۱۳۹۲/۰۳/۱۵

در بازگشت یک سایت

 دو هفته پر التهاب را پشت سر گذاشتم و چشم از پنجره آزادگی بر نداشتم. در این چشم انتظاری من تنها نبودم. نگاه‌هایی‌ نگران‌تر از آنچه که می‌‌پنداشتم به این دریچه کوچک چشم دوخته بودند و همراه و همگام با من در خلأ یک سایت که به آن خو گرفته بودیم، شریک و یاور اندوه من شدند. از همه آنان سپاسگزارم.
اکنون نوبت ادمین محترم سایت آزادگی است که توضیحی برای علت این وقفه دوهفته‌ای سایت به همه کاربران و دوستداران آزادگی ارائه دهند و همه ما را از سرگشتگی و نگرانی بیرون آورند. این توضیح بویژه از آن جهت ضروری می‌نماید که سایت آزادگی و مسئولان آن در این دو هفته خاموشی از هر سو هدف تیرهای زهرآگین تهمت و ملامت و شایعات بوده‌اند
Mirror

۶۶ نظر:

  1. من به همان اندازه که از بازگشت سایت آزادگی خوشحال شدم، به همان اندازه شگفت‌زده و اندوهگین شدم وقتی دیدم که ادمین سایت هیچ توضیحی خطاب به کاربران و دوستداران سایت آزادگی نداده است، یعنی همه‌ی کسانی که حق دارند بدانند چه بر سر سایت محبوبشان آمده بود و علت خاموشی دو هفته‌ای آن چه بوده است. امیدوارم شگفت‌زدگی و اندوه من هر چه زودتر با توضیح ایشان برطرف شود.

    پاسخحذف
  2. صل علی میرور جون..آزادگی خوش اومد!(شاه شنگولی اول)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میرور خان سایت بالا نمی یاد!اولش شنگولمون کردین..ولی الان منگول شدیم!

      حذف
  3. The connection has timed out







    .The server at azadegi.com is taking too long to respond





    The site could be temporarily unavailable or too busy

    پاسخحذف
  4. دوستان گرامی ، سایت برای من راحت و مثل قبل بالا می‌آید و الان هم بسیاری از دوستان لینک فرستاده و کامنت گذاشته اند ، لطفا سعی‌ دوباره بکنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این سایت در اروپا هم قابل دسترس نیست.
      دیروز یکی دو ساعت لینک باز شد ولی باز دوباره باز نمی شود.

      حذف
  5. سایت اینجا هم بالا نمی آید!
    بد نبود اگر توضیحی میدادید که چرا سایت از دسترس خارج بود!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به بخشید، «اینجا هم بالا نمی آید!» کجاست؟
      یک حدودی از «اینجا» را بیان کنید بی زحمت.

      حذف
  6. Oops! Google Chrome could not connect to azadegi.com

    پاسخحذف
  7. از دستور
    ipconfig /flushdns هم استفاده کردم...بی نتیجه بود!
    Oops! Google Chrome could not connect to azadegi.com
    لطفا بگین دی ان اس رو تنظیم کنند!

    پاسخحذف
  8. 404. That’s an error.

    The requested URL /search?q=cache:azadegi.com/+http://azadegi.com/&cd=1&hl=en&ct=clnk was not found on this server

    پاسخحذف
  9. به سبک نیما آپلوس:ظاهرا فقط آزادگی برای سرورهای اروپا بالا میاد..امریکای شمالی خیر..از داخل ایران خبری هست؟

    پاسخحذف
  10. دوستان عزیز، کامنت زیر از بیگ لاگ گرامی است که در سایت, خطاب به من نوشته بودند و من عیناً آنرا در اینجا میگذارم ، ضمن اینکه از آپلاس عزیز(نیما) هم خواهش کردم که به اینجا تشریف بیاورند و هر کمکی‌ که از دستشان بر می‌آید برای شما انجام بدهند ،امیدوارم که مشکلتان بزودی حل بشود
    ----------------------------------------
    آینه جان، به دوستان بگویید از مرورگر کروم و اینترنت اکسپلوررررررر بکشند بیرون، بفرمایند از فایرفاکس و اپرا استفاده کنند که سایت را برای من مثل کره باز می کنند، گرچه با فیلتر شکن‌ها مصیبت داریم! من سه بار آی پی عوض می کنم تا بتوانم لاگین کنم. به برادران سایبری و حاج عزت بفرمایید یک کم سر شیلنگ را شل کنند ما راحت تر باشیم. و من الله توقیف.

    پاسخحذف
  11. با درود همین الان دیدگاه میرور عزیز رو دیدم ، دوستان DNS سایت ایراد داره شکیبا باشید تا تیم پشتیبانی مشکلات پیش اومده رو حل کنن ،،، براتون آخرین ورژن سایفون ٣ رو آپلود میکنم دریافت کنین و بر روی گزینه SSHویا VPN کلیک کنین وارد سایت بشین تا تنظیمات سایت به اتمام برسه... دوستانی که وی پی ان رایگان خواستن برام ایمیل بزنن براشون اکانت ١ ماهه و سافت شرکت رو ارسال کنم ،،، موفق باشین ، بازم اگه سوالی داشتین در خدمتم ...
    http://www57.zippyshare.com/v/11545267/file.html

    پاسخحذف
  12. اگه سرعت ارتباط پایین بود فعال و غیره فعال کنین تا زمانیکه به سرعت مطلوب وصل بشین، کسانی که وی پی ان ١ ماهه میخوان به این آدرس ایمیل بزنن براشون توضیحات و اکانت رو ارسال کنم ،،، سرعتش هم خوبس (nima.aplus@gmail.com)

    پاسخحذف
  13. یکبار کل سیستم و کوکی های مرورگر رو پاک کنین با این نرم افزار ... دوباره ورود به سایت کنین اگه مشکل برطرف نشد موقتا از نرمافزار بالا استفاده کنین
    CCleaner: http://www57.zippyshare.com/v/48299416/file.html

    پاسخحذف
  14. نیما جان درست میگن... کش مرورگر و دی ان اس اتون رو پاک کنید. از Ccleaner هم میتونید برای این کار استفاده کنید. فقط مراقب باشید کش دی ان ای تون رو پاک نکنید ها! ژنتیکی ناقص میشین! :))
    ضمنا من توی ایرانم و با مصیبت وارد سایت میشم.

