگی آن محیط می دانستم..متاسفانه علیرغم تمامی ناملایمات حاصله آنچه که شماتاکنون انجام داده اید بسی فراتر از انتظار و حوصله شاید تک تک کاربران بوده است..ادمین محترم تارنمای آزادگی می بایست و می توانست قدر و قیمت زحماتی که تاکنون کشیده اید و رعایت امانت و مسئولیت نموده اید را دانسته و با برقراری یک ارتباط اضطراری جهت مواقع مورد نیاز-یعنی اکنون-رافع شبهه و تردید های حاصل در بازگشایی مجدد آزادگی باشد.من به سهم خودم امیدوارم این نبود ارتباط به نشانه گرفتاری ادمین یا مسئولین حقیق تارنمای فوق نباشد.از جهتی تقاضا می کنم که از طریق همین بلاگ در ارتباطی کوشا سعی در ایجاد محیطی مطمئن بوده باشیم که نیما و پرداد به ان اشاره داشتند..نبود دوستان در محیط همیشه آشنای آزادگی باعث دلگیری این حقیر خواهد بود ولی تاکید بر امنیت کاربران نام آشنا بسی مهم تر از عواقب احتمالی بعدی خواهد بود..بنده کماکان ارتباط خود را با این مکان حفظ خواهم نمود و امیدوارم دوستان حاذق و دانا در فراهم اوردن محیطی سالم و امن کوشا باشند..پیشاپیش از زحمات شما قدردانی می کنم ولی با شما خداحافظی نمی کنم که محلی از اعراب ندارد..صبور و پایدار باشید..با تقدیم احترام..کسروی

    پاسخحذف
  2. استاد کسروی عزیز و گرامی ، ضمن سپاس از بزرگواری و محبتی که در حق من روا داشتید باید این را بگویم که بنده هیچوقت خودم را جدا از کاربران محترم سایت آزادگی نمیدانستم و آنچه را که به گفته شما داشتم در گرو همبستگی‌ و اعتباری بود که از همین یاران و دوستان به وام گرفته بودم ، لازم به ذکر است که جدا شدن از این دوستان را در برنامه خود ندارم و کماکان در خدمت شما و عزیزان، چه در اینجا و چه در سایت خواهم بود ، تصمیمی را که در حال حاضر، شما و دوستان را از آن مطلع کردم کم کردن از باری بود که سنگینی‌ آن در این شرایط بیشتر از تحمل من بود و حاضر نبودم که آبرو و اعتبار مجازی خودم را بر سر آن از دست بدهم ، هر زمان که در شرایط سخت قرار گرفتیم دور اندیشان و دیر اندیشان را برجسته تر دیدیم و زمان برای محک زدن مناسبتر بود ، بیشتر از این نمیخواهم وارد جزئیات بشوم زیرا که فضای آنرا آماده نمیبینم ، همانطور که خدمتتان عرض کردم کماکان وظایف کاربری خود را در سایت انجام خواهم داد و در اینجا نیز، زیر سایه گرامیان در خدمت خواهم بود ، پیروز و برقرار باشید ،

    Mirror

    پاسخحذف
  3. Mirror عزیز، هنوز بعد از گذشت نزدیک به سه هفته و با وجود سعی بسیار نه خود و نه کسانی که می‌شناسم قادر به باز کردن آزادگی نیستیم! شرائطی که به‌وجود آمد باعث تاسف است، این‌که شما تمام سعی خودتان را برای اعتلا و بقای سایت کردید و از هرطرف هم مورد حمله قرار گرفتید بر همه ما روشن، به نوبه خود از همه زحمات شما در این دوسال و چندی سپاس گزارم و امیدوارم که روزی روزگاری در شرائطی به‌تر با شما و بقیه دوستانی که در آزادگی شناختم بتوانم هم‌کاری کنم! همان‌گونه که جناب کسروی نوشته‌اند من هم مرتب به‌این سایت سرک خواهم کشید تا اگر خبری بود در جریان باشم! برای شما وهمه دوستان آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم.

    پاسخحذف
  4. با درود به میرورِ گرامی‌ و بقیه دوستان ...

    من حدودِ یک ساعتِ پیش بعد از چند روزی که به نت دسترسی‌ نداشتم تونستم به آزاد‌گی برم و کامنتی آنجا بذارم ولی‌ باز دوباره قفل کرد و باز نمیشه این سایت .فکر کنم کمی‌ بو دار شده و باید مشکوک به قضیه نگاه کرد .ازاینکه خود را از این مسئولیت جدا کردی بسیار خوشحالم حیفِ تو جیگر نیست برایِ کسانی‌ مدیریت بکنی‌ که حتا جواب گویِ غیبتِ طولانی‌ خود نیستند ؟!!!
    تا روشن شدن کّلِ این داستان من هم آنجا فعالیتی نخواهم داشت . هر وقت اوکی شو تو بدی حتما با هم شروع خواهیم کرد، جیگر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آدمینِ گرامی‌ اگر ریگی در کفش‌تان نیست لطفا جواب این همه کاربرِ جیگر را بدهید.من هم فعلا منتظر خواهم ماند و فعالیتی نخواهم داشت .

      حذف
  5. Mirror غريز و دوست لحظات پر التحاب من . با گذشت اين سه هفته سياه و بي خبري بي نهايت متاسف شدم كه سايت زيبا و پر از محتوا ازادگي از دسترس خارج و بجائي رسيد كه ديگر اعتمادي به ان نيست و من به نوبه خودم از زحمات شبانه روزي شما تشكر مي كنم و اميد وارم وسيله اي پيش بيايد تا بتوانيم مجددا در كنار هم و در فضاي بسيار دوستانه اي ديگر به مبارزه ادامه بدهيم مجددا تشكر مي كنم و سر احترام در مقابل شما فرود مي اورم و دستتان را از راه دور مي فشارم . به اميد همكاري مجدد

    پاسخحذف
  6. دلیورنس هستم، در آزادگی کامنت گذاشتم که اینجا می آورم:
    درود بر میرور عزیز
    کاری شرافتمندانه انجام می دهی، وقتی نمی توان بر وضعیت فعلی آزادگی کنترلی داشت، منطقی نیز نیست که مسئولیتی در قبال مسائل آن بر عهده ات باشد. دلیلی هم ندارد که ادعا شود که ادمین سایت را فروخته و یا کلی حرفها و مسائل اینچنینی اما میرور نمی تواند بر جریان فعلی آزادگی تاثیری داشته باشد پس باید و منطقی هست که کنار بکشد

    پاسخحذف
  7. Mirror من مهتاب يا همان kambo هستم مجددا با پوزش فراوان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود بر مهتاب کامبو جان :)))
      همین جا با ما در ارتباط باش تا اگر خبری دریافت کردیم شما هم در جریان آن قرار بگیری ،، ممنون به خاطر تماس

      حذف
  8. دلیورنس - کامنت بعدی:
    میرور جان!
    امیدوار که نیما و دوستانشان روی کار سایتی که شروع کرده اند، کار کنند و خیلی سریع به نتیجه برسند. ایکاش من اطلاعاتم و سوادم کافی بود، در این مورد کمکشان می کردم. احتمالا دوستان با برنامه های open source می خواهند برنامه ای را آماده و بالا بیاورند که سرعت آماده شدن، بسیار بالا خواهد بود. من احتمالی می دهم طی چند هفته آینده سایت جدید روی نت باشد و دوسنان را آنجا ببینیم. امروزه روز، ساختن یک سایت آنچنان سخت نیست، بیشتر سایت ها در اینترنت هست، باید دانلود کرد و روی آن کار نمود برای یک تغییرات کوچک، آن چیزی که امروزه روز مهم هست، نحوه مدیریت است و اینکه نام آن سایت بشود یک برند، برندی شناخته شده. ایمان دارم میرور و دوستانی که اینجا آشنا شده ایم، به نحو احسن این مهم را طی یک الی دو سال خواهند توانست انجام دهند.
    من فقط برای چند مسئله دلم می سوزد: یکی این دوستان و کاربران عمدتا جدید هست که با جدیت در حال فرستادن لینک های جدید هستند به آزادگی، بی توقع، دیگری اینکه، در روزهای ابتدایی سایت، کلی این سایت برنامه ریزی کننده داشت، پشتیبانی داشت، درست بمرور آقایان غیبشان زد اما به هرحال می دانند که این سایت کی بود از کجا بود؟ ادمین لابد آشنایشان که بوده، خوب یک صدایی از آقایان بلند شود که آیا ادمین زنده هست؟ به کسی دیگر منتقل شده است؟ این همه بی خیالی و این همه بی عاری، واقعا نوبر است.

    پاسخحذف
  9. با سلام خدمت میرور عزیز
    تصمیم بسیار درست و سنجیده ای گرفتید. اما من یک سوال داشتم از شما. بعد از بازگشت سایت، شما پیامهایی برای ادمین و پشتیبانی فرستادید. آیا به هیچ کدام از این پیامها پاسخی داده نشد؟ یا اینکه پاسخ دادند ولی در مورد غیبت توضیحی ندادند. آیا توانستید به صحت هویت ادمین پی ببرید که آیا این همان ادمین سابق است یا شخص دیگری به جای اوست؟
    اگر جواب شما رو هم ندادند پس مطمئنا خطرات بسیاری کاربران رو تهدید می کنه و بهتره که کسی در اون سایت لاگ این نکنه.
    مهندس

    پاسخحذف
  10. http://kajdoum1.blogspot.com/2013/06/blog-post_10.html

    پاسخحذف
  11. نمی‌خواستم توی آزادگی لوگین کنن و برای همین اینجا جواب می‌دم.
    در درجه اول باید بگم شاید این قضیه یه حسن داشت و اون هم اینکه مشخص شد زحمات اصلی آزادگی به دوش میرور عزیز بوده و ادمین تنها از نظر تامین هزینه سرور فعال بوده و اگه آزادگی به این مقام رسیده از بودن ایشون نبوده.
    میرور عزیز کار خوبی کردین که مسئولیت رو از گردن خودتون ساقط کردین که اتفاقهای بعدی به اسم شما نوشته نشه. متاسفانه این سایت هم راه سایت دنباله رو رفت که ادمین اینقدر در غیبت صغری موند که نهایتش در غیبت کبری برای همیشه موند.

    راستش قبلاً این حدس رو نگفتم که شایعه‌سازی حساب نشه. ولی اگه دقت کرده باشین تا اینجا بحث ایجاد یه سایت جدید و جایگزین تا بطور جدی مطرح شد، آزادگی مجدد و بدون سر و صدا فعال شد. شاید دیدن بهتره که سایت رو باز کنن که کاربران پراکنده نشن.

    در مخالفت با نظر دوستانی که اعتقاد دارن که همه چیز سایتهای Web2 فقط خود ادمین هست که هزینه‌ها رو تامین می‌کنه، باید بگم که ببینید نبود کاربران قدیمی، بخصوص کاربران دلسوز داره چه بلایی سر سایت آزادگی می‌یاره. واقعیتش کاربران پیاده نظام بی‌اهمیتی که به راحتی قابل خرج باشن، نیستن.
    خیلی زود سایت پر شده از لینکهای سرگرمی و حتی زیرشکمی و لینکهای طرفداران کسانی مثل احمدی‌نژاد یا اصلاح‌طلب مصلحت‌طلب. جالبتر داعیه حق‌طلبی میسیونرهای مسیحی هست که حتی بعضی‌هاشون فقط تازه ثبت‌نام کردن که بیان به سایت و نحوه اداره اون فحاشی کنن. از اینکه دیگه سایت صاحب نداره و می‌تونن هر کاری حتی اگه ضد قوانین آزادگی باشه رو بکنن، بشدت خوشحال هستن. مگه می‌شه جامعه‌ای وجود داشته باشه و توی اون هیچ قانونی اجرا نشه!!!

    با این وضعیت پیشنهاد ساخت یه سایت جدید به نظر بهترین راه‌حل هست.
    منظورم این هست که حتی برفرض هم که سایت کاملاً امن مونده باشه و ادمین هم همون ادمین قدیمی باشه، باز عدم احساس مسئولیت از طرف ادمین و پاسخگو نبودنش باعث می‌شه که اینجا هم به زودی به وضعیت دنباله دچار بشه و هر چقدر کاربران دلسوز و آزاده فعالیت کنن، لای لینکهای زرد و یا توهین‌آمیز گم می‌شه.
    همین کاربرانی که سایت آزادگی رو به این مقام رسوندن‌‌،‌ باز می‌تونن سایت جدید رو موفق و مطرح کنن.

    پاسخحذف
  12. میرور گرامی،
    پایداری، صداقت و حس وظیفه‌شناسی شما ستودنی است. امیدوارم به همت دوستان بزودی افق تازه‌ای بر روی دوستداران و کاربران سایت آزادگی گشوده شود و روح آن در کالبدی نوین احیا گردد.
    دستتان را به گرمی می‌فشارم و از شما برای همه‌ی زحماتی که برای سایت کشیدید سپاسگزارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شهاب جان من دلم برای گفته ها و دانش شما بسیار تنگ رفته است. امیدوارم حضورتان در اینجا یا در سایت یا در فضای مشابه، پردوام باشد و ما را از یاد نبرید.

      حذف
  13. دوستان گرامی، همراهان سابق و هم بندیهای آینده، برای این کمتری نپرسشی پیش آمده. بر فرض که یک سایت هک شده و به اصطلاح دزدیده شود. دیگر ادمین یا صاحبان اون که دزدیه نشده اند! در صورت وقوع این امر، خود صاحب سایت که می داند سایت هک شده، و اولین کاری که می کند اطلاع رسانی در فضای مجازی و در وبسایتهای مشابه است. عدم انجام اینکار، یا به این معنی است که از اول هم سایت دست عوامل حکومتی بوده، یا اینکه اصولا سایت دزدیده نشده... در این دنیا کسی سگش را می دزدند هزار جاآگهی میزند. نمی شود که سایت کسی را هک کنند و طرف در هیچ وبسایتی نسبت به این امر هشدار ندهد. شما چه فکر می کنید؟ بهترین جواب، برندۀ خوش شانس یک دستگاه موتور وسپای دست دوم می شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حدس من اینه که از همون اول هم سر کار بودیم و خبر نداشتیم. سایتی که نه صاحبش مشخصه نه منبع درآمدش. حالا هم این اوضاع. احتمال خیلی زیاد از همون اول دست حکومت بوده و ما مچل بودیم. وسپا رو بفرست به آدرس پستیم.
      در ضمن این همه از پاسخ ندادن ادمین سایت میگیم بذارید من هم گلایه ای از میرور کنم که اون هم اصلا به کامنتها جواب نمیده. یعنی فقط کامنت یه عده خاص رو جواب میده. نمیدونم این جا هم باید سوگلی باشیم تا کامنتمون جواب بگیره؟ یا باید سلطنت طلب باشیم؟ یا قربون صدقه میرور بریم؟

      حذف
  14. درود بر دوست فرهیخته و نازنینم بیگ‌لاگ گرامی،
    من اگر آلزایمر هم بگیرم شما را از یاد نمی‌برم.
    همین گوشه و کناره‌ها در خدمت همه دوستان هستم.

    پاسخحذف
  15. با درود به یکنفر گرامی و محترم ، پیام شما را دریافت کردم و ضمن سپاس مجدد، اصل نوشته شما را برای اطلاع دوستان در همین پایین قرار می‌دهم ، با تشکر مجدد از شما و آرزوی روز‌های بهتر ،،،
    -------------------------------
    با درود به میرور گرامی
    امروز برای گذاشتن پیامی در آزادگی لاگین کردم که زمان لاگ آف اخطاری دال بر encrypt بودن صفحه و دریافت اطلاعات من از سوی طرف سوم دریافت کردم که ادامه دادم! تنها چیزی که بفکرم می رسد فرمت هارد کامپیوتر، تعویض سرویس دهنده ی اینترنت، تعویض محل سکونت(خانه/شهر/کشور/سیاره/کیهان) است. با توجه به احتمالات، همین جا و هم اکنون از تمام دوستان/غیردوستانی که در زمان حضور و در عین حال سکوت من در بخشی دیگر از فضای مجازی مورد اهانت و دشنام قرار گرفتند پوزش می طلبم. از کسانی که در این مدت تحت تاثیر تبلیغات گسترده ی من در این سایت هک شده فعالیت کردند پوزش نمی خواهم زیرا خود عاقل و بالغ بوده اند و مسوولیت کارهای خود را دارند. در این گونه موارد حداکثر پیشنهادی مبتنی بر شواهد و مدارک متقن می تواند مورد توجه قرار گیرد نه یک ولی و بزرگتر امر ونهی کننده.
    یکنفر سابق کاربر سابق سایت سابق آزادگی
    پ.ن. این سومین بار است که پیام می گذارم امیدوارم بدست گیرنده برسد!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود خدمت بانوی گرامی.
      اطلاعات سرقتی شما به دست اینجانب رسید و در اختیار مقامات ذیربط و بیربط قرار گرفت. هر چه سریعتر توبه کرده و از شهر و دیار خود آواره شوید. لامصب حکومت تیز کرده می خواهد همۀ عوامل انقلابی و موثر فضای مجازی را شناسایی و نقره داغ کند. کار و زندگی ندارند که. من هم همینجا از همه حلالیت می طلبم و امیدوارم به مراسم اعدام من تشریف فرما شوید.










      حذف
  16. سلام دوست عزیز
    من کابر abcdefg هستم خواهشی که دارم اینه که حساب کاربری من رو دوباره فعال کن با تشکر

    پاسخحذف
  17. مهندس جان با درود و سلام خدمت شما ،
    مهندس عزیزم من چندین کار را با هم در حال انجامش هستم ، هم جواب بعضی‌ از مطالب در سایت را باید بدهم و هم نظرات و پیام‌های وبلاگ را باید بخوانم و در کنارش چندین کار دیگر، باور کنید که همه سوالات شما را قبلا جواب داده‌ام ، و زمانیکه در همین لینک نوشتم که بطور کامل ارتباطم با ادمین قطع است و جواب پیام‌های من را نداده است فکر کردم که شما به جواب خود رسیده اید و برای همین آنرا تکرار نکردم ، دیگه آنقدر‌ها هم بی‌ معرفت نیستم عزیز جان ، مسلّم بدان که اگر کوچکترین خبری بدستم برسد آنرا بایگانی نمیکنم و فوراً با همه شما در میان میگذارم ، زمانی‌ که ادمین با من تماس نگرفته است من چگونه میتوانم بگویم که این خود ادمین است یا دیگری ، امیدوارم که بتوانیم به آرامش دلخواه برسیم ، سربلند و پیروز باشید
    Mirror

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میرور عزیز ممنون از پاسخ شما. باور کن قصد اساعه ادب نداشتم فقط یه مقدار با این قضایا همگی حساس شدیم و شاید متوقع. به هر حال امیدوارم این قضیه پایان خوبی داشته باشه و شما هم در هر کاری که انجام میدید موفق باشید و بدونید که اگه کمکی در این زمینه از عهده من بربیاد دریغ نخواهم کرد.

      حذف
  18. abcdefg گرامی، می‌تونم بپرسم به چه دلیل می‌خواهید حساب خود را فعال کنید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چون الان مثل چهار سال پیش نزدیک انتخابات هست شاید یک امیدی باشه امثال

      حذف
  19. در منزل همشیره زاده اینجانب در ایران نیروهای نظام الهی-ولایی گود بای پارتی گرفته و ضمن بردن تمامی رایانه های همراه و رومیزی و برخی کتب و تلفن های همراه آنجا را ترک کرده اند..این اتفاق دوازده روز پیش رخ داده...بنده یک بار در طول چند ماه گذشته فعالیت خود در آزادگی به هنگام برقراری ارتباط از طریق ایمیل(جیمیل) به ایشان در جواب سوالی از من گفته بودم که آزادگی مکان مناسبی برای ابراز نظرات است(و صد البته از فعالیت مجازی خود در این تارنما سخنی بر زبان نرانده بودم)..ایشان پس از ده روز ناپدید شدن در تماس تلفنی با منزل خویش در انتهای پیام گفته است:"به دایی هم سلام برسانید و بگویید که نظام مقدس محل آزادگانی است که در آزادگی زندگی و تنفس می کنند!"
    صد البته نمی توان هیچ ارتباط معنی داری بین این گفته و مشکلات احتمالی پیش آمده در آزادگی پیدا کرد..و من نمی دانم اصلا همشیره زاده من پس از توصیه به وی اصلا در آزادگی فعالیت می کرده و اگر بله با چه شناسه ای..ضمن اینکه بجز وی که سرش بوی قرمه سبزی می دهد و جوانی است آرمان گرا شخص دیگری در آن منزل تا بجایی که من می دانم عاشق قورمه سبزی نیست! ضمن اینکه بازهم مشخص نیست آیا در ارتباط با آزادگی دستگیر شده یا مدخل دیگری سبب این امر شده است..کسروی.