    پاسخحذف
  15. من در اروپا هستم و امکان دست‌رسی به‌سایت را ندارم! با چهار جست‌وجوگر هم امتحان کردم! فایرفاکس، اپرا، کروم و اکسپلورر! که با بعضی از آنها تا‌به‌حال به‌آزادگی سرنزده بودم! بنابراین احتیاج به پاک کرذن کش آنها هم نبود!
    این‌که سایت در ایران قابل دسترسی است و در اروپا نیست، بسیار قابل تعمق و مشکوک است! آیا کس دیگری در اروپا، آمریکا و یا به‌طور کلی خارج از ایران، به‌سایت دسترسی دارد؟
    بیشر مراقب باشید!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فضول جان، خیلی از لینکها و نظراتی که در چند ساعت اخیر در آزادگی گذاشته شده، توسط دوستانی است که در خارج از کشور (اروپا و آمریکا) بسر می برند. بنابر این مسئله عمومیت ندارد. ما که داخل ایران با مکافات وصل می شویم. اگر کسی می خواست رد زنی کند، حداقل موقتا سر شیلنگ آب را کمی شل می کرد که مردم راحت به دام بیافتند!

      حذف
  16. man dar europa hastam va be site dastresi daram

    پاسخحذف
  17. This webpage is not available
    Google Chrome could not load the webpage because www.azadegi.com took too long to respond. The website is down, or JOMHORIYE ESLAMI HAS ACCESS CODE! .

    پاسخحذف
  18. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با دوستان خارج از کشور تماس برقرار شد. در سایت لاگین نمودند. از استرالیا و سوئد. مشکلی گزارش نشد. شمارۀ سریال اینجانب CR-710-p13 می باشد. نام کاربری شما در سایت همسایه چیست می باشد؟ :)

      حذف
    2. نمی‌دانم بیگ لاگ عزیز، من با ping هم دسترسی به‌آدرس سایت ندارم! بنابراین مسئله DNS هم که نیمای گرامی یادآوری کرده بودند، مطرح نیست! مثل اینکه در دو اینترانت جدا ازهم هستیم!

      حذف
  19. This Connection is Untrusted





    You have asked Firefox to connect
    securely to azadegi.com, but we can't confirm that your connection is secure.
    Normally, when you try to connect securely,
    sites will present trusted identification to prove that you are
    going to the right place. However, this site's identity can't be verified.



    What Should I Do?

    If you usually connect to
    this site without problems, this error could mean that someone is
    trying to impersonate the site, and you shouldn't continue.

    پاسخحذف
  20. http://gooyawww.azadegi.com/login/ این آدرس جدید لاگین است؟!کمی مشکوک بنظر می رسد.دوستان تایید می کنند؟

    پاسخحذف
  21. امکان دسترسی به سایت نیست!این وبلاگ هم که به فراموش خانه سپرده شد..(شاه شنگولی اول)

    پاسخحذف
  22. لطفا اطلاع رسانی کنید آی پی سرور آزادگی در کشور روسیه قرار دارد لطفا تا اطلاع مدیر و صاحب اصلی سایت وارد سایت نشوید! لطفا اطلاع رسانی کنید...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نیما جان, IP آزادگی که من می شناسم 62.102.150.199 است! منظور شما این IP که نیست؟ یعنی آزادگی با IP جدیدی آمده؟

      حذف
    2. بله..من در دو خط بالا هم که گفته بودم امن نیست و پیغام عدم اتصال می دهد..بخصوص برای ایرانیان خارج از اروپا و ایران..فقط یکی از دوستان ظاهرا گفته بودند از استرالیا لاگین کرده اند.در آمریکای شمالی امکان لاگین نبوده و نیست..

      حذف
  23. location این IP که در کامنت قبلی نوشتم کشور سوئد است!

    پاسخحذف
  24. هکرهای روسی بسیار خبره هستن، شغل این کله زردا فروش اطلاعات یوزر هاست کاربران آزادگی دقت کنند اگر لینکی تحت عنوان... برای تکمیل و یا بازنگری دوباره حساب کاربری وارد لینک شوید را دریافت کردند منظورم به ایمیل هست و یا بهر دلیلی گفته شد که بایستی وارد لینکی شوید تا حساب خودتان را بازنگری کنید دقت کنید وارد نشوید!!!! این جریان داره بسیار بو دار عمل میشه ... هکر های روسی تو سرقت ایمیل و فروش اطلاعات خبره هستن ،،، لطفا تا اطلاع کامل صاحب سایت در آزادگی فعالیت نکنید، سایت رو زدن ایمیلتون رو نزنن!!! چرا هیچ صدایی از مالک آزادگی در نمیاد؟؟؟ دسترسی نداره در غیره اینصورت مگه ممکنه سایتی کرکرش پایین کشیده بشه اونم از طرف هکرای روسی اونوقت بدون هیچ توضیحی سایت رو بیاره بالا !!!

    پاسخحذف
  25. fozul جان صحبت از آی پی سایت نیست آزادگی در حال حاضر امن نیست، اینجانب گفتنی هارو گفتم باقیش دیگه با خودتونه، به غیر از دی ان اس پینگ سایت هم کاملا مشکوکه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرف نیما بشدت تایید میشه..با وارد کردن نمره دی ان اس سرورهای گوگل هم همون پیام بالایی ظاهر میشه که بالا گفتم و قابل اعتماد نیست...فلاشینگ دی ان اس هم کارساز نیست..سی سی کلینر هم بی تاثیره..کاربرای داخل ایران و اروپا مراقب باشند.(شاه شنگولی اول)

      حذف
    2. نیما جان من اروپا هستم و از روز اول این جریان هم تا الان نتوانستم به‏‏‏‎‏‏سایت دسترسی داشته باشم!
      ping هم جواب نم‏ی‎ده! به‎اندازه کافی هم مواظب مسائل امنیتی هستم! امیدوارم بقیه دوستان ذوق‎زده نشده باشند و اطلاعات خودشون را لو نداده باشند! به‎خصوص Mirror عزیز!

      حذف
    3. توجه توجه...به تمامی مسلمانان مقیم اروپا واجب کفایی است که کاربر ملحد " fozul" را یافته و با یک درجه تخفیف ناشی از رافت اسلامی با چهارده ضربه کارد به نیت چهارده معصوم وی را منهدم سازند...باشد که اجرتان نزد حوری پری های خیالی در آن دنیا باشد!(دکتر سبز الله)

      حذف
  26. کاربران آزادگی توجه فرمایید: میرور هم اینک توسط ایسلام گرایان ایفراطی دستگیر شده و در جنوب لوبنان در یک نیمایش زنده تیلیوزیونی توسط مجاهدین اعظم ایسلامی سر بریده خواهد شد..لطفا به گیرنده های خود دست نزنید و تا آن زمان به چند تبلیغ اسلامی همراه با اقامه اذان و نیایش توجه فرمایید..الله اکبر.. زیگ هایل اسلام..مرگ بر آزادگی و کاربرانش..مرگ بر ضد ولایت فقیه..مرگ بر همتون حتی مسلمان میانه رو..نام مسلمان با مسلسل گره خورده است..ما زنده ایم تا بکشیم و کشته شویم..تا برقراری نظام داس و چکش اسلامی رفقا به پیش..زیگ هایل قرآن!( شاه شنگولی اول ازخبرگزاری شنگولستان)

    پاسخحذف
  27. Mirror عزیز شما که بدون شک و به اذعان خودتون هدف تیر زهرآگین از هر مدل نبودین و کنار جمع آزادگان آزادگی مایل بودین بدونین که قضیه چی هست و آیا اصولاً روزی مجدد موفق به دیدار سایت خواهیم شد یا نه.
    اما انصافاً وقتی فضای اطلاع‌رسانی تاریک و مبهم باشه، طبیعی هست که کاربران و خوانندگان سایت می‌رن سراغ تئوریهایی که می‌تونه از صفر تا ۹۹ درصد درست باشه و این رو از سیاه‌دل و دشمن بودن اونها ندونید. امیدوارم بعد از راه‌اندازی مجدد حداقل شما اطلاعات بیشتری از پس‌پرده داشته باشین که اینجور مواقع به داد کاربران و خوانندگان مشتاق و وفادار برسید.
    به امید موفقیت شما و ادمین و البته سایت آزادگی.

    پاسخحذف
  28. درود بر آینه
    در هنگام وارد کردن نظر، هنوز امکان دسترسی نیست.
    امیدوارم این بازگشت با توضیحاتی فنی از سوی ادمین باشد.
    بهروز و پیروز باشید

    پاسخحذف
  29. لازم است که در ابتدا به همگی‌ درود و سلامی عرض بکنم ، روز گذشته را در خدمت نبودم و در بازگشت به سایت که نگاه کردم به امید این بودم که خبر جدیدی از مسئول سایت دریافت کرده باشم که متأسفانه در آنجا هم هیچ پیامی نبود ، البته پیام هشدار نیما عزیز(آپلاس) را هم دیدم ، هر چند که من همیشه و ماهاست که در آنجا لاگین هستم و ارتباطم را با کاربرانی که در سایت مشغول به فعالیت هستند قطع نخواهم کرد ،
    مشاهده کردم که هنوز تعدادی از کاربران مشکل ورود به سایت را داشتند و عده‌ بسیاری هم براحتی وارد میشوند، البته قبول دارم که بی‌خبری و پشت درب ماندن باعث استرس بیشتر میشود اما همه اینها نشان از ایراد و مشکلی‌ است که دلایل آن بر من هم نامعلوم است ، اصولا من هم مثلِ اکثرِ شما دوستانِ گرامی عادت به اینکه زود قضاوت و نتیجه گیری بکنم ندارم ولی‌ احتیاط و اندیشیدن و در کنار آن تحلیل صحیح با ذکر دلایل را استقبال می‌کنم ، ظواهر این‌طور نشان میدهد که نمیتوان منکر اختلال در سایت شد ، آزادگی بدون هیچ علت و بدون هیچ گونه خبر قبلی‌ برای دو هفته از دسترس خارج شد و ناگهان بعد از گذشت این مدت دوباره بر روی صفحه ظاهر شد ، آنهم بدون هیچگونه تغییر و یا توضیحی ، خب این مسئله ابهام بر انگیز است، مگر اینکه ادمین توضیح قانع کننده‌ای برای همه ما داشته باشد ، هیچ نشانه‌ای از اینکه اتفاقی برای کسی‌ افتاده باشد در دست نیست و آنچه که موجود است یکسری حدسیات و شایعات دروغین و اغراق آمیز میباشد که توسط یکی‌ دو نفر خارج از سایت و خارج از جمع ما گفته میشود، که به اندازه صد نفر حرافی و یاوه سرایی میکنند که از لحاظ من بی‌ اهمیت و بی‌ اعتبار است ، این گونه هذیان گویی از طرف دو نفر و نصفی‌هایی‌ است که از وحشت افشای پرونده‌شان در سایت ها، پشت اسامی جدید همان گفته‌های هجو قبلی‌ را تکرار میکنند ،
    من از کاربران گرامی خواهش می‌کنم که کمی‌ صبر و تحمل داشته باشیم و با احتیاط پیش برویم ، زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد ، در اینجا از نیما عزیز یکبار دیگر خواهش می‌کنم که در صورت امکان اطلاعات بیشتری از آنچه که میداند در اختیار ما بگذارد ،،،
    Mirror

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای بابا این چه وضعش است آقای آینه سابق مدیر سابق محترم سابق... بابا چرا سرویس نمی دین؟ من از صبح تا حالا لاگین کردم و چشمم به در خشک شد که برادرا بیان منو ببرن... کار و زندگی داریم بگین بجمبن آخه. علاف که نیستیم.