    پاسخحذف
  20. خدمت دوستان سلام عرض می کنم، دلیورنس هستم:
    من احتمال می دهم از همان اول این سایت در دست برادران متعهد سپاه و امثالهم بوده و ما همه سر کار، دلیل محکمه پسند ندارم ولی ظواهر اینگونه نشان می دهد. در اینصورت، ادمینی که میرور عزیز منتظر جواب از او هست، احتمالا تغییر محل کار داده، ممکن است الان که ما منتظر ادمین هستیم، مثلا ادمین در سوریه با "دشمنان اسلام" در حال گرفتن کشتی باشد، رئیسی چیزی عوض شده و آنها هم به هم ریخته اند. احتمالا مسئول جدیدی که آمده، خیلی هنر کرده و سایت را نیمه و نصفه روی سرور جدید برده و الباقی قضایا در ادامه خواهد بود. من حتی یک درصد هم احتمال نمیدهم که قضیه جناب کسروی و فامیل ایشان ربطی به آزادگی داشته باشد. با یک احتمال کمتر، ادمین واقعا فردی شرافتمند است، در آنصورت یا تحت بازداشت هست و یا تحت کنترل، یعنی شناسایی شده و اطلاعات سایت را از او گرفته اند و به دلایلی (مثلا خانواده) نمی تواند با کسی تماس بگیرد و هر چه می نویسیم را می خواند. حالت سوم فعلا برای من متصور نیست.

    پاسخحذف
  21. ادامه دلیورنس:
    دوستان یادشان هست که من چقدر سمج بودم روی این مسئله ساسان و امثالهم، یادشان هست؟ آنقدر سمج بودم که حتی دوستانی که بعدا قهر کردند و رفتند، در اوج اختلاف ها فلان بارم کردند که، "بابا به تو چه آخه؟ من اگر ادمین باشم ...... می کنم تو رو". من خیلی دنبال سر نخی از صاحبان آزادگی بودم، خیلی زیاد. یک موقع می گفتند ساسان آزادگی (اولین ادمین ازادگی)همان ساسان بالاترین هست، که بررسی شد، ساسان بالاترین آنچنان آدم حسابی نبود، بعد یک پستی کردم که آقا جان، این ساسان همان است؟ جوابی دو پهلو گرفتم از ادمین اما تمام نوشته های ساسان، پاک شده، الان هم می توانید بروید و نگاه کنید. مگر می شود نوشته های جناب مدیر، کلا پاک شود؟ فقط در یک صورت این امکان هست، ادمین جدیدی آمده و قبلی را فرستاده هوا. بعد مرتب ادمین عوض شد (مخصوصا اوایل).............. این به قول دوستی وقتی امکان پذیر هست که سیستم، سیستم دولتی هست و هر روز کسی مسئول این سایت در آن وزارتخانه یا سازمان می شود. آخرش هم که اینجوری شد. تنها ردی که من پیدا کردم از آزادگی، کاربری از بالاترین بود بنام خاله سوسکه، که الان نگاه کنید در بالاترین حساب او بسته شده است، اوایل این کاربر سخنگوی سایت شده بود (احتمالا این کاربر بود با نام دیگر) که بعدا او هم خداحافظی کرد و گفت رفته ام در آلمان شهر دیگری، درس می خوانم. یک بار توانستم خاله سوسکه را در فرفر پیدا کنم که غیر فعال شده بود اما آنجا نوشته بود (خطاب به ادمین ریشه ها) که اگر اجازه بدهید، آمده و سوالانی که در مورد آزادگی هست را جواب خواهم داد. دیگر تمام، هیچ سرنخی از ادمین در فضای واقعی یا مجازی من پیدا نکردم، یعنی غیر از یک خط خاله سوسکه، دیگه شما اگر پشت گوشتان را دیدید، ما هم سر نخی از دوستان بسیار عزیز پیدا کردیم. تنها موردی که کمی شک دارم که آقایان واقعا کاربرانی و افرادی ساده مثل ما بوده اند، همان یک خط خاله سوسکه هست در فرقر، دیگر هیچ. از میرور خواهشم این هست که اگر صلاح می داند و مشکلی نیست، در صورتیکه از این آقایان و مسائل اینچنینی اطلاع دارند، ما را هم در جریان بگذارند شاید همفکری کردیم و چیزی از این مسئله فهمیدیم. حتی چپ و راست در جاهای مختلفی من می دیدم که گفته می شد: آزادگی را کاربران اخراجی بالاترین راه انداخته اند........ آخه قربان شما، این کاربران اخراجی در بالاترین نام ندارند؟ هیچگاه نامی از آقایان اخراجی گفته نشد، احتمالا این را هم خود برادران سپاهی بازی ضد اطلاعاتی می کردند که کسی فکر نکند که یک هویی این سایت از کجا سبز شد، البته همه اینها احتمالات است.

    پاسخحذف
  22. http://www.azadegi.com/link/2011/01/29/12063#c-20877
    دلیورانس جان ، این لینک را نگاه کن ، کامنت‌های آنرا بخوان ، من برای اولین بار در اینجا کامنت گذاشتم ، شاید این لینک بتواند به پرسش شما کمی‌ کمک بکند

    پاسخحذف
  23. سلام میرور جان، دلیورنس هستم
    این لینکتان بسیار احساساتی کرد منو، یاد دوستانی افتادم که در این چند سال دوست شدیم و ناگهان نیستند، خیلی ها که این مدت دوست شدیم و ناگهان دیگر رفتند، اصلا زنده هستند، کجا هستند چه می کنند؟
    ضمنا بدتر شد این قضیه آزادگی، بابا می بینید که عین مور و ملخ ریخته اند آنجا قسمت فنی، افسانه....... فکر می کنم این افسانه همان خاله سوسکه بالاترین باشد، خوب این کجا رفت؟ این که دیگه سپاهی نبود که، زنده نیست؟ چطور مسئله ای که اینجوری مطرح شده (مشکل آزادگی) ایشون چطور یک خط نمی آد بگه آقا جان این دوستان من، مردند؟ زنده هستند؟
    به هر حال این لینکتان بسیار خاطره انگیز بود، یاد دوستان و...... این همه زحمتی که در آزادگی همگی کشیدیم، ناگهان جلوی چشمهایم رژه رفت.

    پاسخحذف
  24. دلیورنس
    این لینک را هم ببینید بد نیست: http://www.azadegi.com/link/2011/02/21/26652
    از اینجا می شه یک رد دیگه از سازندگان آزادگی (مسئولین اولیه آزادگی - پائیز) در دنباله پیدا کرد، ولی دنباله ای دیگه وجود نداره

    پاسخحذف
  25. این کاربر بالاترین، مسئول دنباله بوده، ببینم می شه با ایشون یک صحبتی بکنیم یا نه. مطمئنا اطلاعات این کاربر نسبت به مسئولین اولیه آزادگی نباید خیلی کم باشه، اگر نتیجه ای گرفتم، اینجا عرض خواهم کرد:
    https://www.balatarin.com/users/hiich

    پاسخحذف
  26. دلیورانس جان ، لینکی‌ را که شما آدرسش را گذاشتید بارها و بارها دیده بودم و در جریان آن دعوا‌ها بودم و آنزمان هم حق را به کاربران معترض نمیدادم چون معتقد به رعایت قوانین از طرف کاربران بودم، این لینک دنباله یک ماجرای دیگر بود که در آن قوانین ارسال لینک رعایت نشده بود، منظور من از آدرسی که برای شما گذاشتم این بود که سر نخی از بنیان گذار سایت و مدیر اولیه آن بدست آید و بر اساس آن پیش برویم ، آدرس شما داستان اختلاف بین کاربران بر سر قوانین آزادگی بود و بارها آنرا در سایت گذاشته بودند و فکر نمیکنم که در حال حاضر بتواند دردی را دوا بکند ،،،

    پاسخحذف
  27. میرور جان، منظورم به دعوا نبود، غرض این بود که پائیز نامی که ظاهرا از طراحان سایت بوده، قبلا یک سرنخی در دنباله داشته، گویا در دنباله با همین "کامران بیخدا" درگیر بوده. من به مدیر دنباله پیغام دادم که با من در تماس باشه، این پائیز رو بصورت مجازی باید بشناسه، اگر بخواد، مطمئنا اطلاعات زیادی خواهد داشت. سعی کردم با "کامران بیخدا" هم تماس بگیرم که محض رضای خدا، وبلاگ ایشان نه ایمیل داره و نه جایی که بشه پیغام برای ایشان فرستاد. البته به نظرم این "کامران بیخدا" در حد همان عزرائیل در سایت بی رنگی اطلاعات از آزادگی داره، یعنی هیچ.

    پاسخحذف
  28. راستش این قضیه آزادگی روز به روز بیشتر مشکوک می‌شه. در جواب بیگ‌لاگ خان باید بگم که نیازی به حراج موتورشون نیست و اگه واقعاً ادمین تحت فشار از هر مدل باشه، اولین چیزی ازش می‌گیرن همون زبون سرخش هست.

    پاسخحذف
  29. برای صحبت مهندس عزیز هم راستش این همون سناریوی سومی بود که دعا می‌کردم و البته هنوزم دعا می‌کنم که صحت نداشته باشه. یعنی از اولش هم عزیزان سرکوب‌منش، سایت آزادگی رو ساخته بودن برای خرج کردن و روز موعود که رسید، خرجش کردن.
    این مورد که ادمین حتی در دنیای مجازی هم نمی‌خواد آفتابی بشه و جوابگو باشه، خودش یکی از اون دلایلی هست که این سناریو رو منطقی‌تر می‌کنه. ولی امیدوارم که اینطور نباشه، چون اگه باشه که تمام اطلاعاتمون تابحال دست عزیزانی هست که بیگ‌لاگ عزیزتر در آرزوی ملاقتشون شبانه‌روز در حسرت هست و بهش راه نمی‌دن.