      حذف
  30. بسیار نغز است جناب میرور!ادبیات کاربردی جمهوری اسلامی را دگرباره سرفصل خطاب خود قرار دادن پیشه نفرمایید.از شما انتظار بیشتری به عنوان مدیر محترم تارنمای آزادگی می رود..همان گونه که در چند خط دست نوشته خود در چند پست بالا گفتم برای بنده امکان لاگین کردن به هیچ وجه فراهم نیست..از طریق محیط داس در همین ویندوز دی ان اس را فلاش نمودم(نظیر پاک کردن کوکی ها)افاقه نکرد..از سی سی کلینر هم سود جستم که بی فایده بود..دی ان اس های گوگل را برای ویندوز خود باز تعریف نمودم بازهم نشد..از طریق گوگل هیچ اندکسی مشاهده نمی کنم..یعنی هنوز برای بنده موتور جستجوی گوگل تنها تارنمای اصلی آزادگی را نشان می دهد..از طریق گوگل کش امکان دیدن تنها صفحه اول آن هم نسخه یک روز پیشین فراهم است..مرورگرهای مختلفی که بکار بردم جملگی This Connection is Untrusted را بیان می دارند...از طریق سایت هایی که آی پی آزادگی را شناسایی می کنند متوجه شدم که این آی پی متعلق به اوکراین است.62.149.23.243(آدرس با پینگ بدست آمد)در انجام عمل پینگ هم 100 درصد data loss وجود دارد و همچنین request timed out نشان می دهد..پس این مطالب یاد شده را لطفا به حساب افشای پرونده و حرافی و شایعه نگذارید.با سپاس.کسروی 2012

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب کسروی گرامی، جسارتا نغز است چون اینجانب بی مغز است، شما از داخل کشور تلاش می کنید یا از خارج کشور... البته اگر فضولی نباشد!

      حذف
    2. نغز است جناب بیگ لاگ.. خرمای بی مغز شیرین تر و مطمئن تر است برای پیرانی که دندان جویدن همان خرما را هم ندارند..بنده از کلبه بوفالوبیل در حومه و حوالی کشتی "کریم پوست کلفت" خودمان که اشتباهی "کریستف کلمب" نام گرفته است لاگین می کنم.در بالاترین هم دیدم که در این مورد بحث شده است: http://www.balatarin.com/permlink/2013/6/6/3331400
      سوای "های و هوی" و "قیل و قال" برخی که می توانند عوامل تفرقه افکن نظام مقدس در پوستین کاربران سابق آزادگی بوده باشند باید دید در یکی دو روز آینده آیا مشکل حل می شود یا خیر؟ می بینید که ادمین محترم سایت آزادگی هم ترجیح می دهند همانند نظام الهی-ولایی با سکوت خویش صحنه را برای باز تولید باطل اشکال مختلف شایعات وارد و ناوارد باز بگذارند.حداقل جناب میرور را که باید در جریان مشکلات و مسائل یاد شده قرار می دادند.بد بینی مفرط را قبول دارم که خصیصه ذاتی ما ایرانی جماعت است ولی خوشبینی بیش از حد کمی دور از انتظار خواهد بود..البته برخی نظرات هم جالب توجه است که می گویند چون نمی توانید لاگین کنید پس همانند کلاغ در حال جعل واژگونه حقایق هستید!پس به حساب این گفته زین پس بایست قار قار نمود! با سپاس..کسروی 2012

      حذف
    3. باز جای شکرش باقی است از کلبۀ عمو توم لاگین نمی فرمایید استاد گرامی... البته بنظر من شما کاملا درست می فرمایید. ما که آب از سر و تهمان گذشته و بقول شما "هسته"مان را هم کشیده اند، ولی باقی دوستان کمی محتاط باشند بد نیست... و شما که هر سال مدل عوض می فرمودید، چرا هنوز در مدل 2012 مانده اید؟ ورژن امسال را هم بزنید دیگر!

      حذف
  31. الان که سایت داون شده و در دسترس نیست. پینگش از سایتهای پینگ 100 در 100 لاست است.

    پاسخحذف
  32. بیگ‎لاگ عزیز, کار کم‌کم دارد به‎جاهای باریک می‏‎کشد!آدرس IP سایت آزادگی همیشه 62.102.150.199 بوده و محل سرور هم در سوئد! من هنوز هم امکان باز کردن سایت آزادگی را ندارم! تمام حیله‎هائی را که می‎دانستم هم به‎کار بردم! این‎که دوست گرامی کسروی 2012 IP دیگری را (62.149.23.243) با ping به‎دست می‎آورند, بسیار مشکوک است چون ping به‎ آدرس azadegi.com به‎من IP اصلی سایت آزادگی را می‎دهد هم‎راه با request timed out ! متاسفانه شواهد نشان از آن دارد که گویا دامنه (domain) سایت دزدیده شده! عدم جواب‎گوئی صاحب و یا صاحبان سایت هم قوزبالاقوز شده! به‎هرحال شما که در ایران هستید شرط احتیاط را رعایت کنید تا تکلیف مشخص شود!
    این‎که این کامنت را نوشتم, استفاده شما از لغت "فضولی" بود که با دیدن آن خودم را بی‎اختیار پیش‎انداختم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاسگزارم فضول جان... بله رعایت احتیاط می شود. دوستان هم همگی حق دارند نگران باشند. ولی یک نکته هم هست که حتی ابله ترین هکر هم میداند که با این وضعیت، همۀ کاربران مشکوک می شوند. یعنی اگر قصد دزدی اطلاعات داشته باشند، حداقل ظاهر امر را حفظ می کنند تا مردم با خیال راحت به دام بیافتند. ضمن این که بدام انداختن امثال ما که با هزار جور آی پی عوض کردن و هویت جعلی و تعویض ISP و دادن ایمیل جعلی در حال فعالیت هستیم، همچین هم ساده نیست.

      حذف
  33. سایت خودنویس و ازادگی روی یک سرور هاست شده بودن. سایت خودنویس هم در دست تعمیر است.

    پاسخحذف
  34. fozul عزیز صحبت شما در مورد پینگ برای من هم کاملاً درست هست و توی چند ساعت گذشته همیشه ۱۰۰٪ پکت‌‌ها گمشده هستن. اما نکته جالبتر و البته گیج‌کننده که هنوز کسی بهش جوابی نداده این هست که با یه فیلترشکن امن خارجی و IP اروپا راحت می‌تونم وارد سایت بشم. بین حالت عادی و HTTPS هم فرقی نداره و هر دو باز می‌شن. البته الان بیشتر فعالیتها از نوع سرگرمی یا حتی لینکهای زرد هست و کاربران قدیمی بخصوص خود میرور خیلی فعال نیستن (عصر جمعه تا الان).