    پاسخحذف
  30. کسروی عزیز اگه بحث کنترل کامل سایت از طرف حکومت رو فعلاً منتفی بدونیم، باز این دلیل نمی‌شه که سایت آزادگی یا هر سایت مشابه رو کاملاً خالی از نفوذی و سایبری بدونیم.
    البته برای لو رفتن، دلایل خیلی زیادی می‌تونه موجود باشه. مثل استفاده از فیلترشکن ناامن، صحبت در مورد هویت مجازی پیش دوستان نفوذی ظاهراً امن، دادن ناخواسته اطلاعات محرمانه توی اینترنت یا به دشمنان دوستان‌نما و موارد دیگه. متاسفانه بخش اعظم اینجور لو رفتنها در محافل دوستانه انجام می‌شه و اگه کسی بتونه نحوه پخش اطلاعات به دیگران (حتی خانواده درجه یک) رو کنترل کنه، امنیت بیشتری برقرار می‌شه. بعضی وقتها این اطلاعات بصورت غیرمستقیم (مثل استراق سمع ناخواسته توی این خونه‌های وطنی که جنس دیوارهاشون مثل کاغذ هست)، هم منتشر می‌شن.

    پاسخحذف
  31. در مورد بحث سایت و منشاء اون این نکته که توی خود آزادگی هم گفتم‌، جالب هست. اینکه آدرس آزادگی از حدود سال 2005 به بعد بعنوان فیلترشکن مصرف داشته و بعد این آدرس از طرف ادمین بعنوان این سایت ثبت شده. یا خود ادمین از همون تیم سازندگان فیلترشکن بوده یا شانسی آدرس تمدید نشده و برای فروش مجدد آزاد شده بوده.

    هر چند فکر نکنم اینجور اطلاعات یا اینکه کدوم کاربر می‌تونه ادمین رو بشناسه، کمکی به کشف حقیقت یا کشف خود ادمین یا از همه مهمتر، پاسخگو کردن ادمین بکنه.
    دقت کنید که بحث مسافرت بودن و خرابی کامپیوتر و اینترنت و مشابه دیگه از دور خارج هست، چون بعد از این همه مدت هنوز میرور رو بی‌خبر گذاشته. این یعنی عمدی بودن این بی‌محلی. پس به نظر که وضعیت فعلی از این دو حالت خارج نیست.
    1 – ادمین یا بازداشت شده یا به احتمال بیشتر تحت فشار هست که ساکت بمونه، وگرنه براش نوشابه باز می‌کنن.
    2 – ادمین خودش سایبری بوده و سایت از اول هم سرکاری هم بوده.

    پس اگه قبول کنیم که یکی از حالتهای یک و دو بحث بالا، 95 درصد صحت دارن که «حتی در صورت پیدا کردن ایمیل واقعی ادمین هم خیلی بعید هست که بشه ازش جواب گرفت».
    در حال حاضر منطقی‌ترین حالت این هست که آزادگی رو ناامن بدونیم و درصورت امکان تلاش برای ایجاد سایت جایگزین بکنیم. البته اگه این امکان ساخت وجود داشته باشه چون تا اینجا که کاربران فعال و شناخته‌ شده قادر به اینکار نبودن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سپاس از شما دوست گرامی
      احتمال دستگیری ادمین خیلی پایینه. چون ایشون به احتمال بسیار زیاد خارج از کشور هستند و بحث دستگیریشون منتفیست. در ضمن این سایت احتمالا دارای افراد دیگری هم به عنوان اعضای فنی و پشتیبانی و حامی مالی و ... بوده. اونها هم ازشون خبری نیست. پس متاسفانه تنها گزینه معقول و محتمل همانیست که عرض کردم. در طول این دوسال مستقیا تحت نظر ارتش سایبری بوده ایم و خود خبر نداشتیم.

      حذف
  32. همان روزی که سایت آزادگی از کار افتاد، تا آن‌جا که من متوجه شدم (شاید سایت های دیگری هم بوده‌اند)، سایت بالاترین و خودنویس هم برای مدتی از دسترس خارج شدند! منتها بعد از مدت کمی بالاترین و خودنویس دومرتبه به‌کار خود ادامه دادند (گواین‌که نه کاملن بدون اشکال!) ولی آزادگی تا مدت زیادی برای هیچ‌کس در دسترس نبود! (برای من به‌عنوان مثال هنوز هم در دسترس نیست!). این مشکلاتی که در باره بالاترین و خودنویس نوشتم تا حدودی هنوز هم ادامه دارد!
    در مورد سایت بالاترین اشکال برای من این‌گونه است که با وجود اینکه لاگ‌این هستم، در صفحه اول سایت نشان می‌دهد که باید وارد سایت شوم (لاگ‌این کنم)! ولی اگر بعضی (و نه همه) پست‌های ارسالی را بازکنم (منظورم این‌است که روی "نظر‌ها" کلیک کنم)، وارد سایت شده و لاگ‌این هستم!! ار این جا می توانم به‌عنوان مثال بر روی لینک‌های داغ کلیک کنم و از این به‌بعد به‌طور عادی در سایت فعالیت کنم! تا زمانی که مرورگر را ببندم! و این مسئله بیش‌از دو هفته است که ادامه دارد!
    و اما سایت خودنویس از این‌هم جالب‌‌‌تر است، بعضی مواقع لاگ‌این هستم بعضی مواقع نه! و جالب اینکه یک بار حتا به‌جای نام کاربری من، نام کاربر دیگری در بالای صفحه نشان داده می‌شد (یعنی به‌جای کاربر دیگری لاگ‌این شده بودم)!! این مسئله را برای آقای کوثر در زیر یکی از نوشته‌های خودشان نوشتم ولی نه منتشر شد و نه جوابی دادند!
    این مطالب را نوشتم که یادآوری کنم اشکال در هر سه سایت هم‌زمان به‌وجود آمد! این‌که چرا آزادگی راه دیگری غیر از بالاترین و خودنویس پیش گرفته برای من دو امکان مطرح می کند:
    اول این‌که از بین این سه سایت، حمله کنندگان توانستند آزادگی را به‌طور کامل در اختیار بگیرند! (شاید به خاطر این‌که ادمین سایت آنرا به حال خود گذاشته بود و مطمئن بوده که مشکل کلی پیش نخواهد آمد و به مسائل داخلی هم Mirror گرامی رسیدگی می‌کند)!
    و دوم این‌که اگر فرض کنیم سایت از اول دردست ارتش سایبری بوده!
    آنها برای کاربران خارج از ایران نمی توانند خطری ایجاد کنند! حد‌اکثر به‌دست آوردن یک ای‌میل است! اما در مورد کاربران داخلی وضع فرق می‌کند! باید دید که آیا در این مدت که آزادگی فعال بود، کاربر فعالی یکباره ناپدید شده؟ آیا کسی چنین موردی سراغ داد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فضول جان، البته من کاربر فعالی نبودم، اما تا حالا دو-سه باری ناپدید شده ام در چند روز گذشته... تنها کسی که می شناسم یکباره ناپدید شده باشد بهداد (کاملیا چس چهره) است که احتمالا پس از دستگیری، با نظارت اطلاعات سپاه، به سوریه فرستاده شده تا جهت تولید گازهای سمی و جنگ شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

      حذف
  33. فضول جان ، یکی‌ از این اشکالاتی را که در بالاترین و خودنویس نام بردید، برای منهم که سایت را راحت باز می‌کنم هنوز وجود دارد ، اما در مورد کاربرانی که از ایران هستند ، تا آنجایی که من آنها را می‌شناسم همگی‌ با اینجا تماس داشتند و خوشبختانه هیچ خبر ناگواری بدست نرسیده است ،