    چیزی که الان با صحبتهای اخیر نگرانم کرده این هست که اگه پینگ جواب نمی‌ده پس من دارم کجا رو باز می‌کنم؟؟؟ امیدوارم که این سئوال کردنم به چشم شایعه‌پراکنی دیده نشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. freevoice عزیز این مطلب را که شما فرمودید سرآغازگر پرسشی شد که لازم آمد تجربه مشابه شما را داشته باشم.شما هم کاملا درست می فرمایید..گرچه بسیار کاری بدور از تعقل است که از ینگه دنیا با فیلترشکن به سبک مرسوم ایران به دنیای مجازی راه یافت ولی با بکارگیری اولتراسورف می توان در هردوحالت نامبرده-عادی و رمزنگاری شده- وارد آزادگی شد.البته هنگامی که شناسه و کلمه عبور تایپ می شود سراز ناکجاآباد در می آورد و ارتباط قطع می شود!مابقی فیلترشکن های مرسوم و رایج مورد استعمال در ایران را نیازمودم.درحالت عادی که اصلا امکان راه گشایی نیست و علاوه بر timed out شدن کلمه Untrusted نیز در مرورگر این حقیر نقش می بندد(همانند راه یابی با شناسه و کلمه عبور در بالاترین).امیدوارم ختم به خیر گردد و کاربران نازنین داخل ایران از گزند احتمالی و عواقب بعدی محتمل در امان باشند.با تقدیم احترام..کسروی

      حذف
    2. freevoice عزیز, آیا ping را با فیلتر شکنی که بوسیله آن به‎آزادگی دسترسی پیدا می‎کنید هم امتحان کرده‎اید؟ آیا آدرس IP برگشت‎ داده شده, با آدرس IP فیلترشکن‎‎های دیگر که به‎سایت دسترسی پیدا نمی‎کنند یک‎‎‎‎سان است؟ اگر IP ها متفاوتند, حدس من این‎است که domain آزادگی دزدیده شده!

      حذف
  35. بیگ‌لاگ عزیز همیشه نشت اطلاعات از طریق IP نیست و اگه کنترل‌پنل دست نااهل باشه می‌شه یه کارهایی کرد. منتهی چون قراره مثبت‌اندیش باشیم و شایعه‌پراکنی نکنیم و منتظر اخبار بیشتر بمونیم، شخصاً صبر می‌کنم ببینم این چند روز بعد چه چیزهایی رو روشن می‌کنه.

    پاسخحذف
  36. درود بر شما دوستان:
    آدرس اختصاص داده شده به آزادگی در لیست عمومی کشوری نیست!
    اما رنج استفاده شده در کشورهای زیر هست:
    http://www.nirsoft.net/countryip/se.html
    http://www.nirsoft.net/countryip/at.html
    http://www.nirsoft.net/countryip/no.html
    http://www.nirsoft.net/countryip/fr.html
    http://www.nirsoft.net/countryip/de.html
    که با توجه به شرکت میزبان سایت
    http://virtualroad.org
    گزینه احتمالی کشور دانمارک هست.
    با آی پی قبلی خود و چند آدرس دیگر که برای عبور از فیلتر استفاده میکردم در حال حاضر نمیتونم سایت رو مشاهده کنم و پیامی ظاهر شده بیانگر عدم سرویس دهی به برخی آدرسهاست. که با توجه به نوع حمله سایبری آخر، این یک پاتک رایج است.
    اما از نظرات میشه این برداشت رو داشت که همه نگران اطلاعات کاربری خود هستند که تا صاحبان سایت در این باره صحبتی نکنند، این نگرانی پابرجاست.
    دوستان عزیز، تا زمانی که شما با تغییر آی پی به سایت وارد میشوید هیچ تهدیدی وجود ندارد، مگر اضافه شدن اسکریپتهایی به سایت که با استفاده از مرورگرهای بروز شده و افزونه های امنیتی این نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
    و اگر از ایمیلی برای ثبت نام کاربری خود استفاده کرده اید که در جاهای دیگر برای ثبت نام کاربری با وارد کردن اطلاعات حقیقی خود استفاده کرده اید، حتما اطلاعات خود را ویرایش کنید و از عمومی نبودن آن مطمئن شوید.
    اگر رمز عبورتان با رمز اکانتهای دیگرتان یکی است، حتما تغییر دهید.
    از آنجایی که ما کاربری داخلی به اجبار همیشه از فیلترشکنها استفاده کرده ایم، فقط پیشنهاد میکنم که شما دوستان که در خارج از ایران هستید نیز برای استفاده از آزادگی از روشهای رایج در ایران استفاده کنید. و دوستان داخلی به وی پی ان های داخلی که خرید و فروش آن با شماره حسابهای بانکهای داخلی انجام میشود، اطمینان نکنند.
    امیدوارم نکته‌ای جا نیافتاده باشه
    بهروز و پیروز باشید
    رهبرِ آزادگی :D

    پاسخحذف
  37. با استفاده از افزونه AnonymoX که جناب راهبر در وبلاگ خود معرفی کرده اند و با استفاده از مرورگر موزیلا نیز می توان با تغییر گزینه آی پی به کشور فرانسه وارد سایت آزادگی شد ولی امکان لاگین نیست..در حالت عادی و با استفاده از مرورگر کروم و یا سایر مرورگرها از سرزمین بوفالوبیل امکان دسترسی به آزادگی نیست..چه برسد به لاگین نمودن در آن!(شاه شنگولی اول و شرکا)دوستان و کاربران آزادگی کماکان مراقب هویت مجازی خود باشند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از "تور" استفاده کنید:
      https://s3.amazonaws.com/0ubz-2q11-gi9y/en.html

      حذف
    2. از "تور" استفاده کنید:
      https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

      و یا سایفون:
      https://s3.amazonaws.com/0ubz-2q11-gi9y/en.html

      حذف
    3. موضوع اصلا استفاده از فیلترشکن نیست!موضوع عدم امنیت تارنمای آزادگی و آشفته بازار بوجود آمده است جناب راهبر..درضمن شما که در بالاترین در جواب کامنتی فرموده اید که بجای https از www ساده جهت لاگین استفاده شود بجای خود توصیه قابل تاملی است!چراکه موضوع امنیت کاربر مطرح است و نه بی اهمیت شمردن آن! سپاس از نظرات سطور بالای شما..دوستانی هستند که به کار شبکه و اینترنت واردتر بوده و قابل اطمینان نیز هستند..منتظر بررسی و پاسخ آنها می مانیم.