    پاسخحذف
  34. موضوع در اختیار بودن تارنمای آزادگی در دست ضد اطلاعات سپاه تا قبل از بروز اشکال اخیر تاحد بسیار منتفی است:
    1-حتما در وبلاگ خود آزادگی دیده اید که پستی متعلق به یک سال و خرده ای پیش موجود است که نقشه حملات سایبری به آزادگی را در آن موقع نشان می دهد.اگر دقت هم کرده باشیم بخوبی می بینیم که حملات تنها محدود به ایران نبوده و از نقاط مختلفی درجهان سازمان دهی می شده است.درآن موقع عنوان شده بود که این حملات بیشتر بدلیل انتشار اخبار پیرامون سوریه رخ داده است.
    2-فراموش نکنیم که در مسئله از کار افتادن اخیر تارنمای آزادگی اگر دوستان بیاد بیاورند در مورد حملات موفقیت آمیز ارتش آزاد سوریه حتی موضوع داغ زده شده بود ولی بهیچ وجه پوششی که در مورد جزئیات اخبار سوریه در آزادگی داده می شد در بالاترین موجود نبود(از محتوای مرتبط به سوریه در تارنمای بی رنگی و سایت های مشابه در آن موقع بی اطلاع هستم)
    3-فردی بنام امید دانا در همان روز آخر حیات تارنمای آزادگی بشدت در حال به اصطلاح عامیانه کل کل کردن با میرور بود و با ترفندهای مختلف سعی در امکان تماس با ادمین و مدیر سایت داشت..صرفنظر از اینکه بنده به هیچ وجه به ماهیت این فرد و فلسفه کاری وی معتقد نبوده و نیستم و ملاک من از کیفیت و نهایت زندانی شدن در نظام ولایی-الهی سرنوشت ستار بهشتی بوده و هست باید دید این فرد نقش تخریبی در این ماجرای دود شدن تارنمای آزادگی داشته یا خیر.
    4-ضد اطلاعات سپاه به هیچ وجه تحمل نمی کند که اخبار کلیدی سوریه در یک تارنمای به اشتراک گذاری وقایع و اخبار درج شود و از آن به عنوان تله ای برای شناسایی کاربران استفاده کند!اگر این واحد سپاه مالک آزادگی بود در آن صورت پیشتر از اینها برای کاربران داخل کشور پرونده سازی نموده و بی کم و کاست با افزودن چاشنی سیر و ترشی تحت عنوان اخلال در امنیت ملی و مسائل شرعی و عرفی نسبت به بازداشت کاربران داخل اقدام می نمود..
    5-اینکه تاکنون تارنمای آزادگی بارها مورد حمله و یا حملات سایبری قرار گرفته به احتمال قوی ثابت می کند که تا قبل از ماجرای اخیر فرضیه در اختیار قرار داشتن آن در دست ارتش سایبری تقریبا جزو محالات ممکن خواهد بود.. از طرفی حملات فوق بخوبی نشان از تلاش و کوشش جهت در اختیار گرفتن کنترل پنل آزادگی بوده است..
    6-اینکه اکنون پس از وقفه ای دو هفته مجدد با اشکالات فراوان تارنمای فوق دوباره راه اندازی شده است..در طی این دو هفته ایندکس سایت از گوگل برداشته شده است و دوباره بصورتی ناقص بازگردانده شده است..اینکه هیچ خبری از ادمین در طی این مدت نبوده است تنها و تنها این فرضیه را در ذهن من نادان قوت می بخشد که..
    7-ادمین سایت آزادگی یا لو رفته و یا دستگیر شده است.(مثلا سفر به ایران)شاید با تحت فشار قرار دادن خانواده یا خودش و یا اصلا بصورت همزمان با حمله سایبری اطلاعات مرتبط با آزادگی را در اختیار نظام الهی-ولایی گذارده است...پس بدین صورت آزادگی با مالکیت جدید و با اطمینان از ناشناس ماندن ادمین همانند سابق به فعالیت خود ادامه می دهد..نکته کلیدی و سرنخ این ماجرا دست جناب میرور است..جناب میرور تنها کسی است که به ادبیات نوشتاری ادمین واقعی آشناست..پاسخ داده نشدن به میرور پیرامون وقایع اخیر به عنوان ادمین سایت شائبه دستگیری و یا شناسایی و احتمالا در اختیار قرار گرفته شدن سایت را بیشتر قوت می بخشد..چراکه تماس احتمالی با میرور سبب گشوده شدن چرایی وقایع اخیر خواهد شد و از آنجا که ادبیات نوشتاری هرکس تقریبا حکم امضای منحصر به همان فرد را دارد پس می توان نتیجه گرفت که هرگونه تغییر در ادبیات نوشتاری ادمین همان گونه که میرور اشاره کردند رمزگشای بخشی یا تمام ماجرا خواهد بود.
    8-سوال اساسی از جناب میرور اینجاست که آخرین تماس با ادمین پیرامون مسائل سایت در چه زمانی انجام گرفته است؟عدم تماس از آن به بعد تاکنون را می توان به حساب گرفتاری احتمالی ادمین دانست..
    9-عدم موفقیت هکرهای ایرانی در جهت در اختیار گرفتن آزادگی و استمداد احتمالی از هکرهای روسی یا چینی با پرداخت پول بی صاحب و فراوان نیز یکی دیگر از ترفندهای احتمالی نظام مقدس ولایی-الهی خواهد بود..فراموش نکنیم که عدم امکان دسترسی به آزادگی از قاره آمریکا و محدود شدن این امکان به ایران و حداکثر اروپا(از اقیانوسیه بی خبرم) می تواند نشانه دایره و شعاع توانایی و عملکرد هکرهای فوق تا به همان حد باشد..محو شدن ایندکس سایت در گوگل و بازتعریف مجدد آن می تواند نشانه ای از تغییر دامین و یا فیلترینگ احتمالی دی ان اس جهت هدایت ترافیک اینترنتی بصورت نظارت شده و استصوابی آن بوده باشد..البته دانش من درباب شبکه بسیار ضعیف است و یک خبره در کار شبکه و هکر می تواند توضیح فنی خوبی در این مورد ادا نماید..با احترام فراوان..(کسروی)

    پاسخحذف
  35. یه سئوال مهم از میرور عزیز این هست که‌ ‌آیا ایشون بعد از استفعا هنوز توی سایت مدیریت می‌کنه یا نه؟ البته دیدم که گفتن بعنوان ناخدا می‌خوان آخرین نفر کشتی آزادگی رو ترک می‌کنه، ولی باز برای اطمینان می‌پرسم.
    این رو پرسیدم چون دیدم توی لینک استعفای ایشون، میرور یا خود ادمین حاضر بوده و نظراتی رو پاک کرده. اگه کار میرور نباشه که معلومه ادمین یا تیم ادمین یا هر کس دیگه که کنترل بدستش هست، مجدد فعال شدن.

    اگه خود میرور عزیز اونجا فعال هست و هنوز هم امنیت سایت رو تائید می‌کنه و با توجه به خلوت شدن اینجا، لطفاً اعلام نظر بشه که مجدد بیائیم همونجا. کلاً بلاتکلیفی حس خوبی نداره.

    بعد هم کسروی عزیز سئوالی رو پرسیدن که چند روزه توی ذهن من هم بوده که بپرسم، ولی مدام یادم می‌ره. اون هم این سئوال که آخرین تماسی که ادمین با میرور داشته مال چند وقت پیش هست. اگه مال خیلی وقت پیش باشه که معلومه ادمین مدتهاست که سایت رو فراموش کرده. ولی اگه اخیراً بوده که به نظر مشکل ایجاد شده توی همین روزهای اخیر بوده.

    پاسخحذف
  36. Fozul عزیز کلاً توی این سالها دیدم که برنامه‌نویسی سایت خودنویس خیلی عالی و بدون نقص نیست. حتی اگه یادتون باشه قبل از سیستم اجباری ثبت‌نام بخاطر رای دادن، بخاطر یه باگ ساده توی سایت می‌شد بطور نامحدود رای داد و عملاً رای‌گیرهای سایت بدون اعتبار بود.

    اما در مورد وضعیت سایتهایی از نوع Web2 باید بگم که تقریباً همه اونها مشکل دارن. اگه می‌بینید بالاترین هنوز سرپا هست، می‌تونم دو دلیل براش ببینم. اولی اینکه دیگه مشخص شده که بالاترین لابی حامیان حکومت هست و برای همین تامین مالی و فنی خوبی داره. دومی هم اینکه سر بحث دلیل اول، بالاترین تهدید جدی برای حکومت نیست، چون می‌تونن کنترلش کنن.
    اما سایتهای دیگه اینطور نیست. دنباله رو به تعطیلی کشوندن. ریشه‌ها با اینکه خیلی توی بورس نبود، اما همونش هم حدود دو ماه و نیم هست که تقریباً تعطیل هست و لینکهای داغ صفحه اولش مال دو ماه و نیم پیش هست. در مورد بیرنگی و استقلال اون هم اطلاعاتی ندارم. می‌مونه آزادگی که اون هم داره به این وضعیت دچار می‌شه.

    برای همین با کسروی عزیز موافقم که احتمال تحت فشار بودن ادمین از همه حالات دیگه، احتمال بیشتری داره. هر چی هست تا کاملاً مطمئن نشیم و بخصوص میرور تائید نکنه، امنیت آزادگی مشابه سابق نخواهد بود.
    نیمای عزیز هم بحثی در مورد ساخت سایت جدید کردن، اما دیگه این بحث رو تکمیل نکردن که ببینیم آیا شدنی هست یا نه.

    پاسخحذف
  37. freevoice جان ، ابزار مدیریت هنوز در اختیار من میباشد و آن نظرات را هم من پاک کردم ، البته چیز مهمی‌ نبود ولی‌ یک آدم بیکار و بی‌سواد که سماجتش از مگس هم بیشتر است دائماً با درست کردن آیدی مشغول اراجیف بافی‌ است ، اگر نخواهم کامنت‌های او را پاک کنم و فقط به بستن حساب او بسنده کنم هیچ فرقی‌ در حال او نمی‌کند ، چون باز هم با اسم جدید می‌آید و کامنت میگذارد ، البته این جانور جدید نیست و ماهاست که کارش همین است ، در ضمن من فعلا جلوی لینک‌های پورن را که خیلی‌ هم زیاد شده بود میگیرم ، اراذل و اوباش تا فهمیدند که من کنار کشیدم شروع به فرستادن اینجور فیلم‌ها و عکس‌ها کردند ، من گفتم که اگر قرار بر این باشد که غرق بشویم، در آب فرو می‌رویم و نه در لجنزاری که عده‌ای رذل و فاسد در حال ساختن آن هستند ، من فعلا به جز اینکار فعالیت دیگری نمیکنم ، به هیچ کس هم توصیه نمیکنم که برگردد یا بر نگردد ، زیرا هر حرف من سوالات و نظریات جدیدی را به دنبال خود خواهد داشت ، در نتیجه تصمیم را به عهده خودتان میگذارم ، خودِ من برای کنترل و گاهی‌ پاسخ به سوالات در آنجا هستم ،
    در رابطه با سوال شما، چون میخواهم برداشت شخصی‌ خودم را هم از این اتفاق چاشنی آن بکنم لذا در فرصت نزدیک پاسخ آنرا مینویسم ، با سپاس فراوان
    Mirror

    پاسخحذف
  38. متن زیر پیامی از طرف یکنفر گرامی میباشد که از طریق ایمیل برای این وبلاگ فرستاده اند و بنده عیناً آنرا در اینجا میگذارم ،
    ------------------------------------------------------
    با توجه به شرایط پیش آمده، ناچار شدم از وبلاگ خودم هم فرار کنم لذا دوستانی که مایلند در مراسم اعدام با اعمال شاقه در تبعیدشان شرکت کنم لطفا" دعوت نامه خود را به وبلاگ سیمرغ گرامی (کورمالی) ارسال نمایند (یا وبلاگ پیکسل آلوده) از مدیر سابق آزادگی تقاضا دارم حساب یکنفر را ببندد. همین طور از سایر دوستان تقاضا می کنم به این نهضت اعتراضی بدلیل بی‌احترامی و ارزش ننهادن به یک خواسته ی منطقی کاربران سایت از سوی مدیر ویا مسوول(ان) سایت بپیوندند.
    با سپاس یکنفر سابق

    پاسخحذف
  39. دلیورنس
    من چند ساعتی توانستم وقت بگذارم و دنبال صاحبان اصلی آزادگی باشم و نتایجی که فعلا گرفته ام:
    اول - پائیز نامی که از طراحان سایت بوده، وبلاگی دارد که فعال است، برای ایشان پیغامی دادم، هنوز جوابی نگرفته ام
    دوم - خاله سوسکه بالاترین، گویا اطلاعاتی و شناختی از سازندگان و صاحبان آزادگی دارد، اما بصورت عجببی خیلی از کاربران و....... که با آزادگی سر و کار داشته اند، ناگهان غیر فعال شده اند. همزمان با مدیر سایت (ساسان)، فرند فید "خاله سوسکه" نیز غیر فعال شده است، و تقریبا همزمان پائیز (از طراحان سایت) در آزادگی حساب ایشان نیز بسته شده. سعی می کنم "خاله سوسکه" (دو سال پیش گفته بوده که در ایران است) پیدا کنم و سوالی بکنم، البته بسیار بعید می دانم جوابی بگیرم ولی سعی ام را می کنم
    سوم - کاربرانی از مدیریت آزادگی پرسیده اند که برادر شما حساب کاربریت در بالاترین چه بوده؟ هیچ موقع به این سوال جواب نداده اند.

    هنوز جواب قطعی و غیر قطعی نگرفته ام اما از اول کار این سایت با اما و اگر شروع شده و با اما و اگر هم ادامه پیدا کرده ولی نمی توان نتیجه قطعی گرفت

    پاسخحذف
  40. دلیورنس:
    یادش بخیر، لینکهای قدیمی را نگاه می کنم و این همه کاربران بسیار با ارزش که گذاشتند و از این سایت رفتند، لابد نتوانستیم نگه داریم. کاربری بود دوست عزیزم بنام دردمند، کامنتی گذاشته بود که برای سایتی که امیدوارم دوستان تهیه خواهند کرد بسیار مفید خواهد بود:
    با توجه به اینکه 1 آزادگی ثبت نام رو آزاد گذاشته 2 حتما سایبری ها ثبت نام میکنند 3 احتمالا این وبسایت به مدارج بالا خواهد رسید 4 احتمالا ایران بحرانهای عمیق پیدا خواهد کرد و در نتیجه ساندیس خورهای سایبری برای خط دادن و عوض کردن و منحرف کردن نیروها در جریان فضای بسته اطلاعاتی ایران سعی میکنند ترفندهای اطلاعاتی بکار ببرند
    پیشنهاد من این هستش که مدیران این وبسایت لیست بلند بالایی از کاربران باسابقه ای که اطمینان به عدم وابسته بودنشان به سایبریهای رژیم بدست آمده(با توجه به نوع فعالیتشان در درازمدت) تهیه کنند تا در مقاطع حساس تاریخی وبسایت به دام سایبری ها نیافتد و جریان اطلاع رسانی و نظرات برای مدتی دست این لیست بلند بالا باشد.

    پاسخحذف
  41. میرور عزیز دوباره از شما درخواست میکنم من کاربر abcdefgh هستم که تقاضا دارم حساب من رو که به درخواست خود من غیر فعال شده رو فعال کنید

    پاسخحذف
  42. میرور عزیز وضعیت سایت آزادگی و استقلال اون اینقدر خوب بود که هنوزم هم حاضر نیستم با وجود وضعیت اخیر سایت آزادگی و حتی با معرفی‌نامه پیش‌کشی برم توی بالاترین ثبت‌نام کنم و اونجا کار رو ادامه بدم.
    برای همین پرسیدم که آیا حداقل انتظارات کاربران یعنی امنیت و دفاع از کاربران در برابر افراد ضدقانون مثل سایبریها یا جدیداً این میسیونرهای تازه‌ از راه رسیده، وجود داره یا نه؟!؟ چون اگه باشه که می‌شه اونجا فعالیت کرد.
    الان که صفحه اول رو نگاه می‌کردم، دیدم پر از لینکهای زرد یا تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم برای مسیحیت شده. Khateakhar که میسیونر مسیحی هست، مرتب لینکهای فله‌ای ضداسلام می‌فرسته یا کسان دیگه‌ای که رفتن سراغ لینکهای زیرشکمی.

    برای همین یه پیشنهاد داشتم که شاید مقبول شما افتاد. حالا که فعلاً خبری از سایت جایگزین نیست و شما هم هنوز ابزار مدیریت رو دارین و نمی‌خواهید هم آزادگی به لجن کشیده بشه، پس بیائید اونجا رو بطور سفت و سخت دست خودتون نگه دارین. اگه ادمین هم شده مثل امام زمان غائب، که بهتره سکوت اون رو به معنی رضا و تائید بدونید و با مدیریت شما، مثل قبل سایت رو فعال کنیم.
    نهایت کار شاید این باشه که ادمین آخر پائیز دیگه سرور رو تمدید نکنه و سایت برای همیشه خاموش بشه. ولی به قول ضرب‌المثل جوجه رو آخر پائیز می‌شمرن، شاید زود باشه که از حالا در این مورد نظر داد. ولی اگه اینجور هم شد حداقل مشابه صحبت شما آزادگی مثل یه لجنزار به آخر نرسیده.
    اگه موافقید و البته "به شرط تائید امنیت سایت"، فراخوان بدین که کاربران قدیمی هم باخبر بشن و مجدد فعال بشن.

    بماند کنجکاو هم شدم که تحلیل شما از وضعیت فعلی رو بدونم.

    پاسخحذف
  43. صحبت deliverance عزیز رو خیلی متوجه نشدم. اینکه لیست قدیمی‌های معتبر جمع بشه که زمان بحران چگونه ازشون استفاده بشه. امیدوارم ایشون توضیح بیشتری در این مورد بدن.

    پاسخحذف
  44. نکته دیگری که به ذهن پیر و خسته بنده رسید و فراموش نمودم که اضافه کنم آنکه در دور دوم فعال شدن آزادگی ظاهرااولین کسی که متوجه این مطلب شد خود جناب میرور بودند..در همان هنگام اولیه که مجدد ابزار کنترل مدیریت سایت را بر عهده گرفتید متوجه هیچ تغییر بنیادی و یا حتی کوچک نشدید؟!گاه می بینید بخشی از ابزار مدیریت فعال و بخشی دیگر غیر فعال می شود..اگر هیچ گونه تغییری رخ نداده و امکان و دسترسی شما آزاد است پس باید تا حدودی به راه اندازی مجدد سایت خوش بین بود.با احترام.کسروی

    پاسخحذف
  45. استاد کسروی گرامی، البته به دلیل اینکه من چندین بار در شبانه روز به سایت سر میزدم تا ببینم خبری شده یا نه، شاید جزو اولین نفر‌هایی‌ بودم که از بالا آمدن سایت مطلع شدم و خبر آنرا فوراً در وبلاگ گذاشتم ، اما اگر اشتباه نکنم قبل از من سه نفر لینک فرستاده بودند ، در مورد تغییرات باید عرض کنم که من هیچ گونه تغییری در ابزار مدیریت ندیدم و کماکان مثل سابق است ، نه کم شده است و نه زیاد ، با سپاس فراوان
    Mirror

    پاسخحذف
  46. ضمن عرض ارادت و دورود و تهنیت خدمت اصحاب جمعی سابق سایت آزادگی، دوستان و سروران گرامی، ادمفروشهای بی وطن و خائنین بالفطره، ضمن عرض ارادت خدمت ساحت پاک و نشُستۀ آینه گرامی، جناب کسروی، احسان عزیز، فری وویس پاک نهاد، مهندس اخراجی، کل دوستان نادیده که دلم برای مصاحبتشون تنگ برفته... آقا چرا راه دور بریم؟ همین وبلاگ رو بکنید محل درج اخبار و نوشته های تحلیلی... جهت خالی نبودن عریضه میشه تحلیلهای آبی - تخمکی سایتهای دیگر در مورد وضعیت اسفبار امروز ما را هم ارائه داد. همچنان که شاعر می فرماید:
    رفتم لب جو، آب نبود، آب آمد
    بنشسته بر این رخت همی چنگ زدم...

    پاسخحذف
  47. دلیورنس
    جناب فری وویس، کامنتی که کپی کردم، حرف من نبود کپی از کامنت کاربری بنام دردمند بود. ایشان می گوید (و از دید من درست هم می گوید) که لیستی از کاربران واقعی را مدیریت بهتر است داشته باشد تا در زمانهاییکه اتفاق خاصی می افتد (و طبق تجربه سایبریها به سایت هجوم می آورند برای به انحراف کشانیدن مسئله اطلاع رسانی)، این کاربران انتخاب شده را آزاد بگذارند و کاربرانی که عین مور و ملخ وارد سایت می شوند بصورت ناگهانی، بصورت موقت هم که شده غیرفعال نمایند. در عمل در 25 بهمن 89، اینچنین اتفاقی افتاد و تعدادی بی نهایت کاربر فیک وارد سایت آزادگی شدند برای از کار انداختن سایت در آن روز حساس.

    پاسخحذف
  48. دلیورنس
    القصه حسابی کارآگاه بازی من گل کرده است، یک مقدار حوصله کنم این ته و توه قضیه را در بیاورم شاید مسائل جدی تری مشخص بشه، اینجانب پاییز از مسئولین و طراحان آزادگی بوده، حالا در چه حد و میزانی که نمی دونیم ولی به هر حال مسئول بوده، دیروز پیغامی گذاشتم در وبلاگ این بابا، امروز یک ناشناسی به من در همانجا جواب داده، آیا این ناشناس خود پاییز هست؟ اگر خود این بابا هست، مشخص می شه که بدجوری این آقا دنبال قضیه آزادگی و این وبلاگ هست، اگر خود پاییز نیست ،کمی عجیب هست چون این وبلاگ فعال هست. من وضعیت فعلی را فریز کردم که در اینجا می توانید بخوانید:
    http://www.freezepage.com/1371082336UFVHHKJCEC