      حذف
    4. نام کاربری شما رو بخاطر نمیارم.
      اما من محسن نامی با نام کاربری rahbor هستم که از بدشانسی شما مهندس شبکه هستم.
      پیشنهاد میکنم که در محیط مجازی چیزی و یا کسی رو خواستید نقد کنید با ذکر منبع و با دلیل باشه.
      چیزهایی که لازم بود رو برای همراهانم در بالا نوشتم.

      حذف
  38. توضیحاتی که در جواب همه عزیزان لازم هست بگم رو یکجا اینجا می‌گم که پیدا کردنش راحت‌تر باشه.

    ۱ – بحث پینگ چه مستقیم و چه با فیلترشکن تاثیری در Packets 100% loss نداره و همیشه نتیجه همین هست. حتی جالب اینجاست که اگه توی سایت http://network-tools.com که یه سایت خارجی و دور از سیستم فیلترینگ ایران هست این پینگ رو انجام بدین، باز صد در صد پکت‌ها به مقصد نمی‌رسن.


    ۲ – سایت آزادگی به IPهایی که مال آمریکا و کانادا باشه حساس هست و اونها رو باز نمی‌کنه. ولی مال اروپا رو باز می‌کنه. دسترسی به IP از آسیا یا آفریقا و اقیانوسیه نداشتم که تست کنم. دوستانی که دارن، تست کنن و اعلام کنن.
    این مورد کلاً خودش یه علامت تعجب بزرگ و البته شک‌برانگیز هست که چرا نباید بشه با IPهای آمریکا و کانادا وارد سایت شد.


    ۳ – سوای پینگ اگه با سایتهای مخصوص Traceroute رد سایت رو بگیرین، می‌بینید که نهایت کار به سوئد ختم می‌شه و این وسط دو سایت bahnhof.net و virtualroad.org رو آخر کار لیست می‌کنن که به نظر محل سرور سایت و شرکتی هست که امنیت سایت رو تامین می‌کنه.
    جالبه که سایتی که بالا معرفی کردم چون توی آمریکا هست همون اول کار بخاطر رد IPهای آمریکا دیگه نمی‌تونه ادامه بده. ولی این سایت مرجع traceroute.org یا tracert.com می‌تونن انجامش بدن. با اینترنت خودتون چک کنید که ببینید آیا وسطها به جای مشکوک می‌ره یا نه.


    ۴ – Aplus عزیز توی سایت آزادگی گفتن که با پاک کردن DNS cache در کامپیوتر مشکل دسترسی و لوگین برطرف می‌شه.
    از نظر تست و تجربه بطور کامل تمام cacheهای شبکه رو پاک کردم، ولی باز هیچ تاثیری روی باز کردن یا پینگ نداشت.
    اگه منظور ایشون هم DNS hijacking باشه که دولت ایران توی اون تخصص داره و خیلی وقتها بخصوص برای فیس‌بوک و یوتیوب بشدت ازش استفاده می‌کنه، که طبق اطلاعات شخصی خودم، عمده اون جعل Server side هست و نه Client side و برای همین پاک کردن cacheها توی کامپیوترهامون، همیشه مفید نیست.


    ۵ – من مدل HTTPS سایت رو چک کردم و چه زمان لوگین و چه توی خود سایت مشکل امنیتی به من گزارش داده نشد. البته با دیدن مشخصات صفحه اول می‌شه فهمید که گواهینامه HTTPS رو سایت کومودو اوایل ژانویه ۲۰۱۲ صادر کرده که در ظاهر هم معتبر هست. مگه مشابه چند سال پیش که گواهینامه‌های کومودو بدست دولت ایران دستکاری شده بود، اینبار هم چنین کاری انجام شده باشه که البته هیچ سندی در موردش به چشمم نیومده.
    لطفاً باقی عزیزان این مورد رو چک کنن که آیا مال اونها مثل مال من هست و صادر شده از کومودو و معتبر یا مشابه کسروی عزیز به ناکجاآباد ختم می‌شه. اگه تفاوت زیاد باشه که معلومه یه چیزی این وسط درست نیست.

    ۶ – در مورد توضیح راهبر عزیز باید بگم که ایشون اشاره به اسکریپت توی سایت داشتن که من بخاطر مثبت‌اندیشی از این بحث دوری کردم. باز هم برای اینکه از شایعه‌سازی اجتناب کنم در این مورد خیلی بحث نمی‌کنم. بخصوص که نمی‌خوام سایبریهایی که اینجا رو رصد می‌کنن، به چیزهایی برسن که شاید هنوز نمی‌دونن. اما متاسفانه همیشه مرورگرها یا حتی انواع و اقسام آنتی‌اسپای و فایروال‌های ضدتروجان و ضدویروس نمی‌تونن اسکریپت‌های خطرناک برای امنیت رو تشخیص بدن.
    ولی باز اضافه می‌کن که در حال حاضر این مورد یه دلیل حتمی برای وجود خطر نیست، مگه مطمئن بشیم که واقعاً ادمین دیگه همون ادمین سابق نیست. متاسفانه این مورد رو قرار بود که میرور عزیز چک کنه و بهمون بگه که تا الان نه اینجا و نه توی خود سایت آزادگی بهش اشاره نکردن.