    پاسخحذف
  49. دوستان عزیز ، متن زیر از طرف کاربر قدیمی‌ آزادگی، پائیز گرامی است که مدتی‌ را هم مدیریت آزادگی را به عهده داشتند، البته نمیدانم که چرا نظر ایشان ثبت نشده است و دقائقی قبل من آنرا در بلاگر مشاهده کردم ، در هر صورت برای اطلاع دوستان عین متن را در اینجا میگذارم ، Mirror
    -----------------------------------------
    Paeez Parsi
    با درود خدمت همگی دوستان
    من تا همین چندساعت گذشته که دوستی در وبلاگم پیغام گذاشته بودن از جریانات آزادگی بیخبر بودم و متاسفانه کمک زیادی هم نمیتونم بکنم..
    در شرایط کنونی تنها اگر فردی با ایمیل واقعی که شامل نام کاملش هست، ثبت‌نام کرده (که بعید میدونم به تعداد انگشتان یک دست هم برسه)، باید نگران باشه وگرنه تا جایی که من میدونم جای هیچ‌گونه نگرانی نیست..
    تا همین امروز و مطمئنا باوجود تلاش بسیار، حتی یک نفر هم پیدا نمی‌کنید که رژیم اون رو از طریق شناسایی آی‌پی پیدا کرده باشد(تازه اونم آی‌پی فیک) و مسلم بدانید چنین توانایی ندارند وگرنه این همه زور زدن برای فیلترینگ اصلا نیازی نمی‌بود..از طرفی،هزاران دلیل میتونه برای غیبت ساسان وجود داشته باشه، بیماری، ازدواج ووو .. بنابراین فورا بدترین حالت ممکن رو مسلم نگیرین..
    البته من به هیچوجه در مقام نصیحت نیستم اما بنظرم ادمین یا ادمینها بهتره بجای بزرگ نمایی و تاکید بر مطلبی که اصلا معلوم نیست چیه جزیانش و تنها یک حدس کوره، سعی بر آرام کردن و کنترل سایت داشته باشن و کاربرانی هم که خیلی نگرانند میتونن مدتی لاگین نکننن و عوضش خارج نشینها فعالیت بیشتری داشته باشن تا زمان بازگشت ساسان..
    شک نکنین اگر سرور سایت در دست اطلاعات و غیره می‌بود در اولین اقدام اون رو پایین می‌کشیدن تا انتخابات کذاییشون بگذره..
    راستش خیلی خیلی بعید می‌دونم مشکل جدیی وجود داشته باشه و بنظرم ادمینها اگر دسترسیشون مشکلی نداره بهتره سایت رو راه بندازن و ادامه بدن تا ساسان بیاد و احتمالا بگه بدجوری سرش شلوغ بوده و فقط تونسته سِرور رو ردیف کنه و بقیش رو گذاشته به عهده‌ی ادمینها.. امیدوارم واقعا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با درود خدمت آینه گرامی، راستش من از اوضاع سر در نمی آورم. اگر این سایت دست عوامل حکومتی افتاده باشد، حداقل برای تخلیۀ اطلاعاتی هم که شده، حفظ ظاهر می کردند و فردی را به عنوان ادمین قلابی، با کاربران در تماس می گذاشتند. ضمن این که من با پائیز گرامی موافقم و جز موارد خاص که وبلاگنویس یا فعال اینترنتی با نام و مشخصات کامل و واقعی خود به فعالیت می پرداخته و دستگیر شده، موردی را سراغ ندارم. خود من با اینکه حین فعالیت در آزادگی دستگیر شدم، هیچگاه در بازجویی اشاره ای به عضویتم در سایتهای اجتماعی نشد. اصولا فکر نمی کنم فضاهای اینچنینی تهدیدی برای حکومت باشند و یا آنها علاقه ای به رصد شدید این فضاها داشته باشند. درد آنها بیشتر فیسبوک است و لباس دخترها. شاید هم من اطلاعات کافی ندارم و زیادی خوشبینم. و من الله توقیف.

      حذف
  50. دوستان گرامی ، من برای چند ساعتی‌ در خدمت نیستم و بعد از آن به شما ملحق میشوم ،،
    Mirror

    پاسخحذف
  51. دلیورنس
    پاییز عزیز در اینجا نیز آخرین کامنت خود را گذاشته است و در اینجا دوستان کامنت های ارائه شده بصورت کامل وجود دارد:
    http://www.freezepage.com/1371129115VRABXMUQSA
    نهایتا از دید من همینکه یک ردی از سازندگان آزادگی پیدا شد، از دید من با ارزش است و با شدت سپاهی بودن این سایت از دید من زیر سوال است ولی منتفی نیست، واقعیت چه بود؟ احتمالا در آینده مشخصتر خواهد شد. فعلا مهم آنست که به قول بیگ لاگ دوست عزیزم، فعلا خطری کاربرها را تهدید نکرده است، کسی سراغ ندارد اما واقعیت های این سایت احتمالا در آینده مشخص خواهد شد. ضمن اینکه چه کاربران و طراحان عادی پشت این سایت بوده باشند و چه اطلاعاتی ها و امثالهم، فعلا و فعلا سایت هایی مثل بالاترین و آزادگی اهمیت سابق را ندارند، چون جنبش سبز فعلا آرام است ولی آینده را نمی دانیم، ممکن است دوباره در آینده این سایت ها اهمیت گذشته خود را پیدا کنند یا شاید بتوانیم تعاریف جدیدی از این سایت ها ارائه کنیم که دوباره اهمیت گذشته را پیدا کنند.

    پاسخحذف
  52. deliverance عزیز صحبتی که نقل کردین با شرحی که دادین، چیز جالبی هست که هنوز توی سایت جایش خالی هست. اینکه کاربران بسته به کیفیت فعالیتشون سطح دسترسی خاصی داشته باشن. متاسفانه این قابلیت مفید رو قبلاً هم توی خود سایت مطرح شده بود، ولی ادمین بهش اهمیت نداده بودن و اگه یادم بیاد گویا میرور عزیز هم زمان همون بحث گفته بود که به بخش فنی دسترسی نداره.
    این بحث که کاربران تازه‌وارد تا یه مدت نتونن نظر بدن یا لینک بفرستن و یا بسته به اعتبار روزانه بشه یه تعداد معین لینک فرستاد. اینجوری سطح اسپم و لینکهای زرد و انحرافی خیلی کم می‌شه.

    ___________________________________________________


    deliverance عزیز این تحقیقات شما در مورد پائیز و وبلاگش آیا این وبلاگ رو هم پوشش می‌داد؟ یعنی آیا این وبلاگ هم قدیم مال ایشون بوده؟
    http://paeez88.wordpress.com
    البته یه مطلب توی اینترنت دیدم که ادعا کرده بود هویت واقعی ایشون رو می‌دونه و با عکس و آدرس معرفی کرده بود. چون به مطلب اطمینان نداشتم دیگه اینجا آدرس ندادم. اگه خواستین بگید که برای تحقیق بیشتر خدمتتون بگم.

    پاسخحذف
  53. حالا که بحث دسترسی به بخش فنی سایت شد، مجدد سئوال کسروی عزیز رو دقیق‌تر می‌پرسم که میرور عزیز شما زمانی که مجدد به کنترل‌پنل دسترسی پیدا کردین آیا تونستین بخش فنی و بخصوص اسکریپت‌های سایت رو هم مرور کنید که ببینید آیا چیزی اون تو تغییر کرده یا نه؟

    ببخشید که این مورد رو مکرر می‌پرسم و نگید صفحه‌ گرامافون طرف گیر کرده یا می‌خواد شایعه‌سازی کنه و یا بدتر ترس پخش کنه. همیشه گفتم «««همونطور که شجاعت با بی‌احتیاطی فرق داره، احتیاط هم با ترس یکی نیست»»». الان هم بخاطر کسانی که شاید اهل دونستن این چیزها نباشن، اجباراً مجدد مطرح می‌کنم.
    این حرفها رو گفتم چون برخلاف نظر بیگ‌لاگ خان و البته نویسنده وبلاگ پائیز، باید بگم که همه لو رفتنهای دنیای مجازی همیشه سر IP نیست.

    قبلش بگم اگه کسی به اون سرعت توی وبلاگ پائیز فحاشی کرده، نشون می‌ده که مطالب این وبلاگ در صدر لیست رصد سایبریها هست و تمام مطالب اون رو با دقت می‌خونن و بررسی می‌کنن. برای همین چیز زیادی نمی‌گم که اگه نمی‌دونن، یاد هم نگیرن.

    همونطور که قبلاً هم توی همین وبلاگ دوستان بهش اشاره کرده بود، حداقل کاری که با اسکریپت‌ها می‌شه کرد این هست که به کدهای خطرناک‌شون آلوده‌شون کرد و این کدها بخاطر جدید یا کم‌مصرف بودنشون هم از طرف فایروالهای معتبر یا خود مرورگرها هم شناخته نشه. حتماً دیدین که همه ویروس‌های ایرانی از طرف آنتی‌ویروسهای معتبر هم یا شناخته نمی‌شن یا دیر اینکار انجام می‌شه. دلیل هم کم بودن سطح انتشار و موارد مشابه هست.

    امروز هم حتماً شنیدین که گوگل رسماً خبر داده که از چند هفته پیش، کاربران ایرانی گوگل تحت حملات فیشینگ بوده و هستن. البته کارشناس آبکی بی.‌بی.سی عمداً جوری مطرح کرد که این فیشینگ تنها Client Side و یا به قولی از طریق صفحات جعلی وب صورت می‌گیره و دیگه به نوع Server Side اون که از طریق جعل DNS و بدست مخابرات صورت می‌گیره، اشاره‌ای نکرد. برای مثال شاید یادتون بیاد که چند سال پیش موقع ورود بدون فیلترشکن به فیس‌بوک که هنوز باز بود، شما رو به یه صفحه می‌‌بردن که فکر می‌کردین سایت خراب و در حال تعمیر هست.

    اینها رو گفتم که احتیاط کنید و فکر نکنید صرف بودن پشت یه IP خارجی همه چیز شما امن هست و همه کارهاتون محرمانه می‌مونه.
    الان هم تنها میرور عزیز می‌تونه جواب بدن که آیا بخش اسکریپت رو دیدن یا نه و اینکه آیا دستکاری شده یا نه.

    پاسخحذف
  54. نهایت هم اینکه میرور عزیز سئوالم رو در مورد بدست گرفتن مجدد کنترل آزادگی رو بدون جواب گذاشتین. الان که سایت رو مجدد نگاه می‌کردم، دیدم ماشاالله میسیونرها دست سایبریها و ساندیس‌خورها رو هم از پشت بستن و آزادگی رو مثل یه گوشت شکار در حال بلعیدن هستن.
    برای همین یه پیشنهاد دیگه دارم که دیدم به نوعی عزیزان اینجا هم قبلاً مطرح کردن. اینکه بطور موقت بجای وبلاگ که طراحی یه طرفه داره یه فوروم مجانی بسازید که بشه سوای بحث، اخبار رو هم اونجا لینک داد. برای ثبت‌نام و اطمینان از اینکه کاربران همون قبلی‌ها هستن می‌شه از همون ایمیل و رمز استفاده که جعل آیدی هم صورت نگیره. اینکار رو موقت انجام می‌دین، تا روزی که یا همین سایت فعلی آزادگی مجدداً کامل فعال بشه یا سایت جایگزین آماده بشه.
    جاهای زیادی هستن که فوروم مجانی با امنیت قابل قبولی می‌دن. نظرتون در این مورد چیه؟ البته اینکار رو من یا کسی دیگه‌ای جز میرور، نباید بکنه که کاربران به اون فوروم بتونن اطمینان بکنن.