    ۷ – و نکته آخر این هست که نمی‌دونم چرا میرور عزیز مثل روزهای اول این وبلاگ، یا حتی توی خود سایت فعال نیستن و هنوز در مورد موارد فنی توضیحات بیشتری بهمون ندادن.
    بماند موندم این بحث سر "اون یکی سایت" و "اهانت‌های اون یک نفر" چی هست. آیا کسی می‌دونه که این قضیه چی هست و اون سایت و شخص چه کسانی هستن؟

    پاسخحذف
  39. سپاس از freevoice نازنین..بسیار نغز بود..گرچه اطلاعات مرتبط با امنیت شبکه بنده بسیار اندک است و توضیحات علمی-فنی ولی جامع شما علامت های سوال ذهن بنده را پاک نکرد..(به عبارت ساده تر حتی با دوبار خواندن آن نیز مطالب شما برای من قابل هضم نبود)
    اما مورد جالب تری که برای من اتفاق افتاده آنکه هنگام تعویض آی پی و استفاده از گزینه AnonymoX در مرورگر موزیلا جهت دسترسی به سایت آزادگی همیشه یک صفحه ثابت و بنظر کهنه با عناوین بسیار محدود و قدیمی برایم ظاهر می شود و هنگام اسکرول نمودن و رفتن به پایین صفحه (البته در نظر داشته باشید بدون لینک کردن بر روی بخش خاصی مثلا دانش و فن آوری..یعنی فقط اسکرول به قسمت پایین صفحه اصلی و اولیه آزادگی)و زدن دگمه صفحه دوم به ناگهان تمامی لینک های سمت چپ صفحه -که با فونت ریزتر ظاهر شده و در حقیقت گل سرسبد و سرخط خبرهای آزادگی هستند-عوض شده و با لینک های جدید تری که برخی کاربران( که من با آنها آشنایی قبلی ندارم) گذاشته اند مواجه می شوم.وقتی صفحه دوم را با دگمه back به صفحه اصلی و اول باز می گردانم دیگر لینک های بار اولی که برای اولین بار در صفحه اصلی دیده بودم نیز ظاهر نمی شوند..به عبارت بسیار ساده تر با هربار اول مراجعه به تارنمای آزادگی در طی دو روز گذشته تنها با یک صفحه ثابت مواجه می شوم که اگر به محتوای تکراری آن در هر بازدید اولیه آزادگی دقت نکرده باشم متوجه تکراری بودن آن نخواهم شد..این مسئله وقتی خطرناک تر است که بدون توجه به همین نکته بخواهم سریعا در همان صفحه اول لاگین نمایم و وارد کنترل پنل کاربری خودم گردم!
    مطلب فوق با حتی باز و بسته کردن مرورگر و استفاده از آی پی پوشش دهنده اروپایی برای مراجعه به آزادگی صادق است..اما چرا این مطلب را بازگو نمودم؟
    زمانی در داخل ایران هنگامی که آزادگی نبود و تنها بالاترین موجود بود و یکی از تنها راه های موجود جهت دسترسی به بالاترین استفاده از مرورگر AOL بود(حتما بخاطر خواهید آورد)دقیقا همین مطلب تکرار میشد..یعنی با باز کردن مرورگر AOL که به نوعی در زمان خود فیلتر شکن هم محسوب میشد همیشه در اولین دسترسی به بالاترین یک صفحه کهنه و ثابت ظاهر میشد و بنده- که نه آن موقع و نه تاکنون شناسه بالاترین نداشته ام -با رفتن به صفحه دوم می دیدم که محتوای لینک های کناری که بصورت سرخط خبری درج می شدند کاملا تغییر کرده..با برگشت سریع به صفحه اول هم می دیدم که ای داد بی داد..همان صفحه کهنه چند لحظه پیش نیز ناپدید شده و جای خود را به مطالب و محتوای جدید تری داده و لینک های کناری قبلی محو شده و مطابق با صفحه دوم دیده می شوند..(به گمانم بحث بسیار پیچیده شد..امیدوارم نوشته من را بخوبی و با حوصله مطالعه نموده و مبتلا به سردرد نگردید..شما می توانید مطلب مورد نظر مرا با بکارگیری چند اصطلاح فنی شبکه در یک خط بیان کنید ولی بنده که دانش آن را ندارم باید با سواد اکابری رایانه ای خود مطلب را کمی کشدار بیان کنم)بازهم سپاس از توضیح مبسوط شما..کسروی.

    پاسخحذف
  40. freevoice عزیز، من در تمام مدت اینجا هستم و نظرات را دنبال می‌کنم ، اگر در سایت کم کار شده‌ام به علت نبودن مطلب قابلِ بحث میباشد ، اما سایت را هنوز از بابت بعضی‌ مسائل کنترل می‌کنم ، همین چند لحظه قبل کاربر جدیدی سه لینک پورن و مطالب مستهجن فرستاد که حذف گردیدند ، نابکاران همواره آماده و مترصد فرصت هستند تا این آخرین بازمانده را هم به آلودگی بکشند ، در رابطه با دانش رایانه‌ای بسیار بی‌سواد هستم ولی‌ میدانم که اشکالی در کار وجود دارد ، اینکه چه کسی‌ سایت را دوباره برگردانده برایم معلوم نیست ، پیامهایی که برای ادمین فرستاده بودم بی‌ جواب مانده است ، مطمئن باشید هر سوالی را که بتوانم جواب آنرا بدهم در باره آن کوتاهی نمیکنم ، در رابطه با سایت هنوز باید احتیاط کرد و تا زمانی‌ که مطمئن به همه چیز نشدیم نباید سهل انگاری کرد ، من باز هم در خدمت دوستان هستم ،

    پاسخحذف
  41. آقا من رو گرفتند، حواستون باشه... همه پکتهام الان دست برادرها است. ای الهی رو تخت فنری بیافتی ادمین گمشدۀ آزادگی که این یه لقمه نون مبارزه بی امان سیاسی رو نتونستی توی سفرۀ ما ببینی... ای داد... ای هوار...گفتم انقدر این آزادگی رو با رایهای بالاتون محبوب نکنید، این هم نتیجه اش. خب وقتی توی جامعه درب و داغون ما از هر سه نفر، دو نفر و نصفی با این سایت و فعالیتهای کوبندۀ ما آشنا باشند، همین است دیگر. حکومت حساس شده و می آید می زند به آشیانۀ ما. من دیگه تحمل ندارم، چقدر شکنجه آخه. دیگه ورداشتم دارم اسامی و هویت همه تون رو می نویسم تحویل حاج قدرت میدهم.
    آینه: حاج اسمائیل ظَهر بندی قریه دابی
    دوش العرب: سید فتح الله دمبروک زاده
    جناب کسروی: ماتیلدا کسروی فرد ارامی
    شهاب: استیفن آمبروتزینی
    فری وویس: نعمت خدابنده بخش وردی
    نیما آپلوس: آپلوس نیمافر
    روشن: بختعلی تاریخانی
    بیگ لاگ: براد کلونی جونیور
    رویا 28: ام کلثوم صف سری
    دلیورنس: سوزوکی ایشی ماهارا تاکی
    فضول: فاضل (فقط اسم کوچک)
    تفکر: پندار هام خواهیان
    مشتی: کارن خوش گوشت
    بهداد: کاملیا (سعید) چس چهره
    ... باقی اسامی به مرور تقدیم برادران بازجو می شود. ضمنا شماره تماس و آدرس عوامل فریب خوردۀ فوق هم ضمیمه اعترافات است. و من الله توقیف. کاربر تواب، بیگ لاگ.

    پاسخحذف
  42. امنیت و حرمت ، دو مبحث جداگانه هستند . هیچ دلیل موجهی برای سکوت مدیران ، وجود ندارد . بعد از بازگشت آزادگی ، باید مطلبی از طرف ادمین گذاشته و در آن ، به دلایل غیبت اشاره میشد . نیازی به معرفی مدیر و مالک سایت ، نیز نبود . اینکه بعضی از دوستان ، احساس عدم امنیت را در وجود دیگر کاربران ، به سخره میگیرند ، کاری نادرست و بدور از انصاف است . جدای از مبحث امنیت که دیگر به هیچ شکل و توضیحی ، قابل توجیه نیست ، موضوع حرمت و احترام کاربران نیز مطرح است . کاربرانی که برای حفظ سایت و دفاع از آن ، مورد بی مهری های فراوانی قرار گرفتند .
    به هر شکلی که به مسائل نگاه کردم ، سایت آزادگی را دیگر جای مناسب و درخوری ، برای فعالیت ندیدم . امیدوار و ارزومندم که هر چه سریعتر سایتی با قابلیتهای آزادگی و بهتر از آن ، توسط یاران و ایران دوستان مقیم در خارج از کشور (نه داخل نشین) ایجاد شود . انتخابات این دوره ریاست جمهوری ، مسائل و خبرهای خاصی در پی نخواهد داشت اما بعد از آن ، کشورمان شاهد بحرانها و مسائل بسیاری خواهد بود . باید هر چه زودتر در فکر ایجاد یک محل امن مجازی جهت اطلاع رسانی و تبادل نظرات ، باشیم . دیگر تامل جایز نیست .
    میرور گرامی : این حقیر درخواست بستن حساب کاربری خود را ، برای پشتیبانی ارسال کردم . از شما نیز (با توجه به در دست داشتن بعضی از ابزارهای مدیریتی) خواهش میکنم ، سعی در تسهیل و انجام این درخواست ، نمائی . تا فرصت از کف نرفته ، بابت تمام زحماتی که در این یک سال برای من و کاربرانی مانند من (که در سایت آزادگی در حال آموختن بودیم) کشیدی صمیمانه سپاسگزاری میکنم و بدان که : قدردان تمام زحماتت هستم .
    در همین جا درود و عرض ادبی میکنم خدمت تمام دوستان و یاران گرامی . امیدوارم که مقدمات دیدار دوباره شما گرامیان ، در فضایی مناسب ، مهیا شده و بتوانم مانند گذشته از نظرات و دیدگاه های شما گرامیان ، بهره مند شوم .
    ارش شبگیر (پرداد)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرش جان، "تئوری" و "واقعیت"، "احتیاط" و "خاله زنک بازی"، "اعتراض" و "تخریب" هم همگی بار معنایی متفاوتی دارند. ایرج پزشکزاد و جمالزاده و هدایت هم اخلاقیات هجو و بی مایه ما ایرانیان را به سخره گرفته و آنرا نمایش داده اند. بزرگنمایی یک موضوع فراتر از ظرفیتهایش، آفت امروزین جامعۀ منفعل، کینه جو و باند باز ما است. شاید اگر درک درستی از طنز داشته باشیم، بدانیم که هدف اصلی آن ،تکرار روشهای نادرست، برای رسیدن به خواسته های منطقی است. وقتی یک نوشته طنز از جانب خلایق به عنوان یک فاکتور حقیق پذیرفته و بر اساس آن تحلیل صورت می گیرد، هدف از آن نوشته حاصل شده است: آن که به یاد ما بیاورد برای توجیه اعمال خود، چه دید بسته ای داشته، داریم و متاسفانه تا بعدها، خواهیم داشت. دلیل درستی این سخن، تکرار مفتضحانه تاریخ معاصر ما بدست "مردمان مدرن" ایرانی است. پاینده و شادکام باشید دوست گرامی.

      حذف
  43. اول در جواب کسروی عزیز بگم که این مشکل نیومدن تمام قسمتهای سمت چپ رو تا حدودی من هم دارم و به محض ورود به صفحه اول تمام قسمتها بخصوص بخش "لینک‌های داغ مورد بحث امروز" دیده نمی‌شن و با رفتن به صفحات دیگه می‌تونم اونها رو پیدا کنم.
    البته این قضیه همیشگی نیست و بعضی وقتها هم همون اول کار همه چیز دیده می‌شه. راستش من هم اطلاعات جامعی از شبکه و اینترنت ندارم، اما طبق تجربه حدس می‌زنم مشکل از طراحی خود سرور هست که به نظر آپدیت خوبی نداره. شاید هم واقعاً مشکل از جای دیگه‌ای هست و شک شما بجا.

    در مورد بحث پینگ و IP غیراروپایی هم بعد از تحقیقات بیشتر به این نتیجه رسیدم که ادمین توی سرور این محدودیت رو ایجاد کرده. یعنی پینگ رو ممنوع کرده و فقط به IPهای اروپایی اجازه ورود می‌ده. چرا اینکار کرده رو نمی‌دونم. اما هر چی هست بعد از این تعطیلی موقت سایت اینکار قدری مشکوک هست.

    برای IP روسی هم راستش این دو سه روزه هر چی می‌گردم اثری ازش نمی‌بینم. برای همین یا از اول اشتباهی به نتیجه رسیده شده یا الان اون مورد حل شده و مجدد باز سرور اصلی توی سوئد دیده می‌شه.

    پاسخحذف