    پاسخحذف
  55. دلیورنس
    سلام فری وویس عزیز و گرامی، احتمال می دهم که ووردپرس پاییز متعلق به همین جناب پاییز باشد که اینجا کامنت گذاشته اند، جاهای زیادی با این نام وبلاگ ایجاد شده که احتمال می دهم مربوط به همین شخص باشد اما مسئله من و ما جناب پاییز نبوده و نیست، روی آزادگی سوال بوجود آمده بود و همانرا دنبال کردم. من فعلا تصمیم گرفتم که مسئله آزادگی و جناب پاییز رو بیشتر بررسی نکنم، تقریبا خیلی مسائل مشخص شد، ابهامهای زیادی هم هست ولی آن میزان اطلاعات داریم که حدسهای مشخصی در رابطه با آزادگی ارائه کنیم، آنهایی که با ذهن جور در می آید (پازلها تقریبا تکمیل است، تقریبا عرض کردم). دو حالت بیشتر بنظرم نمی رسد، یا سازمانی و وزارتخانه ای پشت آزادگی بوده که هم اکنون بخاطر تغییرات داخلی، سایت را ول کرده اند تا مسئولی بیاید و دوباره بخواهد جمع و جور کند و الی آخر. با جواب جناب پاییز، حدس دوم قوت بیشتری گرفته است به اینصورت که ساسان وجود خارجی دارد و طراح و صاحب سایت بوده اما من مطمئن هستم که آن شخصی که با میرور در ارتباط بوده و آخرین ادمین، جناب ساسان نیست، به هر عنوانی و به هر دلیلی، جناب ساسان یک ادمین انتخاب می کند، همین ادمینی که تا آخرین لحظه در خدمتشان بودیم و با میرور در ارتباط بوده. بعد از حمله سایبری که همزمان به بالاترین هم انجام شد، جناب ادمین دیگر ول می کند و می رود، سایت را جمع می کند و از گوگل کش همه را پاک می کند و تحویل ساسان می دهد که دیگر ما نیستیم. ساسان هم که گویا آدم کمی بی خیالی هست (عملکردش نشان می دهد و گفته پاییز هم چنین است)، با کلی اما و اگر و تاخیر، سایت را ساسان بالا می آورد و دیگر دنبال بقیه مسائل فعلا نیست، اصولا آزادگی و بالاترین دیگر آن کشش سابق مالی و برند را ندارد، انگیزه ها کم شده است و جناب ساسان هم که گویا آدم خیلی سنگینی است، این می شود که الان چنین هستیم. فکر می کنم دیگر باید سراغ سایت جدید رفت که امیدوارم نیما و دوستان روی آن کار می کنند، با توجه به وضعیت پیش آمده و شخصیت جناب ساسان، خیلی نباید به سایت آزادگی امید بست. ضمنا مطمئنا میرور به کدها دسترسی ندارد حتی شاید ادمین هم (که گذاشته و رفته) به کدها دسترسی نداشته و همه چیز دست ساسان گل و بلبل بوده و هست که بی خیالتر از همه تشریف دارند.
    علت اینکه این مدت توانستم در این مورد وقت بگذارم، در محل کار ناگهان کمرم گرفت، دستم رو گذاشتم روی کمرم و داد و بیداد، فعلا یک ماه حقوق داده اند برای اینکه کمرمان درست شود، به هر حال خوشحالم که تا اندازه ای مسئله آزادگی مشخص شد، هر چند می توان بیشتر و بیشتر بررسی کرد اولا شاید دیگر نیازی نباشد دوما خیلی جناب پاییز (به دلایل قابل قبول) از دادن اطلاعات بیشتر استقبال نمی کند.
    ارادتمند

    پاسخحذف
  56. freevoice جان ، من سوال شما را در کامنت‌های بالاتر جواب داده بودم ولی‌ ظاهرا از دید شما پنهان مانده بود، لذا یکبار دیگر عرض می‌کنم که بعد از بالا آمدن مجدد سایت، ابزار مدیریتی را که من در اختیار داشتم هیچ گونه تغییری نکرده بود و تا همین لحظه هم تغییری نکرده است، اما اگر منظور شما قسمت‌های دیگر بخش پشتیبانی از قبیل آی‌ پی‌ و ایمیل کاربران میباشد باید بگویم که از ابتدا هم بنده به آنها دسترسی‌ نداشتم و اینها از مواردی است که فقط در اختیار ادمین سایت میباشد و فکر نمیکنم که ایشان آنها را در دست مدیران قبلی‌ هم گذاشته باشد ، من حتی به قسمت پشتیبانی و تغییرات هم دسترسی‌ نداشتم و هنوز هم ندارم و هرگونه تماس کاربران از طریق پشتیبانی از دید من پنهان است ، این مورد را بارها من در کامنت‌های خودم خدمت دوستان عرض کرده بودم و حتی بعضی‌ مواقع کاربران از من شاکی‌ می‌شدند که چرا جواب سوالات آنها را که به پشتیبانی میفرستند نمیدهم و علت آن هم این بود که من آنها را نمیدیدم ،Mirror

    پاسخحذف
  57. دلیورانس گرامی، من وبلاگ پائیز عزیز را دیدم و کامنت‌های آنجا را هم خواندم ، فقط به اطلاع شما میرسانم که من هیچ کامنتی را در آنجا ننوشتم ، چون ظاهرا یکی‌ از کامنت‌ها را متعلق به من دانسته اید ، Mirror

    پاسخحذف
  58. نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

    پاسخحذف
  59. شما ها مگه نمی خواهید فردا رای بدید که تا این وقت شب بیدارید؟ بیگ لاگ جان شما یک چیزی بگید

    پاسخحذف
  60. ببینید رفیقمان جناب ناشناس چه کامنتی لطف کرده و در وبلاگ بنده سندیده‌اند..

    « موضوع شناسایی افراد از طریق آی پی نیست. موضوع این است که وقتی سایتی در کنترل رژیم باشد به سادگی می توانند وارد کامپیوتر افراد شده و تمام اطلاعات لازم را بدست آوروند. و این چیزی که شما گفتید :
    ((((حتی یک نفر هم پیدا نمی‌کنید که رژیم اون رو از طریق شناسایی آی‌پی پیدا کرده باشد و مسلم بدانید چنین توانایی ندارند ))))

    به هیچ عنوان صحت ندارد. جمهوری اسلامی صد در صد قادر به انجام چنین کارهایی هست. رژیمی که به سیستمهای گوگل و جیمیل نفوذ می کند و وارد ایمیل کاربران آنجا می شوند، برایش هیچ کاری ندارد که از طریق یک سایت معمولی مثل آزادگی بتواند کامپوتر کاربران را هک کرده و وارد آنها شود. مخصوصا وقتی کنترل سایت را در دست داشته باشد.
    دوباره اعلام می کنم جناب پاییز که این حرف شما اصلا و ابدا صحت ندارد و نفوذ به کامپیوتر کاربران در دنیای امروز کاری ساده و شدنی می باشد مخصوصا برای یک دولت یا حکومت آنهم وقتی که یک سایت را در کنترل خودشان داشته باشند. حتی در این حد که می توانند دوربین لپتاپ را به کنترل خودشان در بیاورند.
    قضاوت در مورد صحت سخنان شما را به عهده دیگر خوانندگان می گذارد. زیرا که هر کسی در این روزها کمی از اینترنت و کامپویتر و یا حتی از اخبار روز خبر داشته باشد، می داند که نفوذ به ایمیل و اینترنت و کامپیوتر و شناسایی افراد کار بسیار ساده ای است. در این اندازه ساده است که کاربران عادی از طریق انجام چند دستور العمل می توانند اینکار را انجام دهند وای با حال اینکه کنترل سایت دست حکومت یک کشور باشد.
    بیچاره مردمی که حرف افرادی مثل پاییز و میرور را باور می کنند. به امید روزی که دست از گول زدن مردم ساده اندیش کشورمان برداریم.»

    اصلا آدم جوابش نمیاد وقتی با چنین عمقی از شوطیت روبرو میشه..بالام جان یه آنتی‌ویروس و فایروال بدردبخور بنصبان و بسته به مرورگرت یدونه از این برنامه‌های کمکی(Add-on)واسه جلوگیری از اجرای اسکریپت‌ها هم بزن تنگش و اینطور مثل بید نلرز..هک کردن وبکم چه ربطی به آزادگی داره آخه جیگر قاچ‌قاچ پاییز؟!.. گرفتاری ما یه ملیون دو ملیون نیست خداویکیلیکس.. :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام. من سر و ته این بحث را نمی دانم چیست و من هم اون ناشناس اولی نیستم ... هاهاها ... ولی لازم دیدم یک توضیح به این کامنت اضافه کنم. من ده دوازده سالی هست از اینترنت نون می خورم به همین خاطر یک مقدار تجربه در این زمینه دارم که تقدیم می کنم. شما وقتی توی اینترنت هستید امنیت خود را 0 تلقی کنید. از روی آی پی هم میشه خیلی راحت افراد را پیدا کرد و کسانی که در ایران هستند کاملا در معرض چنین خطری قرار دارند. بسته به نوع دیتابیسی که سایت داره انواع اطلاعات را درباره کاربرها می توان ذخیره کرد و وقتی سایتی به دست اشخاص غیر (اطلاعاتی، امنیتی، ...) بیافتد اگر حتی اطلاعاتی هم ندارد آنها خیلی راحت می توانند در پشت زمینه تغییراتی ایجاد کنند که از آن به بعد اطلاعاتی که منجر به دستگیری افراد می شود بوجود آید البته در صورتی که کاربران به فعالیت خود در آن سایت ادامه دهند. به همین دلیل اگر واقعا این تصور عمومی وجود دارد که آزادگی دست غیر افتاده است باید حتما به بچه ها گفت که کسی وارد سایت نشود تا خدای نکرده برای کسی مشکلی پیش نیاد.

      حذف